English Version
English

خدمت آموزش‌ها را کاربردی می‌ کند

خدمت آموزش‌ها را کاربردی می‌ کند

در خدمت خانم نرگس هستیم؛ ایشان از خدمتگزاران قدیمی در کنگره ۶۰ هستند و تاکنون در جایگاه‌هایی نظیر کمک راهنمایی، مرزبان، ورزشبان، مسئول سایت و... از سال‌های ۸۵ تا ۹۸ خدمت کرده‌اند؛ در حال حاضر نیز در جایگاه اسیستنت نمایندگی صالحی (در بخش همسفران) مشغول به خدمت هستند. امروز گفتگویی با ایشان در نظر گرفتیم تا به‌این‌ترتیب بتوانیم از تجربیات ایشان بهره‌مند شده و بخشی از چالش‌های این مسئولیت خطیر را بهتر بشناسیم؛

در ادامه تجربه ایشان را از خدمت در این جایگاه از زبان خودشان می‌شنوید.

 

لطفاً برای خوانندگان ما بگوئید چه عاملی باعث ماندگاری شما در کنگره و خدمت در جایگاه‌های مختلف شده است؟

 روزی که وارد کنگره شدم، ابتدا تصور نمی‌کردم که بتوانم در اینجا بمانم؛ اما با حضور در کنار هم‌حس‌های خودم و محبتی که بین افراد دیدم، به این مجموعه جذب شدم؛ درست در همین‌جا بود که متوجه شدم در این مکان می‌توانم به جواب سؤالاتم برسم؛ اما از دلایل اشتیاقم به خدمت کردن این بود که هرکدام از این خدمت‌ها به‌نوعی بازتابی از انرژی‌های مثبتی بود که دریافت می‌کردم و مورد دیگر اینکه می‌خواستم بدانم آنچه را که نمی‌دانم، من خواهان تجربه‌ی حس خوب بودم و دریافتم که در حال خدمت می‌توان بیشتر آموخت. درمجموع  روزبه‌روز حال بهتری را تجربه کردم و همین‌طور شاهد بهتر شدن حال مسافرم بودم و این موارد برای ماندن من در کنگره کافی بود.

 

شما اکثراً در روزهای سه‌شنبه در نمایندگی حضور دارید، به اعتقاد شما این (حضور داشتن) تا چه میزان در ارتقای سطح نمایندگی تأثیرگذار خواهد بود؟

مطمئناً بی‌تأثیر نیست؛ برای ورود به بستری که تا حدودی برایم ناشناخته بود، نمی‌توانستم به برنامه‌ریزی اکتفا کنم، بلکه لازم بود حرکت کنم و در مجموعه حضورداشته باشم تا به شناخت کافی از آن برسم.

هنگامی‌که نسبت به وظایف یک جایگاه شناخت پیدا می‌کنیم، آنگاه قادر خواهیم بود که درست عمل کنیم و در کنار این خدمت انرژی خوبی می‌گیریم. من هم تمام سعی‌ام را می‌کنم تا همان مسیری را که کنگره به من نشان داده، تعلیم دهم و امیدوارم بتوانم در این مسیر ذره‌ای مفید باشم.

هر جایگاهی در کنگره ۶۰ همراه با آموزش است؛ چند نکته از آموزش‌هایی که در این جایگاه کسب کرده‌اید را با ما سهیم شوید.

 همیشه جایگاه‌ها، افراد را قانونمندتر می‌کنند. وقتی مسئولیتی سنگین‌تر می‌شود، فرد باید بازهم بیشتر به قوانین احترام بگذارد و در چارچوب همان قوانین قدم بردارد. این جایگاه نیز باعث می‌شود من بیشتر حواسم را جمع کنم، هم به خودم و هم دیگران و این مسئله در زندگی من هم تأثیرگذار بوده است. نکته دیگر که برای من آموزش خوبی محسوب می‌شود، ارتباط برقرار کردن با افراد و فرهنگ‌های مختلف است. هنر یک ارتباط در این است که در هر شرایطی صلح و آرامش برقرار باشد و من امیدوارم با دید مثبت و با آموزش‌های که در کنگره دریافت کردم، این بخش را به‌درستی مدیریت کنم.

 

در طی این مدت شما همواره توجه ویژه‌ای به سایت داشته‌اید و اقداماتی جدید مانند تشکیل کلاس‌های آموزشی برای جذب نیروهای بیشتر صورت گرفت؛ آیا این توجه و دقت شما به نقش سایت، ریشه در تجربه شخصی شما (درزمینهٔ خدمت در سایت) دارد؟

بله قطعاً می‌تواند ریشه در این مسئله داشته باشد؛ از تمام فعالیت‌هایی که تاکنون انجام داده‌ام، عمیقاً این خدمت (سایت) را دوست داشتم و یک حس خوبی در من به وجود می‌آورد و در حین دشواری برایم لذت‌بخش بود.

فعالیت در سایت به من انگیزه می‌بخشید و همچنین برای رشد کردن و در جریان قرار گرفتن آموزش‌ها (همان به‌روز شدن) فرصت مناسبی بود و درنهایت خدمت در سایت یک بستر مؤثر برای فعالیت‌های گروهی به شمار می‌رود. 

 

چه سخنی با همسفرانی که به‌تازگی در آزمون کمک راهنمایی پذیرفته‌شده‌اند دارید؟

 خیلی خوشحال هستم که همسفرانی بسیار قوی و با پتانسیل بالا در نمایندگی صالحی داریم، درواقع جایگاه کمک راهنمایی فرصتی است برای سنجش خودمان. این جایگاه مرتبه‌ای است که در آن آموزش می‌دهی، آموزش دریافت می‌کنی؛ عشق می‌دهی، عشق دریافت می‌کنی؛ هرچه داناتر باشی مؤثرتر خواهی بود و هرچه عاشق‌تر بهتر. این را در نظر بگیرید که اگر طبق قوانین و حرمت‌های کنگره حرکت کنید، عملکردی خوب خواهید داشت.

با توجه به اینکه شما دوره‌ی کمک راهنمایی را گذرانده‌اید؛ به نظر شما چه نکاتی می‌تواند در پرورش رهجویان خدمتگزار بیشترین تأثیر را داشته باشد؟

در ابتدا اگر کسی بخواهد خدمت کند، باید خودش شروع کند و تلاش کند. به نظر من هیچ‌چیز به‌اندازه خدمت کردن حال ما را خوب نخواهد کرد؛ چون آموزش اصلی ما در کنگره خدمت به دیگران است، وقتی در لژیون شرکت می‌کنیم، این بخشی از پروسه آموزش است که با خدمت کردن این آموزش‌ها کامل‌تر می‌شوند، به عبارتی می‌توان گفت با خدمت کردن، آموزش‌ها کاربردی می‌شوند. مهم نیست در چه جایگاهی خدمت می‌کنیم، مهم این است که مفید باشیم. 

 

یکی از تأثیرگذارترین پیام‌هایی که در کنگره آموختید و آن را در زندگی شخصی‌تان کاربردی کرده‌اید، چیست؟

البته همه پیام‌هایی که درکنگره آموختیم تأثیرگذار و زیبا هستند اما در این میان من پیام «آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است» را بسیار دوست دارم و برایم الهام‌بخش است؛ چراکه آرزو دارم بتوانم مانند جناب مهندس و استادان ایشان بدون هیچ توقعی محبت کنم و به باورهای ایشان برسم.

همچنین از همه مسئولان و خدمتگزاران در سراسر نمایندگی‌های کنگره 60 تشکر می‌کنم و از شما و همکارانتان که در وبلاگ صالحی خدمت می‌کنید، کمال تشکر رادارم و امیدوارم که خداوند به همه ما توان بدهد تا بیشتر خدمت کنیم و در انجام کارها مفید واقع شویم.

 

 

تهیه و تنظیم: همسفر الهه - لژیون دوم

همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .