English Version
English

تعادل بین محبت و اجرای قانون

تعادل بین محبت و اجرای قانون
جلسه دوم از دوره سی ام، از سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره60 نمایندگی شهرری،ویژه مسافران در روز چهارشنبه هفدهم مهر 1398 به استادی مسافر محمد و نگهبانی مسافر احمد و دبیری مسافر  ابراهیم با دستور جلسه؛هفته ایجنت و مرزبان و اسیستانت، ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

شکر خدا که در این هفته در بهترین جایگاه برای خدمت کردن قرار گرفتم و امیدوارم که بتوانم جلسه خوبی را باهم برگزار کنیم و بتوانیم از تجربیات هم استفاده بکنیم.

صحبت‌های خود را در مورد چگونه خدمت کردن آغاز می‌کنم.وقتی‌که در سفر اول تصمیم گرفتم که سفر خوبی را انجام بدهم،برای من خیلی مهم بود که از محل کارم تا شعبه آکادمی یک مسیر ماشین‌سوار می‌شدم که کرایه آن موقع، هزار تومان بود،حدود 8 تا 10 دقیقه این مسیر طول می‌کشید تا به آکادمی برسم،وقتی‌که تصمیم گرفتم به‌طورجدی سفر کنم یک موتور می‌گرفتم که تقریباً به‌جای 8 تا 10 دقیقه در حدود 5 دقیقه‌ای به آکادمی می‌رسیدم و به‌جای هزار تومان حدود 3 تا 4 هزار تومان هزینه می‌کردم به خاطر اینکه بتوانم در کنگره خدمتگزار باشم و می‌بایست ساعت  4 در محل آکادمی حاضر می‌شدم تا بتوانم خدمت بگیرم .

خیلی دوست داشتم در آبدارخانه خدمت کنم در آن موقع آقای جعفر فتح الهی مرزبان بودند که از برادران لژیونی ما بود و می‌گفت اگر به شما خدمت بدهم میگویند پارتی‌بازی می‌کند ولی من از اینکه دو تا 3 دقیقه زودتر برسم و بتوانم خدمت هم بکنم خیلی خوشحال بودم و از اینکه برای رسیدن دغدغه داشتم، بر روی جسم تأثیر خیلی خوبی داشت و حالا باگذشت بیش از 10 سال از آن زمان به این نتیجه رسیدم که اگر کسی دغدغه برای درمان خود داشته باشد ازلحاظ جسمی کامل‌تر از کسی است که فقط به فکر درمان اعتیاد و اتمام سفر خود است.

در هفته ایجنت و اسیستانت هستیم و اگر بخواهم در مورد مرزبان صحبت بکنم کسی که از روز اول مرزبان می‌شود حتی از زمانی که انتخاب می‌شود و سمت را تحویل نگرفته، برای خدمت کردن در کنگره 60 دغدغه دارد، افرادی هستند که فکر درگیری دارند و سعی می‌کنند همه‌چیز در شعبه مرتب باشد و همه‌چیز به‌خوبی برگزار گردد حتی در مورد جلسات،آزمون‌ها،مسابقات ورزشی،آموزش‌ها ،پارک و آبیاری، سعی می‌کنند همه‌چیز به‌خوبی انجام گردد. برنامه‌ریزی در مورد این مسائل  انرژی صرف می‌کند، مرزبان‌ها به‌خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهند.کارهای کنگره در بین 5 مرزبان تقسیم‌شده است،در سطوح بالاتر دیده‌بان‌ها هستند که در مورد تحقیقات، نوشتارها و مسائل مالی فعالیت انجام می‌دهند.

مرزبان‌ها در رابطه با شربت OT ،مشاوره و مسائل مالی خدمت می‌کنند که یک نفر از مرزبان‌ها مخصوص امور مالی است. دریافتی‌ها و پرداختی‌ها  و کلیه خدمات مالی به‌طور دقیق انجام می‌گیرد،در بحث تولدها ، هماهنگی‌ها با گروه خانواده همه این کارها بایستی دقیق انجام گیرد.

نوع حرکت شعبه شهرری نشان می‌دهد که مرزبانی کار خود را به نحو احسنت انجام می‌دهد، ما در خیلی از سطوح توانسته‌ایم جهش خوبی داشته باشیم به‌عنوان‌مثال در لژیون مالی از سال گذشته تابه‌حال خیلی پیشرفت کرده‌ایم ،در بحث ورزش هم خدمت‌گزار داریم و هم توانسته‌ایم مقام کسب کنیم، همین‌طور در بحث کمک راهنمایی 14 نفر از عزیزان در آزمون کمک راهنمایی پذیرفته شدند و تعدادی به‌عنوان کمک راهنمای تازه واردین پذیرفته شدند و خدا را شکر شعبه طوری است که می‌توان به آن دلگرم بود و ما از مرزبانان عزیز سپاس گذاریم.

جا دارد در اینجا از اسیستانت خانواده و از مرزبانان گروه خانواده شعبه شهرری هم تشکر کنیم،وقتی این جشن‌ها و مراسم‌ها برگزار می‌گردد،  به دستور آقای مهندس دژاکام می‌باشد  و ما باید اطاعت امر کنیم، و مهندس اعتقاددارند که مراسم‌ها و برگزاری آن‌ها باعث محکم شدن ستون‌های کنگره 60 می‌گردد و واقعاً هم همین‌طور است.

زمانی که از کسی که برای شما کاری انجام می‌دهد تقدیر و تشکر می‌کنید یعنی لطفی که به شما شده می‌بینید و درصدد جبران آن بر هستید،و خداوند فرموده‌اند که تقدیر از من، تقدیر از مخلوقین من است،یعنی اگر بخواهید در پیشگاه خداوند جایگاهی را کسب کنید،در وادی 14 آمده که لازمه آن عشق بلاعوض به مخلوقین است که این مراتب عشق و پیشرفت است.

کار ما در کنگره از تیپر کردن دارویی، تزکیه و پالایش است و بخشی از آن شکر گذاری از نعمت‌های است که خداوند به ما داده است.خداوند فرموده؛ که در اثر شکر گذاری، من نعمت را برای شما زیاد می‌کنم.

وقتی‌که موقعیتی پیش‌آمده تا از ایجنت، اسیستانت، مرزبان‌ها و کمک راهنماها تشکر کنم این درواقع منتی است که کنگره سر من گذاشته است که بتوانم با تشکر از این افراد خودم را ارتقاء بدهم.

طبق صحبتی که امروز آقای مهندس فرمودند  قرار بر این شد که لژیون‌ها به ترتیب همراه با کمک راهنما و ره‌جوها در حد توان از مرزبانان تقدیر به عمل‌آورند.
 
 
 
 
 
 
و در ادامه مراسم تقدیر و تشکر از مرزبانان عزیز
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تایپ:مسافران حسین و هاشم
عکس و تنظیم:مسافر عباس
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .