English Version
English

از فرمان برداری تا فرماندهی؛ اولین سال رهایی مسافر امید

از فرمان برداری تا فرماندهی؛ اولین سال رهایی مسافر امید

سومین جلسه از دور بیست و هفتم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60؛ نمایندگی وحید با استادی مسافر  مجتبی و نگهبانی مسافر  هادی و دبیری مسافر  ایمان با  دستور جلسه (قضاوت و جهالت و  اولین سال رهایی مسافر امید) روز پنج‌شنبه  8 مردادماه 1398 ساعت 17:00  آغاز بکار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
در ابتدا خدا را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم. قسمت اول دستور جلسه در مورد قضاوت و جهالت است و بخش دوم اولین سال رهایی امید عزیز است.  در قسمت اول دستور جلسه که در مورد قضاوت و جهالت است باید بگویم که  باید تفکر کنیم که چرا این دو امر ضد ارزشی کنار همدیگر آمده است! قضاوت و جهالت!  زیرا که انسان جاهل است که قضاوت منفی می‌کند. انسان طبیعتاً قاضی به دنیا می‌آید و جز پیمان است ولی دسته‌بندی دارد. یک سری از انسان‌ها با تفکر در مورد خودشان قضاوت می‌کنند، ولی یک سری دیگر با کوچک‌ترین اتفاقی که در اطرافیانشان می‌افتد، خودشان را قاضی می‌دانند و کاملاً یک‌طرفه شروع به قضاوت می‌کنند. قضاوت کردن مراحل خاص خودش را دارد.

در اکثر مواقع قضاوت در مورد دیگران به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد شخص موردنظر، کاری اشتباه و کاملاً غلط است. اگر کسی قضاوت کردن خودش را نمی‌بیند، دلیل نمی‌شود که آن شخص اصلاً قضاوت نمی‌کند. این‌گونه نیست که من از فردا تصمیم بگیرم و قضاوت نکنم و یک‌روزه از بین نمی‌رود و باید طبق وادی نهم باید ذره‌ذره روی آن کارکنیم تا کمرنگ و کمرنگ‌تر شود و درنهایت انسان به جایگاهی می‌رسد که وقتی نیروی منفی دعوت می‌کند از شما که قضاوت کنید سریعاً جلوی آن را می‌گیرید و به نفس مطمئنه در این مورد خاص می‌رسید. در ابتدا باید یاد بگیرم که این قضاوتی که درون فکر من است را بازگو نکنم و اگر طبق قوانینی که در وادی پنجم از آن‌ها یادشده است (پله‌های دوری از ضد ارزش‌ها) عمل کنم و تزکیه و پالایش را انجام دهم، ذره‌ذره افکار من از سمت منفی نگری به سمت  مثبت تغییر می‌کند و دیگر در مورد دیگران بد فکر نمی‌کنم. در اکثر مواقع انسان نیازی نیست قضاوت کند.

 نیروهای منفی باکسی که حسش خوب است کاری ندارند و نمی‌توانند به‌راحتی او را فریب دهند ولی شخصی که حسش خراب است سکوی پرتاب شیطان است و خیلی زود قضاوت می‌کند. کنگره 60 باعث می‌شود که انسان روزبه‌روز در مسیر صراط مستقیم قدم بردارد و آرام‌آرام روی حسش کار کند و تزکیه پالایش انجام دهد و باعث شود قضاوت کردن شخص کمتر شود. در مورد قسمت دوم دستور جلسه که تولد اولین سال رهایی امید است. امید جز رهجوهایی بود که کاملاً فرمان‌بردار بود و با شرایط سختی که داشت سفر خوبی را سپری کرد. امید جز ره‌جوهایی بود که در سفر اول مشکل مالی داشت ولی به خاطر ایمانی که به روش درمان کنگره داشت باقدرت و مصمم حرکت کرد و به رهایی رسید. در امتحان کمک راهنمایی شرکت کرد و قبول شد و این جشن و قبولی‌اش را در آزمون کمک راهنمایی را به خودش و خانواده محترمشان تبریک میگویم.

اعلام سفر:
آنتی ایکس: شیره؛ روش درمان: DST ؛ داروی درمان: شربت OT ؛ مدت سفر اول: 10 ماه و 7 روز؛ راهنما: آقای مجتبی ؛ رشته ورزشی: شنا؛ مدت رهایی: 1 سال و 1 ماه و 4 روز .
آنتی ایکس: سیگار؛ روش درمان DST؛ داروی درمان: آدامس نیکوتین؛ مدت سفر: 10 ماه و 2 روز؛ مدت رهایی:5 ماه و 7 روز؛ راهنما: آقای مصیب.

آرزوی مسافر:
آرزو می‌کنم مصرف‌کننده‌هایی  که خواستار رهایی از بند اعتیاد هستند، اذنشان صادر شود و به کنگره راه پیدا کنند.

سخنان مسافر:
در ابتدا خداوند را شاکرم که این جایگاه قشنگ را تجربه می‌کنم. از آقا مجتبی تشکر می‌کنم و از راهنمای همسفرم و همسفر های عزیزم تشکر می‌کنم. از همه عزیزان ممنونم که لطف دارند. در ابتدا فکر درمان خودم بودم و در ادامه فهمیدم با خدمت کردن حالم بهتر می‌شود. زمان مصرف در ابتدا درامدم خوب بود و مواد مصرفی من باعث می‌شد که بیشتر کارکنم. در ادامه مصرف باعث شد که در خانه خودم کارتن‌خواب شوم؛ و به‌جایی رسید که ازنظر مالی در مضیقه بودم و گاهی گریه می‌کردم و دنبال راهی بودم که از مواد راحت شوم. هم همسفرم در عذاب بود و هم خودم. خوشبختانه با کنگره آشنا شدم  و همسفرم هم وارد کنگره شد و در کنگره به تعادل رسیدم و به همه‌کاره‌ایم برسم. 

من زندگی‌ام را مدیون کنگره هستم و دوستانی که در کنگره خدمت گذار هستند زمانی ممکن است صحبتی کنند که برای یکی دلگرمی باشد و به کسی بربخورد و برود و سفر دومی باید همیشه مراقب صحبتش باشد. از آقا منصور ممنونم که همیشه با به آغوش کشیدن‌های زیبایش انرژی زیادی به من دادند و از آقا هادی ممنونم که راهنمای تازه واردین من بودند و با صحبت‌های خوب ایشان من ماندگار شدم. خداوند را شاکرم که به رهایی رسیدم و ازنظر مالی و روحی بهبود پیدا کنم و دوستان زیادی به‌واسطه رهایی من به کنگره راه پیدا کردند. از جناب مهندس و خانم آنی ممنونم، از خواهر عزیزم ممنونم که به‌واسطه همسرشان پیام کنگره را به من دادند. از راهنمای سیگارم آقا مصیب ممنونم که به من انرژی می‌دهند. از همه شما عزیزان ممنونم که در این جشن شرکت کردید  و امیدوارم که روزی پیام کنگره به همه دنیا برسد.

سخنان کمک راهنمای همسفر:
همه این سیستم در تلاش است که یک سفر اولی بتواند اختیار خودش را به دست آورد و بتواند از ضد ارزش‌ها خارج شود و حال خوش به دست آورد. اگر انسان ارزش آن را بداند آن را از بین نمی‌برد. همین‌که بتواند خدمت کند و همنوع خودش را از بند اعتیاد نجات دهد خدمت بزرگی است. به همه عزیزانی که در آزمون کمک راهنمایی قبول شدند تبریک می‌گویم و به آن‌هایی که قبول نشدند عرض کنم که نوبت باران محفوظ است و اگر خواسته اشان عمیق باشد و هدفشان را مشخص کنند طمع آن را خواهند چشید. همسفر آقا امید وقتی وارد لژیون شدند حسن دارند و آن این است که وقتی در لژیون کار می‌کنیم و در مورد سی‌دی‌های مختلف صحبت می‌کنیم می‌گویند که مثلاً من این خصلت رادارم و چه کنم که درست شود؟ تلاش می‌کند تا آن اشکال را درون خودش اصلاح کند. خوشحالم که درون خودشان جستجوگر هستند. به آقا امید و آقا مجتبی تبریک می‌گویم و به خودشان تبریک می‌گویم قبولی در آزمون کمک راهنمایی را؛ آرزوی توفیق روزافزون را از خداوند برایشان خواستارم.

سخنان همسفر:
خداوند را شاکرم که این جایگاه را تجربه می‌کنم و برای همه عزیزان سفر اولی این جایگاه را آرزو می‌کنم. در ابتدا از جناب مهندس و خانم آنی ممنونم. از راهنمای مسافرم خیلی ممنونم که در این راه خیلی زحمت کشیدند. از راهنمای عزیزم خیلی تشکر می‌کنم. من چون در خانواده مصرف‌کننده بزرگ شدم از مسافرم بیشتر آسیب‌دیده بودم، راهنمای عزیزم خیلی برای من زحمت کشیدند و امیدوارم با خدمت  کردنم در کنگره بتوانم گوشه‌ای از زحمات ایشان را جبران کنم

تهیه و تنظیم: مسافر مسعود و مسافر عطا
عکس: مسافر علیرضا 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .