English Version
English

مصاحبه با اردوبانان آب، برق و شست و شوی ظروف

مصاحبه با اردوبانان آب، برق و شست و شوی ظروف

مصاحبه با اردوبانان آب؛ برق و شست و شوی ظروف

مصاحبه با مسافر شاهرود اردوبان آب

سلام لطفا خودتان را معرفی کنید :
سلام دوستان شاهرود هستم یک مسافر.آنتی ایکس مصرفی تریاک و متادون که مدت 25 سال تخریب داشتم.ده ماه و بیست وهفت روز به راهنمایی راهنمای فرشید تفرشی سفر کردم.الان هم به مدت پنج سال و هشت ماه است که رها و آزاد هستم.سفر سیگار داشتم .به مدت 10 ماه و 10 روزبه راهنمیی فرشید تفرشی سفر کردم رهایی از بند دخانیات 4 سال و 2 ماه.ورزش در کنگره والیبال و کوه پیمایی.

لطفا بفرمایید که چند سال است که در کنگره حضور دارید و چند بار در اردو شرکت کردید :
6 سال در کنگره و نمایندگی اهواز حضور دارم 5 سال است که در اردو شرکت می کنم

مسئولیت شما در اردو امسال در چه قسمتی است و بفرمایید که چه وظایفی را بر عهده دارند :
من امسال در قسمت آب رسانی اردو خدمت می کنم که وظیفه و مسئولیت این قسمت آب رسانی به قسمت آشپزخانه  و چایخانه و آب آشامیدنی اردو و همچنین قسمت استحمام و قسمت نانوایی می باشد.

لطفا از آمادگی اردو امسال برای ما توضیح دهید که آیا اردو امسال تفاوتی هم آیا با سالها قبل داشته است :
تغییرات به شگرف قابل رویت است و همچنین اینکه تعداد افراد هم امسال از ساهای قبل بیشتر شده است و امکانات هم به مراتب بیشتر و بهتر شده است.و آمادگی تمام اعضا برای این اردو از قبل پیش بینی شده بود و تمهیدات لازم هم قبل از رسیدن افراد به اردو از قبیل برپایی چادرها و روشنایی ... اجرا شد

 

 مصاحبه با مسافر احمد اردوبان برق

سلام لطفا خودتان را معرفی کنید :
سلام دوستان احمد هستم یک مسافر آنتی ایکس مصرفی انواع مواد مخدر 30 سال تخریب داشتم 10 ماه سفر کردم با شربت ot و متد dst به راهنمایی عباس امیر معافی و مدت رهایی 7 سال و 6 ماه

لطفا از قسمتی که در اردو امسال مسئول هستید بیشتر برای ما توضیح دهید :
من چند سال است که در قسمت برق رسانی و فنی مهندسی اردو در خدمت اعضای کنگره در حال خدمت کردن هستم

وظیفه بخش برق و فنی مهندسی را برای ما توضیح دهید :
وظیفه این بخش برق رسانی و برق کشی به قسمت های مختلف از قبیل آشپزخانه سرویس های بهداشتی نانوایی و ... می باشد.

شما چند سال است که در اردو حضور دارید :
8 سال است که در اردو در حال خدمت کردن هستم.

آیا اردو امسال از لحاظ کیفیتی با سالهای قبل تفاوتی داشته است :
خوب هر سالی که ما در این اردو شرکت می کنیم تجربه بیشتری کسب می کنیم به مراتب کار ها در سالهای بعد بهتر انجام می گیرد.و از لحاظ کیفیتی هم پیشرفت های مدیدی را هر ساله داشته ایم برای مثال محیا کردن برق از طریق پنل های خورشیدی که سالهای قبل با استفاده از موتور برق و باطری ماشین برق محوطه محیا می شد که مشکلات خاص و زیادی داشته است که خوشبختانه امسال با خرید پنل خورشیدی این قبیل مشکلات بر طرف شد.

وسایلی که در اختیار شما قرار داده شده است از کجا محیا شده است :
تمامی وسایل برای خود اردو و کنگره 60 می باشد و از این لحاظ هم خوشبختانه مستقل هستیم و نیاز به برق و ابزارآلات شهری نداریم.و تمامی کارهای مربوط به این قسمت هم توسط اعضای خود اردو انجام می پذیرد

لطفا از حس و حال خودتان در اردو امسال کمی برای ما توضیح دهید :
خوب اردو امسال با جمعیت بیشتری برگذار شده است و همین مسئله باعث شده شور و هیجان بیشتری در تمامی قسمت ها وجود داشته باشد که همین حس وحال به تک تک اعضا انتقال داده می شود و همگی حال خوب ونشاط را تچربه دارند.

کلام آخر:
آرزو دارم که در سالهای آتی هم این توفیق را داشته باشم که در این اردو حضور داشته باشم.واشاخصی که تا به حال نتوانسته اند در این اردوی آموزشی شرکت داشته باشند در سالهای آینده بتوانند این تجربه را داشته باشند.
با سپاس از شما بابت مصاحبه ای که با ما داشته اید

         

مصاحبه با مسفر عزت اردوبان شستو و شوی ظروف
 

سلام لطفا خودتان را معرفی کنید :
سلام دوستان عزت الله هستم یک مسافر از نمایندگی پرستار

بنظرتان علت اینکه اعضای کنگره در برنامه کنگره شرکت می کنند چه چیزی می تواند باشد؟
بحث اصلی در کنگره درمان اعتیاد است و یکی از مسائل مهم در درمان به گفته آقای مهندس دژاکام 3 درصد جسم و 97 درصد دیدگاه و تفکر شخص مصرف کنند میباشد و با انجام برنامه ها می توان به تعادل و تفکر درست رسید.

من سال  اولم که در اردو شرکت می کنم و قبل اینکه ثبت نام کنم نگران شرایط اردو بودم آیا شما هم برای بار اول شرکت کردید تجربه من را داشتید؟
بله ، یک مثالی بیان می کنم زمانی که چند نفر می خواهند باهم یک مسیر را بپیمایند احتمال دارد باهم اختلاف نظر داشته باشند و من هم سوالم این بود که چگونه می خواهم با چند صد نفرهماهنگ شوم و زمانی که شرکت کردم و دیده بانان و ایجنت ها و اروبانان محترم دیدم و وارد اردو شدم احساس کردم همه کسانی که در اردو شرکت کردند را قبلا دیدم و توانستم حس منفی که قبل آمدنم به اردو داشتم تبدیل به حس خوبی کنم.

در شعب کنگره نظم خیلی مهم و به طور کامل انجام میشود وهمه ما اطلاع داریم اردو در صحرا انجام میشود و  با وجود شرایط سخت در اردو آیا این نظم وجود دارد ؟
کسانی که متوجه شوند در کجا قرار گرفتند و چرا به اردو آمده اند در واقع می خواهند در شرایط سخت از آموزش ها استفاده کنند و در اینجا یادی می کنم از آقای حکیمی که می گویند افرادی که در کنگره می آیند حتما باید سه کار انجام دهند 1- نظم و انظباط 2-اعتماد به راهنما 3- قرار گرفتن در چهارچوب قوانین کنگره 60 ، و قطعا این موضوع برای ما در اولویت است و اگر در حال حاضر می توانیم نزدیک به 500 نفر در اردو نگه داریم فقط آموزشهایی است که در کنگره می گیرند و می تواند به ما خیلی کمک کند

همه ی افرادی که در شعب مختلف کنگره هستند و دوست دارند اردوی سراسری کنگره تجربه کنند قطعا شرایط زندگی و کاری یک برنامه دقیقی می خواهد آیا شما پیشنهادی دارید برای این افراد ؟
من هم با این مشکل روبرو بودم و سالها و دور از اردو بودم و همیشه به دنبال این بود که مشکلاتم بر طرف شود و این موضوع باعث شده بود بگویم سال بعد قطعا روم تا برنامه درستی بریزم و چون راهنما بودم احساس می کردم به کارم لطمه می خورد که بعد ها متوجه شدم نحو فکرم ایراد داشته و انسان باید از  لحاظ درونی به خودش توجه کند  و ارتباط با طبیعت برقرار کند و برای برنامه ریزی درست می توانیم از کنگره 60 الگو برداری کنیم.حتی من زمانی که اردو سراری تمام می شود برای سال بعد برنامه ریزی می کنم تا بتوانم در اردو شرکت کنم.

برای من که بار اولی هست که در اردوی کنگره شرکت کردم سوالی که وجود داشت این بود که در این هفت روز اردو هستم کاری می توانم انجام دهم؟
زمانی که در اردو سراسری شرکت می کنید باید یک هفته با همه افراد ارتباط برقرار کنید و من خودم توانستم این کار انجام دهم و از آموزش اردو استفاده کنم و آقای حکیمی یکبار به من گفتند من به عنوان یک انسان آزاد رها هستم که یک هفته در سال در اختیار خودم باشم و من به این نتیجه رسیدم می توانم در اردو به جسم و روانم استراحت بدهم خارج از دغدغه های زندگی روزمره آزاد باشم.

در این دوره اردو ها جایگاه خدمتی شما می خواستم بدانم و چه حسی نسبت به مسئولیتتان دارید؟
اردوبان شستشوی ظروف ، در اردو شرایط آموزش وچود دارد  و شرایط گذراندن اردوی سراسری می توان با گرفتن مسئولیت در بیرون از کنگره هم انجام دهم و آموزش ها در خارج از بیرون کنگره و زندگی شخصی خودم انجام دهم تا به تعادل برسم.

لطفا حستان از خدمت کردن در اردوی سراسری کنگره 60: 
له کردن منیت درونی خودم

صحبت آخری :
تشکر می کنم از بنیان کنگره 60 و دیده بانان کنگره  و اردوبان اردو که بستری آماده کردند که به راحتی بتوانم آموزش بگیرم .

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .