English Version
English

متد DST؛ تنها راه درمان بیماری اعتیاد

متد DST؛ تنها راه درمان بیماری اعتیاد

از زمان تولد آدم تا به امروز بشر پیوسته به دنبال راهی بوده که بتواند وابستگی به مواد مخدر را به طرق مختلف از بین ببرد. اولین دارو برای ترک اعتیاد هروئین بود که بعداً متوجه شدند خود این دارو اعتیاد شدیدتری نسبت به تریاک به وجود می‌آورد. همزمان با جنگ جهانی دوم و بسته شدن راه‌های ورود تریاک به اروپا، دانشمندان آلمانی به فکر افتادند تا داروی جایگزینی  برای تریاک پیدا کنند و با الگوبرداری از ساختار مولکولی مخدرهای گیاهی، موفق شدند دارویی به نام متادون را وارد بازار کنند با این تصوّر که این دارو می‌تواند جایگزین مناسبی برای مواد افیونی ازجمله تریاک و هروئین باشد. متأسفانه زمان نشان داد که این دارو می‌تواند اعتیاد سنگین‌تری را در پی داشته باشد. مصرف متادون آستانه تحمل را نسبت به مواد مخدر دیگر بالا می‌برد به‌طوری‌که ماده مصرفی قبلی دیگر جوابگوی فرد نیست و شخص مجبور است مصرف متادون را بالا ببرد. البته ازنظر کاهش آسیب، متادون دارویی است موفق؛ زیرا افرادی که در روز چندین بار تزریق هروئین یا کرک دارند می‌توانند با استفاده از آن تزریق مواد را کنار بگذارند و اینجاست که متادون نقش نگهدارنده و کمترین آسیب را به خوبی ایفا کند.

 
کنگره ۶۰ تنها جایی است که بر مبنای نوع ماده مصرفی و میزان مصرف همه‌چیز اندازه‌گیری می‌شود و درمان به‌صورت آگاهانه صورت می‌پذیرد ولی در سیستم‌های دیگر می‌گویند؛ ماده مخدر سم است و باید این سم از بدن شما خارج شود و این کار بزرگ‌ترین اشتباهی است که توسط متخصصین انجام می‌شود.
 
سم‌زدایی یک واژه غلط و غیراصولی و غیرعلمی است که نتیجه خوبی به بار نمی‌آورد، مخصوصاً سم‌زدایی سریع (URD) و فوق‌سریع (UROD)  که با بیهوش کردن شخص و تزریق نالوکسان ونالترکسون، مرفین بدن مصرف‌کننده را به صفر برسانند و فرد بعد از بیهوشی، تمام تعادل جسمی و روانی‌اش به هم می‌ریزد  و اولین کاری که بعد از مرخص شدن  خواهد کرد  برگشت به‌طرف مواد است.
 
تمام روش‌های ترک اعتیاد از سقوط آزاد گرفته تا روش‌های آب‌درمانی، داروهای شیمیایی و گیاهی و......همه و همه مصرف‌کننده را به‌جایی هدایت می‌کند که بعد از مدتی به مصرف برمی‌گردند و این موضوع باعث گردیده که بعضی از پزشکان و روان‌پزشکان، بیماری اعتیاد را غیرقابل درمان، مرموز، لاعلاج و پیش‌رونده بدانند.
 
کنگره ۶۰ اعتقاد دارد تمام روش‌هایی که تابه‌حال انجام‌شده، دلیل محکم و علمی ندارد و بی‌نتیجه بوده و با روشن شدن صورت‌مسئله اعتیاد و ابداع و کشف روش DST و پی بردن به سیستم ایکس یا سیستم‌های تولیدکننده مخدرهای طبیعی بدن، همه آن روش‌ها مردود گردیده و از گردونه خارج شدند. روش‌های ترک اعتیاد مربوط به زمانی بود که هنوز پروتکل DST با استفاده از داروی اپیوم تینکچر (OT) شناخته‌نشده بود و کنگره‌ای وجود نداشت، با کشف و ابداع آقای مهندس دژاکام؛ دیگر اعتیاد بیماری مرموز، لاعلاج و پیش‌رونده نیست و نخواهد بود؛ حتی در مورد ماده مخدری چون شیشه. حال با اطمینان کامل می‌توان گفت شربت تریاک؛ سالم‌ترین، باکیفیت‌ترین، باراندمان ترین و کم عارضه ترین داروی درمان اعتیاد  است که تاکنون انسان توانسته به وجود آن پی ببرد. با استفاده از روش تدریجی، در زمان مناسب، داروی مناسب و میزان مناسب می‌توان به نتیجه رسید به‌شرط آنکه سه موضوع جسم، روان وجهان بینی را در نظر بگیرد و روی آن کار کند، تا درمان با تعادل همراه باشد.
 
متد DST یا روش پله‌ای در کنار آموزش‌های مناسب در جهت تغییر دیدگاه و تفکرات مصرف‌کننده، ورزش را نیز چاشنی کارکرده است که به‌عنوان تکمیل‌کننده درمان اعتیاد می‌باشد.
 
کنگره ۶۰ به‌عنوان بهترین انجیو در درمان اعتیاد به هر نوع ماده مخدر شناخته‌شده است. مرکز تحقیقات و پژوهش‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد ماندگاری در درمان اعتیاد با روش DST و داروی ؛OT روی 500 نفر از اعضای کنگره 60 که بالای یک سال رهایی داشتند (به‌صورت رندوم و بدون برنامه و اطلاع قبلی) تحقیق به عمل آورد که با نتیجه درخشان بالای ۸۰ درصد این پروژه به‌پایان رسید و این به دلیل راه درست و اصولی درمان بود که در کنگره ۶۰ اجرا می‌شود. کارها و زحمات زیادی صورت گرفته تا کنگره به بار بنشیند، راحت نپنداریم و قدردان باشیم.
 
نویسنده: کمک راهنمای لژیون پنجم سرکار خانم محبوبه
همسفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .