English Version
English

تزکیه و پالایش راهی برای احساس مهر

تزکیه و پالایش راهی برای احساس مهر

جلسه سیزدهم از دور نهم جلسات جهان‌بینی ویژه کمانداران کنگره 60؛ سایت تیراندازی باکمان کنگره 60 واقع در ورزشگاه تختی با استادی مسافر کمان مریم، نگهبانی مسافر کمان زینب و دبیری مسافر کمان بهاره، با دستور جلسه  (سی دی مجاز از استاد امین) روز جمعه 17 آبان ماه 1398 ساعت 17  آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
سی دی مجاز در دو بخش خلاصه می‌شود که بخش اول آن در مورد شبکه‌های مجازی است و بخش دوم آن در مورد نوع ارتباط انسان با مسائل درونی است. ابتدای سی دی در مورد نوع ارتباطاتی که ما باهم داریم صحبت می‌کنند و مشکلاتی که گاهی ممکن است در ارتباط‌های ما به وجود بیاید؛ که باعث استرس و اضطراب و دل‌نگرانی‌هایی برای ما می‌شود؛ اشاره می‌کنند که برقراری ارتباط یک نوع هزینه دارد که باید هرکدام از ما آن را پرداخت کنیم. با بالا رفتن هزینه‌ها نوع ارتباط‌های ما تغییر می‌کند، چون دیدگاه‌ها و ملاک‌های ما نیز تغییر می‌کنند.

در ادامه استاد افزودند: این ارتباط به‌صورت صوتی، تلفنی یا پیامکی درمی‌آید. در این نوع از ارتباط وقتی من با طرفم صحبتم می‌کنم ضعف‌های من نشان داده نمی‌شود؛ و نقاط قوت من پررنگ‌تر می‌شود.استاد امین، استفاده بی‌رویه از فضای مجازی را به یک کیک خوشمزه تشبیه می‌کنند که اگر این کیک را به‌عنوان میان وعده یا بعد از غذا استفاده کنیم، خوب است ولی اگر بخواهیم یک هفته مدام از این کیک استفاده کنیم باعث می‌شود، مواد و پروتئین‌هایی لازم که باید به بدن ما برسد، نرسد. استفاده بی‌رویه از فضای مجازی باعث می‌شود که سیستم ایکس ما آسیب ببیند و انسان از تعادل طبیعی خودش خارج شود.

یک سری چیزهایی که بیش‌ازاندازه از آن‌ها استفاده کنیم و به نقطه اشباع برسیم باعث می‌شود مسائل دیگری که باید جذب کنیم، جذب نکنیم.مثلاً در تیراندازی من بخواهم یک‌ تیر بزنم و گوشی‌ام را بردارم و پست‌ها و پیامک‌هایم را چک کنم. بعد اگر بخواهم تیر بزنم خواه‌ناخواه تمرکز ندارم، یادگیری و جذب من پایین می‌آید.
بخش دوم سی دی در مورد دور شدن دل‌های انسان‌ها صحبت می‌کند؛ که این موضوع بین کسانی اتفاق می‌افتد که پیوند محبت بین آن‌ها بوده و این پیوند محبت بنا به دلایلی خدشه‌دار شده و از بین رفته. چطور می‌شود که چنین اتفاقاتی می‌افتد؟ این توسط الهامات فجور اتفاق می‌افتد.

در این سی دی به مثلث شخصیت اشاره می‌کند که سه ضلع دارد. احساس معصومیت، احساس امنیت و احساس لیاقت. اگر یکی از این سه ضلع آسیب ببیند در شخص احساس تنفر به وجود می‌آید و پیوند نامیمون به آن شخص زده می‌شود.
پیوند نامیمون چون از نوع افکار و مسائل منفی است، قدرتش زیاد است. دقیقاً مثل مواد عمل می‌کند که انسان را در تاریکی‌ها فرومی‌برد. پیوند نامیمون را همه‌ی همسفرها تجربه کردیم. وقتی یک همسفر احساس امنیتش از دست برود، حس تنفر دست پیدا می‌کند. گاهی آن تنفر ممکن است از خود شخص نباشد بلکه از رفتار شخص و از خیانت و تهمت زدن است. ما باید دیدگاه‌ها و تفکراتمان را عوض و تزکیه و پالایش کنیم. باید تلاش کنیم که آن استخری را که آقای امین مثال می‌زند را بتوانیم پاک‌سازی کنیم.

 

مرزبان کشیک: مسافر کمان احمد
عکاس: مسافر کمان هومن
تایپ و ارسال: مسافر کمان زینب

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .