English Version
English

خدمت یعنی مانند چشمه جاری بودن؛ گفت و گو با همسفر طریفه مسئول وبلاگ نمایندگی رودکی

 خدمت یعنی  مانند چشمه جاری بودن؛ گفت و گو با همسفر طریفه مسئول وبلاگ نمایندگی رودکی

این هفته، هفته سایت و فضای مجازی کنگره 60 است. در این هفته سعی می‌شود تا از خدمتگزاران سایت و وبلاگ‌های کنگره 60 به خاطر زحمات یک‌ساله‌شان تشکر و قدردانی شود.  وبلاگ همسفران نمایندگی رودکی نیز یکی از این وبلاگ‌هاست که سعی و تلاش خود را روی این محور متمرکز کرد که از حداکثر توان همسفران این شعبه استفاده کند و زمینه را برای شکوفایی استعدادهای نهفته آن مهیا نماید.

در همین زمینه گفت‌وگویی را با مسئول وبلاگ همسفران نمایندگی رودکی، خانم ظریفه ترتیب داده‌ایم که نظر شمارا به این گزارش جلب می‌کنیم:

لطفاً خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان ظریفه هستم، همسفر علیرضا، آنتی ایکس مصرفی مسافرم تریاک بود که باراهنمایی آقای رامین و راهنمای خودم خانم اکرم با روش DST و شربت OT به مدت یازده ماه و پنج روز سفر کردیم، ورزش مسافرم در کنگره والیبال، شنا، ورزش خودم، بدمینتون و در حال حاضر مدت سه سال و نیم هست که آزاد و رها هستیم.

خانم ظریفه عزیز، شما در حال حاضر در چه جایگاهی خدمت می‌کنید؟

در حال حاضر به‌عنوان مسئول وبلاگ نمایندگی رودکی در بخش همسفران و همچنین در جایگاه کمک راهنمایی مشغول خدمت و کسب آموزش در کنگره 60 می‌باشم.

تعریف شما از خدمت چیست؟

ازنظر من، خدمت یعنی چون چشمه جاری بودن، خدمت یعنی شکستن ترس، منیت و تکبر. خدمت یعنی نثار عشق به هم نوع

خدمت در وبلاگ چه تأثیری در زندگی شما داشته است؟

خدمت در هر جایگاهی همواره آموزش‌هایی به دنبال دارد و باعث حال خوش در فرد می‌شود. خدمت در وبلاگ باعث شده بر نقاط قوت و نقاط ضعف خودم شناخت بهتری داشته باشم، نقاط ضعفم را برطرف و نقاط قوتم را تقویت کنم، همگام با علم کنگره گام بردارم و خودم را به‌روزرسانی کنم، همچنین خدمت در وبلاگ باعث گردیده آستانه صبر و مسئولیت‌پذیری من افزایش یابد.

خانم ظریفه عزیز، انتظار شما از همسفران نمایندگی رودکی برای مشارکت در وبلاگ نویسی چیست؟

خوب، با شناختی که از همسفران نمایندگی رودکی دارم، همه عزیزان مشتاق خدمت هستند، ولی برای خدمت در وبلاگ یا وبلاگ نویسی گاهی اوقات ترس مانع حرکت آن‌ها می‌شود، باید ترس که یک عامل بازدارنده است را کنار بگذارند، باید دست‌به‌قلم شوند تجربیات و دانش کنگره را در قالب کلمات روی کاغذ بیاورند. شاید در ابتدا دشوار باشد، اما به‌مرور مهارت نوشتن در آن‌ها تقویت می‌شود و در ادامه انرژی غیرقابل وصفی نصیبشان می‌شود. هر چه از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند.

مهندس دژاکام، سفارش زیادی در رابطه با سایت و فعالیت در این زمینه داشته‌اند. به نظر شما همسفران چگونه می‌توانند، در این خصوص فعالیت پررنگ‌تری داشته باشند؟

همان‌طور که می‌دانیم، سایت کنگره به‌عنوان مرجع علمی بزرگ درزمینهٔ درمان اعتیاد می‌باشد که در دو بخش فارسی و انگلیسی فعالیت می‌کند و روزانه بازدیدهای زیادی از آن به عمل می‌آید. حال، من به‌عنوان یک همسفر که به خاطر اعتیاد مسافرم با کوهی از مشکلات وارد کنگره شدم، از آموزش‌های ناب آن بهره بردم و با تغییراتی که در من و مسافرم رخ‌داده، به درمان و رهایی رسیده و حال خوش و آرامش سراسر زندگی‌ام را فراگرفته، موظف هستم به‌عنوان سفیر کنگره 60، گامی هرچند کوچک برای جهانی‌شدن کنگره 60 بردارم و تجربیاتی که در این مسیر کسب نموده‌ام با نوشتن یک، دل نوشته و یا مقاله، کنگره 60 و روش درمان DST را به افرادی که در جهان اعتیاد به سر می‌برد و با این تفکر که اعتیاد بیماری لاعلاج، پیش‌رونده و غیرقابل درمان می‌باشد، انتقال بدهم تا روزنه امیدی برای افرادی که دسترسی به کنگره 60 ندارند، گشوده شود و نقطه اتصال آن‌ها به کنگره باشم.

لطفاً نظرتان را در مورد فعالیت همسفران نمایندگی رودکی در وبلاگ بیان کنید:

خوشبختانه هم‌سفرانی که در وبلاگ نمایندگی رودکی فعالیت دارند، خدمتی که به آن‌ها محول می‌شود، به نحو مطلوب انجام می‌دهند و همواره عمل سالم و معرفت را سرلوحه کارهای خود قرار می‌دهند و می‌دانند که کار گروهی و فعال در پیشرفت وبلاگ مؤثر است. امیدوارم در ادامه، برای خدمت در وبلاگ گام‌هایشان استوارتر باشد و با عشق و مسئولیت‌پذیری بیشتری در این حیطه فعالیت کنند. برای همه عزیزان وبلاگ نویس که در نمایندگی رودکی فعالیت دارند، آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم با تلاش و پشتکار خود، وبلاگ نمایندگی رودکی را بیشتر از قبل حمایت کنند.

کلام پایانی:

در پایان امیدوارم خدمتگزار لایقی برای کنگره 60 باشم. از جناب مهندس و خانواده محترمشان که وجودشان پر از مهر و برکت است، تشکر می‌کنم. از اسیستانت نمایندگی خانم سمن که این فرصت را در اختیار من قراردادند، تشکر می‌کنم. از راهنمای عزیزم، خانم اکرم عزیز که بذر این خدمت را در من کاشتند، تشکر می‌کنم. همچنین از مسئولین سایت کنگره 60 آقای آذر پور و سایر افرادی که در این زمینه مشغول فعالیت هستند، تشکر می‌کنم و به همه وبلاگ نویسان کنگره 60 عرض تبریک و خدا قوت‌دارم. انشاالله خدا به توانشان برکت بدهد.

خانم ظریفه عزیز من هم از شما تشکر می کنم و بابت خدماتتان در وبلاگ همسفران نمایندگی رودکی صمیمانه سپاسگزارم.

 

گزارشگر: همسفر طاهره

تهیه عکس، همسفر عاطفه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .