English Version
English

مسافر روزبه :باور نمی کردم در کنگره ۶۰ می‌توان درمان شد

مسافر روزبه :باور نمی کردم در کنگره ۶۰ می‌توان درمان شد

سومین جلسه از دوره بیست و هفتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60؛ نمایندگی ارتش با استادی مسافر روزبه، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر فواد با دستور جلسه "DST  و تجربه من از سایر روشها" روز دوشنبه 20آبان ماه 1398 ساعت 17 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

بسیار خوشحالم که امروز در این جایگاه قرارگرفته‌ام و می‌توانم در این فرصت از مشارکت‌های شما، آموزش بگیرم. از نگهبان و دبیر محترم به خاطر فرصتی که در اختیار من گذاشتند، تشکر می‌کنم. دستور جلسه این هفته در کنگره ۶۰ روش (DST و تجربه من از دیگر روش‌ها) است. من روش‌های مختلفی را برای ترک کردن مواد مخدر امتحان کردم که هیچ نتیجه مثبتی در برنداشتند. چه زمانی که سقوط آزاد می‌کردم و چه درزمانی که با استفاده از کمک مشاوران و روان‌پزشکان مختلفی اقدام به ترک کردم. بیشترین زمانی که من توانستم از روش سقوط آزاد، مواد مصرفیم را کنار بگزارم، ۶ ماه بود و بعدازاین مدت به دلیل حال و احوال بدی که داشتم دوباره رو به مصرف، آوردم. در طول این ۱۰ سالی که مصرف‌کننده بودم یک سیکل چرخشی در جریان بود به این صورت که بعد از مدتی از مصرف مواد مخدر خسته می‌شدم و اقدام به ترک می‌کردم و دوباره با این فکر که یک‌بار برای بهتر شدن حال احوالاتم مصرف کنم، دوباره وارد سیکل چرخشی مصرف می‌شدم. این سیکل چرخشی آنجایی به پایان رسید که من با کنگره ۶۰ آشنا شدم، البته در ابتدا باور نمی‌کردم که در کنگره ۶۰ می‌توان درمان شد و زمانی که دوست من که مُعرِف من به کنگره بود از معجزه کنگره 60 صحبت کرد، موضع من نسبت به کنگره ۶۰ و درمان اعتیاد بیشتر و بیشتر شد که همه این‌ها از ناباوری من سرچشمه می‌گرفت.

در کنگره ۶۰ برای من روش DST و تخریب‌های مواد مخدر توضیح داده شد و من متوجه شدم که در جسم من، دو نوع سلول و جود دارد یک نوع از سلول‌ها ساختار شیمیایی دارند و نوع دیگر، ساختار عصبی دارند. تمامی این سلول‌ها از ظرفیت مشخصی برای دریافت مواد شبه افیونی برخوردار هستند و اگر یک مصرف‌کننده بیشتر از این حد مواد مخدر مصرف کند فرقی در دریافت و جذب سلول ندارد زیرا سلول زمانی که به حد اشباح می‌رسد دیگر مواد شبه افیونی را جذب نمی‌کند. کنگره ۶۰ برای درمان اعتیاد نیز از همین روش استفاده می‌کند یعنی سلول‌ها را به حد اشتباه می‌رساند و بعدازآن در طی مدت‌های ۲۱ روزه از مقدار دارو طبق یک پروتکل مشخص و حساب‌شده، کم می‌کند با انجام این عمل و کم شدن مقدار دارو، تک‌تک سلول‌ها واکنش نشان داده و شروع به تولید مواد شبه افیونی می‌کنند. این روند تا یازده ماه ادامه پیدا می‌کند و اگر من به‌درستی طول درمان و پله‌های ۲۱ روزه را پشت سر بگزارم در پایان یازده ماه، بدن و سلول‌های آن هیچ نیازی به مواد مخدر نخواهند داشت زیرا مواد شبه افیونی در جسم تولید می‌شود. بر همین اساس است که جناب مهندس دژاکام می‌فرمایند که وقتی یک مصرف‌کننده هرویین در کنگره ۶۰ درمان شود، می‌تواند در یک انبار پر از هرویین به‌راحتی و بدون وسوسه بخوابد که این عدم وسوسه از عدم نیاز فرد می‌آید زیرا او دیگر هیچ نیازی به مواد مخدر ندارد و تمامی مواد شبه افیونی به‌اندازه درست تولید می‌شوند. این معجزه درمان کنگره ۶۰ است.

درمان در کنگره به‌گونه‌ای انجام می‌شود که من امروزه از حال احوال بسیار مناسب‌تری نسبت به دوران قبل از مصرف مواد مخدر برخوردار هستم. اگر من سابقه دستگاه‌های عصبی و ژنتیکی خودم را در نظر بگیرم الآن باید از بیماری‌های عصبی و یا دوشخصیتی رنج می‌بردم و این به دلیل این بود که دستگاه‌های عصبی من آن‌طوری که باید، فرمان نمی‌دادند و سیستم‌های هورمونی نیز به‌درستی ترشح نمی‌کردند. این حال و احوال چیزی است که تمام مسافران سفر دوم ک به درمان رسیده‌اند، تجربه کرده و مسافران سفر اولی نیز تجربه خواهند کرد.

در پایان امیدوارم که من قدر چنین معجزه‌ای را که امروز به من اجازه استفاده و بهره بردن از آن داده‌شده است را بدانم.

عکاس: مسافر حمید

نگارنده: مسافر  روزبه

تهیه و تنظیم گزارش: مسافر روزبه

منبع: کنگره60، نمایندگی ارتش

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .