English Version
English

سیستم ایکس و نقش آن در درمان اعتیاد

سیستم ایکس و نقش آن در درمان اعتیاد

بنای اصلی درمان اعتیاد در کنگره 60 را یک فرضیه که توسط آقای مهندس حسین دژاکام مطرح شد، شکل می‌دهد. نام این فرضیه، فرضیه ایکس است که تعادل جسم را در اختیار دارد و جایگاه مشخصی در جسم ندارد، به همین دلیل به آن ایکس میگویند.

در بدن انسان یک دستگاهی کار می‌کند که به‌صورت واسطه و رابط عمل می‌کند و باعث می‌شود پیام‌های صادرشده در سلول‌های عصبی به اجزا بدن برای اجراشدن انتقال پیدا کند. اگر مشکلی در انتقال پیام‌ها ایجاد شود، یعنی؛ پیام‌ها درست صادر نشوند یا ناقص فرستاده بشوند یا فرمان ناقص اجرا شود، مشکل کار از سیستم ایکس است و به همین دلیل هرگونه اختلال در سیستم ایکس باعث از بین رفتن تعادل جسم و روان می‌گردد.

تئوری ایکس درباره شناسایی آسیب‌های اعتیاد صحبت می‌کند و می‌گوید بر اثر استفاده مکرر از مواد مخدر، تولید مواد شبه افیونی، ناقل‌های عصبی، هورمون‌ها و مدیا تورها و غدد درون‌ریز دچار اختلال شده‌اند.

خیلی از بیماری‌ها بر اثر اختلال در سیستم ایکس به وجود می‌آید. در ابتدا فرضیه ایکس برای درمان اعتیاد بود و میزان زیادی از ابعاد آن ناشناخته بود اما مشاهده شد مسافران سفر اولی که با موفقیت سفر خود را تمام می‌کنند بعضی از بیماری‌های آن‌ها نیز ناپدید می‌شود مانند کولیت روده، ام‌اس، آلزایمر، نازایی و خیلی موارد کوچک و بزرگ دیگر. 

اختلال در سیستم ایکس به دو صورت به وجود می‌آید:

1- با سیم: منظور مصرف مواد مخدر و استفاده از قرص‌های روان‌گردان و مشروبات الکلی است.

2-بی سیم: یعنی فکر و خیال‌های منفی مانند قضاوت و طمع و...

در کل هرگونه کار ضد ارزشی به‌سلامت این سیستم ضربه می‌زند و کارهای ارزشی این سیستم را تقویت می‌کند.

برای احیای سیستم ایکس لازم است خواب و تغذیه منظم و سروقت باشد و ورزش کنیم. برای مسافران سفر اول رعایت مقدار و زمان دارو بسیار مهم است و باعث‌ ترمیم سیستم ایکس می‌شود.

برای بازسازی سیستم ایکس لازم است که ما اعمال و رفتار خودمان را تغییر دهیم و از سمت ضد ارزش‌ها به سمت ارزش‌ها سفر کنیم. انجام اعمال ارزشی یعنی پیروی از قوانین الهی و فقط با انجام این کار است که می‌توانیم به آرامش واقعی در زندگی برسیم و سطح انرژی بالایی پیدا کنیم.

مسافر فرهاد 

 

نگارنده:مسافر محمد لژیون هشتم

نمایندگی کاسپین قزوین

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .