English Version
English

معرکه گیری سدی مقابل رهایی

معرکه گیری سدی مقابل رهایی

جلسه دوازدهم از دور شانزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره 60؛ نمایندگی لویی پاستور به استادی همسفر عزت، نگهبانی همسفر پریسا و دبیری همسفر شهره با دستور جلسه (رابطه یادگیری با معرکه‌گیری) روز سه‌شنبه 14 آبان ماه 1398 ساعت 16 بعدازظهر آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

در رابطه با دستور جلسه امروز؛ مثلاً من امروز اولین روزی است که به کنگره آمدم و حال خرابی دارم و هیچ‌چیز برای من مشخص نیست و نمی‌دانم باید چه‌کاری انجام بدهم. به‌عنوان تازه‌وارد در جلسه می‌نشینم و به صحبت‌های استاد جلسه گوش می‌دهم و بعد از جلسه مشاوره می‌گیرم. همه‌ی ما این موارد را تجربه کرده‌ایم؛ روز اول فکر می‌کنم هیچ‌کدام از ما نتوانسته باشیم آنچه را که می‌خواستیم از کنگره برداشت کنیم، شاید هم مثلاً من با خودم غر زدم که چرا باید بیایم و اینجا ساعت‌ها بنشینم، من که مصرف‌کننده نیستم چرا باید این راه را بیایم؟! اما اصل کار من هستم زیرا اصل و پایه‌ی محکم خانواده هستم؛ یا پسرم یا همسرم یا برادرم مصرف‌کننده است پس من باید بیایم و آموزش بگیرم، با خودم نگویم برای چه و چرا!؟ وقتی برای خودم آمدم تازه باید یاد بگیرم که معرکه‌گیری نکنم.
 


معرکه‌گیری چیست؟ مثل سابق مثلاً آقایی که در قدیم در یک میدان، یک معرکه ای میگرفت و زنجیر پاره می‌کرد و ...؛ اما من آمده‌ام اینجا از معرکه‌گیری‌هایی که قبل از کنگره داشتم دست‌بردارم و بدانم که ۲ ساعت برای آرامش خودم و یادگیری به کنگره می‌آیم و هیچ‌چیزی نتواند مرا راضی کند که به سمت معرکه‌گیری بروم. مثلاً کسی که مسافرش با مسافر من وارد کنگره شده است ولی قبل از او رهاشده باعث نشود که من زانوی غم بغل بگیرم و بگویم این چه کمک راهنمایی است که من دارم مثل‌اینکه چیزی نمی‌داند چون فلان خانم هم با من آمد، الآن مسافر او رهاشده است. درصورتی‌که همه راهنماها یک نوع آموزش می‌گیرند. پس فکرمان را مشغول این مسائل نکنیم زیرا افراد حتی اگر دوقلو باشند هم با همدیگر متفاوت‌اند پس من نباید گله کنم که مسافر من دیر رها شد یا چرا گریز میزند، این‌ها همه راه‌هایی است که باید برایش در کنگره آموزش بگیریم.
 

من به اینجا آمدم و موظف هستم که به‌قول‌معروف ؛ سرم را با سر راهنمایم عوض کنم و به‌هیچ‌وجه معرکه‌گیری نکنم و به هیچ‌چیز جانبی کاری نداشته باشم، اگر کسی دنبال چنین مسائلی باشد مطمئن باشد که نه خودش و نه مسافرش به رهایی می‌رسد زیرا نتوانسته روی خودش کار کند و آموزش‌های کنگره را عملی کند و به خانه ببرد تا مسافرش ببیند و تغییر را حس کند شاید هم به کنگره نیاید ولی ترغیب می‌شود که بداند کنگره چه جایی است که همسفرش را به آرامش رسانده که کاری به‌کار او ندارد و حتی کاری به‌کار هیچ‌کس دیگری هم ندارد.
 

همه‌ی ما یادمان است که قبل از آمدن به کنگره صبح که از خواب بیدار می‌شدیم در حال تبادل اطلاعات با اطرافیان بودیم که درواقع معرکه‌گیری بود مثل مصرف‌کننده‌هایی که نمی‌خواهند تنها باشند چند نفر دیگر را هم با خود همراه می‌کنند که کار خودشان بین آن‌ها پنهان شود. پس وقتی روی دیوارها می‌نویسند موبایل‌ها خاموش شود یعنی اینکه اگر وارد این شعبه شدید یا هر شعبه دیگری فقط باید بنشینید و آموزش بگیرید؛ زیرا بهترین راه، آموزش گرفتن در کنار کسانی که به ما بهترین آموزش‌ها را می‌دهند.هیچ‌کدام از ما نمی‌توانیم به‌تنهایی کاری را انجام دهیم که به رهایی مسافرمان بیانجامد چون ما یک گروه هستیم. امیدوارم همه ما آن کنیم که فرمان است و حرمت‌ها و قوانین را رعایت کنیم. اگر از این مسائل به‌راحتی عبور کنیم به هیچ جایی نخواهیم رسید. معرکه‌گیری جز اینکه ضرری به خودم و مسافرم بزند هیچ کار دیگری انجام نمی‌دهد..


تایپ: همسفر مرضیه از لژیون دوم
عکس: همسفر خندان از  لژیون چهارم
همسفران نمایندگی لویی پاستور

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .