English Version
English

دانسته باید، لیکن شایسته باید

دانسته باید، لیکن شایسته باید

با عرض سلام و احترام لطفا خودتان را معرفی نمائید؟

سلام دوستان حامد هستم یک مسافر،آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک،سفر اول 11ماه و 7 روزبه راهنمایی راهنمای گران‌قدرم آقای امیر مؤذنی که از همین‌جا از زحمات بی‌شمار ایشان که برای من کشیدند قدردانی می‌کنم ،  رهایی 3 سال و 15 روز

سفر سیگارم هم به راهنمایی  آقای فرشید تفرشی رهایی 2 سال و 11 ماه

 

آیا غیر از لژیون سردار در جایگاه دیگری نیز در کنگره مشغول خدمت هستید؟

هرگز فراموش نمی‌کنم لطفی که خداوند شامل حالم کرده و این توفیق نصیبم شده که مسئولیت اداره لژیون و همچنین خدمت در بخش نشریات کنگره را به عهده‌دارم

چند وقت است که عضو لژیون سردار هستید و هدفتان از عضو شدن چه بوده هست؟

به یاری خداوند امسال دومین سال است  . من فکر می‌کنم قرار نیست چیزی ببخشم یا خدمت مالی انجام بدهم که چیزهای جدید به دست بیاورم و مالم بیشتر شود ، گرچه این اتفاق خواهد افتاد بلکه من اگر درست و دقیق نگاه کنم در کنگره آن‌قدر به دست آورده و آن‌قدر مورد رحمت و بخشش پروردگار قرارگرفته‌ام که باید یک فکری به حال حفظ آن کنم ، این رشد دانایی من است که این تحولات زیبا و ارزشمند را در زندگی من به وجود آورده،پس موضوع دانستن و درک مفاهیم کنگره خیلی مهم است.

در پیام برداشت محصول استاد سردار فرازی وجود دارد تحت عنوان "دانسته باید ، لیکن شایسته باید" برداشت من این است که عملکرد شایسته من ارتباط مستقیم دارد با باز شدن فهم من نسبت به دانایی، باید آموزش‌هایی که گرفته‌ام با شایستگی تمام به اجرا بگذارم اگر توانایی خدمت دارم حتما این کار را انجام بدهم  و با همه توانایی (حساب‌شده) اندازه این خدمت به‌اندازه خود شخص و توانایی‌اش بستگی دارد

برای یک نفر صد هزار تومان تغییراتی ایجاد می‌کند شاید برای شخصی که با صد میلیون می‌آید آن بهره را نبرد.

 

آیا خدمت مالی در کنگره در زندگی شخصی شما نیز تأثیر داشته است؟

هر چیزی که در کنگره یاد می‌گیرم اگر برداشتم نسبت به آن موضوع درست باشد قطعاً در زندگی بیرون از کنگره‌ام نیز تأثیر خواهد داشت این تأثیر را در همه سطوح زندگی‌ام لمس کرده‌ام و این موضوع بزرگ‌ترین دلیل بر این است که باایمان قوی‌تری پیش برویم.

 

شرایط عضویت در لژیون سردار به چه صورت است؟

هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد،رهجو اگر در سفر اول باشد باید 6 ماه از سفرش گذشته باشد  ، عضویت در سال اول با پرداخت 6 میلیون تومان به بالا یکجا انجام می‌پذیرد ولی در سال‌های بعد می‌تواند یکجا پرداخت نکند.

یک مسئله خیلی مهم که لازم می‌دانم در اینجا مطرح کنم، بعضی از عزیزان تصور می‌کنند با هر جلسه که برگزار  می­شود باید پرداختی داشته باشند که این اصلاً درست نیست جلسات مختص توانمندی اعضاء در انتقال پیام سردار است.

 

انگیزه شما از عضویت در لژیون سردار در ابتدا چه بوده و هم‌اکنون چیست؟

در ابتدا این تصور را داشتم که باعث می‌شود حرکت من در کنگره منسجم‌تر و محکم‌تر از گذشته شود

ولی در ادامه متوجه شدم بخشش و خدمت مالی یک ضرورت است،بخشش یک اصل در جهان‌بینی است در سی دی انفاق استاد امین بحث سوختن پتانسیل‌ها مطرح گردید که ایشان فرمودند که انسان به مرحله‌ای می‌رسد که کلیه پتانسیل‌های به‌دست‌آمده را یک‌باره از دست می‌دهد و تهی می‌شود و درواقع وارد مرحله نفاق می‌گردد مگر کسانی که انفاق می‌کنند.و درواقع برای محافظت ازآنچه به دست آورده‌ایم ضروری است که بخشش‌کنیم.در کنگره یاد گرفته‌ام برای محافظت از رهایی‌ام باید برای رهایی دیگران قدم بردارم.درواقع زمانی به آرامش می‌رسم که مسبب به آرامش رسیدن دیگران باشم.

با توجه به‌رایگان بودن کنگره چه نیازی هست که اعضا خدمت مالی بکنند؟

در برنامه‌های کامپیوتری که همه ما با آن سروکار داریم یک سری برنامه تحت عنوان نسخه آزمایشی یا تریال وجود دارد که کاملاً رایگان است. و این امکان را به کاربر می‌دهد که از امکانات محدود برنامه استفاده کند و متوجه شود که آیا این برنامه مطابق خواسته فرد است یا خیر و بعد از مدت محدودی باید هزینه برنامه پرداخت شود تا آن برنامه بسته نشود و دوما امکانات کامل برنامه برای شخص باز شود. به نظر من در کنگره هم شباهت زیادی وجود دارد زمانی که فرد آموزش را گرفت و متوجه شد کنگره همان‌جایی است که دنبال آن بوده و درمان قطعی در آن انجام می‌گیرد و فرد از امکانات کنگره استفاده کرد و به نتیجه رسید زمانی می‌رسد که بر سر یک‌دو راهی قرار می‌گیرد اینکه بازپرداخت بدهی خود را به کنگره انجام بدهد یا ندهد. اگر انجام بدهد امکانات کنگره برای فرد در دسترس است و می‌تواند از کنگره و علم کنگره بهره نیکو ببرد. ولی اگر این کار را نکند دیوار و پرده‌ای بین کلام و کنگره و آقای مهندس و شخص به وجود می‌آید و فهم و درک را تحت تأثیر قرار می‌دهد. آنجاست که کنگره آمدن خیلی سخت می‌شود. سی‌دی‌ها را گوش می‌دهی ولی متوجه نمی‌شوی و صحت و رهنمون‌های راهنمایت برایت بی‌ارزش می‌شود.

 

آیا با شرایط سخت مالی برخی از افراد بازهم خدمت مالی را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنید؟

آنچه برای من اتفاق می‌افتد و خوشایند نیست دلیل اصلی آن عملکرد خود من است، من فکر می‌کنم یکی از دلایل اصلی فقر به همین دلیل باشد که من انفاق و بخشش را بلد نیستم.

باید بدانم بخشش با توجه به قوانین هستی باعث توانمند شدن من می‌شود. آقای مهندس می‌فرمایند وقتی اضافات یک درخت را هرس می‌کنند سال آینده محصول خیلی بیشتری می‌دهد و چه خوب است خودمان و با اختیار خودمان،  خودمان را هرس کنیم. بخشش باعث به وجود آمدن چیزی می‌شود که به آن برکت می‌گویند.

آیا کلام آخری هست که جامانده باشد؟

تمام مسائلی که امروز یاد گرفته‌ام و الطاف خداوند شامل حال من شده که در کنگره و لژیون سردار حضورداشته باشم و از جهل و جهنم کمی فاصله بگیرم همه این‌ها را حاصل تفکرات آقای مهندس حسین دژاکام می‌دانم و از این بابت قدردان ایشان هستم و لازم می‌دانم از زحمات دیده‌بان محترم لژیون سردار آقای زرکش تشکر کنم که با تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی ایشان منجر به رشد و پویایی لژیون سردار شده و قطعاً گل‌ریزان امسال شاهد حمایت‌های چشمگیر اعضاء خواهیم بود.

 

مصاحبه توسط : مسافر حنیف ، لژیون 22 نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .