English Version
English

دیده‌بان مالی کنگره 60: سرمایه‌گذاری کنگره 60 بانام شخصیت حقوقی انجام می‌شود

دیده‌بان مالی کنگره 60: سرمایه‌گذاری کنگره 60 بانام شخصیت حقوقی انجام می‌شود

مجید سلامی، دیده‌بان مالی جمعیت احیای انسانی کنگره 60 در پنجمین گردهمایی ماهانه نگهبانان و دبیران لژیون‌های سردار نمایندگی‌های تهران و حومه که روز یکشنبه 27 مردادماه 1398 در سالن جلسات طبقه اول ساختمان ورزنده برگزار شد، درباره این موضوع که «املاک کنگره 60 به نام چه کسانی است و پرداخت‌های انجام‌شده در کنگره 60 در چه موضوعاتی مصرف می‌شود،»  گفت: تمام مبلغ هایی را که به حساب کنگره 60 توسط اعضا پرداخت می‌شود، ما با مدرک و سند نگه می‌داریم و آن‌ها را به املاک و ... تبدیل می‌کنیم. مثلاً زمین یا ملکی را خریداری می کنیم حال این زمین خریداری‌شده باید سند زده شود؛ یعنی شخصی باید برای امضاء قرارداد و سند برود که افراد دارای امضا با عنوان شخصیت حقوقی و نماینده کنگره 60  این کار را انجام می‌دهند. از طرفی یک پنجم تمام این پرداختی ها از گذشته در اختیار بنیان کنگره 60 بود و در حساب ها نگهداری می شد تا به صلاحدید ایشان هزینه شود که البته ایشان تاکنون آن را دریافت نکرده اند و سپس  حق استفاده از آن را به طور کامل در اختیار اهداف کنگره 60 قرار دادند تا هر زمانی که مناسب بود، از آن بودجه برای اهداف کلی هزینه شود.

وی افزود: البته در زمان حاضر هم ایشان میتوانند از این مبلغ دریافتی ها استفاده کنند که البته تاکنون این موضوع رخ نداده است. به‌طور مثال من در کنگره 60، یک شخصیت حقوقی و یک شخصیت حقیقی دارم، یعنی مجید سلامی ک شخصیت حقیقی دارد با مشخصات فردی مانند نام پدر، شماره شناسنامه، شماره ملی و ... و در کنگره 60 با همان مشخصات خزانه‌دار و عضو اصلی هیئت‌مدیره هستم. حال با توجه به شخصیت حقوقی که از سوی هیئت‌مدیره به من داده‌شده است، حق امضاء دارم؛ بنابراین این شخصیت حقوقی امروز مجید سلامی است و می‌تواند فردا نفر دیگری باشد.

سلامی تصریح کرد: همه باید بدانند ما طبق اساس‌نامه ثبت جمعیت احیای انسانی کنگره 60 که در وزارت کشور داریم، مجاز به انجام فعالیت‌های اقتصادی و کارهای تجاری نیستیم و نمی‌خواهیم با پول کنگره کسب‌وکار انجام دهیم. اصلاً در صورت انجام فعالیت‌های اقتصادی از اهداف کنگره 60 خارج می‌شویم. به‌قول‌ جناب مهندس حسین دژاکام دو شمشیر در یک نیام جا نمی‌گیرد و کسی نمی‌تواند دو عدد شمشیر را در یک غلاف جا بدهد. ما فقط در راستای اهداف تعیین و مدون شده در اساسنامه‌ی ثبت کنگره 60 می‌توانیم حرکت کنیم، به این منظور برای این‌که پول‌هایی که در اختیار کنگره است، نسبت به شرایط اقتصادی و گذر زمان ضربه نخورد و ارزش ریالی آن کم نشود، بخشی را تا توانستیم زمین خریده و بخش دیگر را سپرده‌گذاری بانکی کردیم.
وی اظهار داشت: برای نمونه امروز می‌خواهیم برای نمایندگی شهر اهواز زمین خریداری کنیم و به‌طور مثال مبلغ دویست میلیون تومان کم داریم و اعضا اعلام کردند که در مراسم گل‌ریزان امسال وجه را تأمین می‌کنند؛ پس اگر این مبلغ از سایر منابع کنگره تأمین شد و از طرفی در صورت افزایش ارزش و بهای این زمین همه متعلق به کنگره 60 است، بنابراین جناب مهندس هم موافقت کردند که برای جبران کسری مبلغ زمین اهواز از منابع موجود دیگر استفاده کنیم؛ بنابراین من هم طی یک یا دو روز آینده به اهواز رفته و زمین را برای کنگره خریداری می‌کنم و طبق تصمیمات هیئت‌مدیره آقای مهندس دژاکام، اسناد را به نام و نفع جمعیت احیای انسانی کنگره 60 امضاء می‌کنم.

دیده‌بان لژیون مالی گفت: در بیرون از کنگره و در قوانین کشور، برای تشکیل یک شرکت‌ نیاز به مدیرعامل، هیئت‌مدیره، رئیس و نایب‌رئیس، اعضای هیئت‌مدیره، اعضای علل بدل، بازرس و... وجود دارد ولی در کنگره 60 این‌گونه نیست؛ یعنی هیات مدیره دیده‌بان هستند. آقای مهندس بنیان و من دیده‌بان مالی هستم و این تعاریف داخلی کنگره 60 است اما در آگهی تأسیس جمعیت احیای انسانی کنگره 60 طبق قوانین جاری در تشکیل مؤسسات خیریه یا سازمان‌های مردم‌نهاد باید اعلام کنیم، چه کسانی حق امضاء دارند و این با نظر مؤسسان انجام می‌گیرد و طبق آگهی تأسیس کنگره حق امضاء با مدیرعامل (مهندس حسین دژاکام) همراه با خزانه‌دار (مجید سلامی) است و در صورت عدم حضور خزانه‌دار رئیس هیئت‌مدیره (امین دژاکام) حق امضاء دوم رادار است.
وی افزود: با توجه به این‌که امضاءها در حال حاضر توسط آقای مهندس دژاکام و من انجام می‌شود ولی اسناد تماماً به نام جمعیت احیای انسانی کنگره 60 تنظیم و ثبت می‌شود. فردا شاید من نباشم و به‌جای بنده شخص دیگری عهده‌دار مسئولیت خزانه‌داری در کنگره باشد. مسئولیت به آن شخص، شخصیت حقوقی و حق امضاء می‌دهد. پس شخصیت حقوقی تحت تأثیر نام و فردیت نیست. هرکسی در قالب مسئولیت طبق اساس‌نامه دارای بار حقوقی می‌شود.

سلامی تصریح کرد: مثلاً برای یکی از نمایندگی‌ها زمینی خریداری شد و ما برای انتقال سند رفتیم ولی اندک افرادی که اطلاعات درستی از قوانین حقوقی و ثبتی نداشتند، گفتند که با پول رهجو‌های کنگره زمین خریده و سند به اسم آقای مهندس دژاکام و مجید سلامی زده‌شده است. ابتدا نسبت به این حرف‌ها بی‌تفاوت بودیم ولی در ادامه از سند در اندازه بزرگ کپی گرفته و در نمایندگی مربوطه نصب کردیم؛ یعنی سند به نام هیچ شخص حقیقی نمی‌شود و نام صاحب سند جمعیت احیای انسانی کنگره 60 است.
دیده‌بان مالی گفت: تمام اسناد را در ایران من و آقای مهندس امضاء می‌کنیم ولی به نام مجید سلامی و یا آقای مهندس نمی‌شود. در همین ساختمان واقع در خیابان ورزنده، دوازده سند مجزاست که تمامی را ما امضاء کردیم، بدون این‌که یک برگ این سندها به نام ما باشد. بخش دوم که همان شخصیت حقوقی طبق اساس‌نامه است، اجازه امضاء به ما را می‌دهد ولی تمامی به نام جمعیت احیای انسانی کنگره 60 است.
وی افزود: در بحث اجاره و پرداخت ودیعه هم خیلی از صاحبان املاک به مؤسسات خیریه ملک اجاره نمی‌دهند پس به‌ناچار قراردادهای اجاره به نام من تنظیم می‌شود ولی ودیعه‌ی این ملک متعلق به من نبوده و برای جمعیت احیای انسانی کنگره 60 بوده اما بالاخره ممکن است که برای من رخ دهد، بنابراین در صورت نبودن من، ورثه‌ی من موظف به عودت وجه به نفع کنگره 60 هستند و این موضوع در امور مالی ثبت و ضبط است.

سلامی اظهار داشت: دولت هیچ دخل و تصرفی در کنگره یا سایر سازمان‌های مردم‌نهاد ندارد، فقط در یک صورت که هیچ‌وقت اتفاق نمی‌افتد ولی در اساس‌نامه نوشته‌شده است، این موضوع ممکن است یعنی اگر برفرض محال، روزی کنگره 60 قطع فعالیت کرد و جمع شود، تمام دارائی کنگره 60 وقف عام است یعنی وقفی است که عمومیت دارد [بعضی از موقوفات وقف خاص است مثلاً ملکی وقف امام‌زاده‌ای می‌شود و فقط متعلق به همان امام‌زاده است] و در صورتی می‌توانند در آن دخل و تصرف کنند که دارائی‌های آن را به سازمان‌ها و انجمن‌هایی بدهند که هم‌ردیف ما در حال فعالیت هستند و نمی‌توانند به سازمان‌هایی که در راستای اهداف ما نیستند، واگذار کنند. واگذاری فقط به‌جاهایی که در راستای اهداف کنگره 60 حرکت می‌کنند یعنی همان پیشگیری، مهار و درمان بیماری اعتیاد، صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول در کنگره 60 درباره این‌ سؤال که «زمین و ساختمان‌ها اگر به نام جناب مهندس دژاکام و شخص خاصی نمی‌شود، پس به نام چه کسی است؟» گفت: به نظر من این سؤال اشتباه پرسیده می‌شود، چراکه اگر روزی در کنگره 60 زمین یا ملکی به نام شخصی شد، این‌یک امتیاز نیست و آن‌وقت باید ترسید. باید بدانیم که تنها چیزی که در کنگره مالکیت حقیقی دارد، بحث نشریات دژاکام است یعنی بعد از آقای مهندس دژاکام نمی‌توانیم بگوییم نشریات برای کنگره 60 است و باید گفت که نشریات فقط متعلق به خانواده جناب مهندس دژاکام و آقای امین دژاکام است و بعدازآن هرکسی را آقای امین دژاکام مشخص کنند، صاحب‌امتیاز نشریات دژاکام است؛ چون نشریات حاصل تلاش، نوشتن و کار مداوم آن‌هاست.
سلامی ادامه داد: البته من می‌دانم جناب مهندس دژاکام درآمد حاصل از نشریات را در کجا هزینه می‌کنند و به علت این‌که شاید راضی نباشند مطلب را بیان نمی‌کنم ولی یک فقره را اگر بخواهم بگویم به‌طور مثال برای تیم راگبی کنگره 60 سال گذشته، هفده میلیون تومان پرداخت کردند. همچنین همه می‌دانیم که هفته‌ای یک‌میلیون تومان برای موسیقی یا ورزش واریز می‌کنند. یا به‌طور مثال در سیزدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد در سال 1398 مبلغ یک‌صد میلیون تومان برای جوایز متقبل شدند و موارد بی‌شماری که حتی من هم خبر ندارم.
وی گفت: در کنگره اگر کسی مشارکت و خدمت مالی می‌کند برای آقای مهندس دژاکام و یا مجید سلامی نیست؛ بلکه برای خودش و تحقق اهداف کنگره 60 است و رسیدن به این اهداف والای انسانی خیلی مهم است.

دیده‌بان مالی کنگره 60 افزود: ریال به ریال این پول‌ها حساب دارد. همین امروز گزارش ماهانه را بررسی می‌کردم که چه مقدار پول واریز، چه مقدار خرج شده، لژیون مالی چه میزان واریزی داشته، چه میزان هزینه برای احداث ساختمان‌ها شده است. برای خود من هم تعجب‌برانگیز بود از اول امسال (1398) تا بیست و سوم مردادماه حدود 900 میلیون تومان پرداختی بابت ودیعه اجاره داشتیم،980 میلیون تومان هزینه ساخت‌وساز دادیم و ریز حساب‌های آن‌هم موجود است؛ و من معتقد هستم که هسته اولیه‌ی جمعیت احیای انسانی کنگره 60 الهی است یعنی کاری را شروع کردیم که پایان آن دست ما نیست، ما می‌رویم ولی این راه برای نسل‌ها ادامه خواهد داشت.

 

 

کنگره 60
www.c60.ir

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .