English Version
English

DST، بی نقص ترین روش درمان اعتیاد

DST، بی نقص ترین روش درمان اعتیاد
جمعیت احیای انسانی کنگره 60 یک سازمان مردم نهاد است که در زمینه درمان اعتیاد فعالیت می کند، به افرادی که در کنگره به درمان می رسند مسافر گفته می شود. مبنای فعالیت این سازمان مردم نهاد بر اساس کمک فرد درمان شده به فرد مصرف کننده می باشد.

هر مصرف کننده از ابتدای ورود خود به کنگره 60 می تواند با یکی از اعضای خانواده و آشنایان خود مسیر درمان را آغاز کند. در کنگره 60 به این افراد که بیمار را در طی این مدت همراهی می کنند همسفر گفته می شود.

در همین راستا همسفر نفیسه از اعضای فعال نمایندگی شمس کنگره 60 مقاله ای در رابطه با بیماری اعتیاد و درمان آن در کنگره 60 تهیه کرده است که شما را به مطالعه ی آن دعوت می نماییم.

اعتیاد فقط موضوعی رفتاری نیست که آن را ترک نماییم. اعتیاد بیماری است و بیماری ترک ندارد، بلکه باید درمان شود. درمان اعتیاد فوق ترک اعتیاد است و رسیدن به تعادل فوق درمان. همان طور که می دانیم از قدیم روش های مختلفی برای ترک اعتیاد به کار گرفته شده است، از جمله داروهای گیاهی و داروهای شیمیایی.
 
 
دارویی به نام متادون ساخته شد که تصور می کردند، می تواند جایگزین مناسب برای مواد شبه افیونی از جمله تریاک و هروئین باشد. غافل از اینکه خود متادون اعتیادآور بود. بنابراین نتیجه می گیریم که تمام داروهایی که به منظور ترک اعتیاد ساخته شدند، خودشان اعتیادآور بودند.

روش های دیگر ترک اعتیاد مثل سقوط آزاد، طب سوزنی، شلاق درمانی، شوک برقی، تعویض خون، سم زدایی سریع همه و همه باعث می شوند شخص مصرف کننده فقط برای مدتی مواد خود را قطع کند. با این روش ها فرد نمی تواند به به تعادل و وضعیت مطلوبی برسد و هر روز به فکر مصرف مواد است. به همین دلیل پزشکان معتقدند که اعتیاد درمان ندارد و فرد در زمان ترک، فقط برای همان روز می تواند پاکی خود را حفظ کند. این شخص تا آخر عمر تعادل نخواهد داشت و این ضعف همیشه با او خواهد بود.

سیستم کنگره 60 با متد DST، کاملا مقابل این روند عمل کرد و یک تئوری دیگر ایجاد کرد. صورت مسئله اعتیاد را باز و اعلام کرد که اگر درمان اعتیاد به درستی صورت بگیرد، کلیه مشکلات فرد مصرف کننده از بین خواهد رفت. این روش می گوید اعتیاد یک جایگزینی مزمن است، نه مسمومیت و نه وابستگی. مواد مخدر بیرون به جای مواد مخدر درونی در قسمت جسم جایگزین شده اند. روان خراب و افکار منفی به جای افکار مثبت نشسته اند. همه این آشفتگی ها به خاطر درست کار نکردن سیستم ایکس است.

پس اگر مسافر نمی تواند یک مرتبه مواد را کنار بگذارد، از بی غیرتی و بی ارادگی او نیست، بلکه او بیمار است و باید درمان شود. در سفر اول شربت OT سیستم های از کار افتاده را در طول حدود یازده ماه به تدریج بازسازی می کند.

قطعا آن مسیری بهتر است که با موفقیت طی شود و به هدف نهایی که درمان قطعی اعتیاد و به تعادل رسیدن مصرف کنندگان است، برسد. مهندس دژاکام کنگره و روش درمان آن را به عنوان بهترین راه می دانند، چرا که تغییر صفات در خودشان و مسافران دیگر را نتیجه آموزش های کنگره می شمارند.

مسافر من هیچ کدام از روش های ترک اعتیاد را تجربه نکرده بود و کنگره اولین جایی بود که ما برای مشکلمان به آن مراجعه کردیم. به جرأت می توانم بگویم روش کنگره بی نقص ترین روش درمان اعتیاد است، زیرا در این مسیر هم مسافر و هم همسفر همزمان به تعادل می رسند.

خدا را شاکرم که به واسطه مسافرم با کنگره آشنا شدم. کنگره همان مکان امنی بود که به دنبال آن می گشتم. از بنیان کنگره جناب آقای مهندس دژاکام صمیمانه سپاسگزارم که با ابداع متد DST راه درمان اعتیاد را باز کردند و آرامش را به زندگی من و امثال من هدیه دادند.
 
 
نوشته همسفر نفیسه/لژیون سوم

ارسال مطلب: همسفر انسیه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .