English Version
English

گزارش کارگاه آموزشی همسفران، نمایندگی امین قم

گزارش کارگاه آموزشی همسفران، نمایندگی امین قم
جلسه سوم از دوره هجدهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره شصت ویژه همسفران نمایندگی امین قم با استادی همسفر خانم طیبه و نگهبانی همسفر خانم زهرا و دبیری همسفر خانم مریم با دستور جلسه (وادی سیزدهم و تاثیر آن روی من) روز دوشنبه مورخ 28 مردادماه سال جاری راس ساعت 16 آغاز به کار نمود.
 

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا تبریک عرض می‌کنم خدمت تمام عزیزان مسافر و همسفرانی که در این آزمون بزرگ قبول شدند و به یوم الفصل جدیدی در زندگی‌شان رسیدند و همچنین عید غدیرخم را به تمام اعضای کنگره شصت تبریک و تهنیت عرض می‌کنمپایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است. مفهوم این جمله یعنی اینکه هیچ‌چیزی در هستی ثابت نیست هر کاری یک مبدأ و یک مقصد دارد و در آخر، خط دیگری شروع می‌شود.

انسان‌ها در هستی از طبیعت الگوبرداری می‌کنند، اگر به هستی نگاه کنیم  با تغییر فصول  تغییر در درختان و گیاهان و هوا را و همچنین تغییرات شب و روز به‌وضوح می‌توانیم حس کنیماین‌ها یعنی سکون برای انسان هیچ معنایی ندارد و ساکن بودن برابر با نیستی و نابودی استیک مثالی از سکون؛ دقیقاً مصرف‌کنندگانی هستند که مواد مخدر تمام انرژی و تمام هستی آن‌ها را گرفته و دیگر قدرت حرکت ندارند، درحالی‌که بر طبق قوانین  هستی همه‌چیز با تلاش و حرکت پابرجاست و انسان هم با تلاش و حرکت می‌تواند به شادابی و نشاط برسد.

در هستی همه‌چیز بر سه محور تغییر، تبدیل و ترخیص می‌چرخد دقیقاً مثل مسافر یا همسفری که وارد کنگره می‌شود و در ادامه با انتخاب راهنما وارد لژیون می‌شود و کم‌کم آموزش می‌گیرد و کاربردی می کند و سپس ذره‌ذره بعد از گذر چند ماه تغییرات را در وجود خودش می‌بیند و تبدیل به یک انسان دیگری می‌شود

در ادامه مسیر به این دید می‌رسد که همان‌طور که دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما هم بکاریم تا دیگران بخورند و در این مسیر برای رسیدن به جایگاه‌های بالاتر خدمتی مانند مرزبانی، کمک راهنمایی و... تلاش می‌کند و با رسیدن به این جایگاه‌ها در مرحله ترخیص قرار دارد و این مسیر زنجیره‌وار ادامه خواهد داشت.

این وادی به انسان‌های تک‌بعدی اشاره‌کرده که منظور کسانی هستند که در زندگی فقط یک خط را دنبال می‌کنند مثل جمع‌آوری پول یا مقام و... این انسان‌ها قدرت تفکر و تعقل درستی ندارندانسان‌های دوبعدی کسانی هستند که مثلث عشق و عقل و ایمان را در وجود خودشان کاربردی کردند، این انسان‌ها تمام هستی و انسان‌ها را دوست دارند و می‌دانند که مشکلات در زندگی لعنت خداوند نیستند بلکه با حل مشکلات می‌توانند به گرید یا مرحله بالاتر در زندگی برسند.

موضوع دیگری که در این وادی مطرح‌شده، مسئله خمر است. خمر به معنی حجاب یا پوشش است. ما دو نوع خمر داریم؛ خمر بیرونی که همان مواد مخدر است و خمر درونی که مواد شبه افیونی بدن است. یک فرد مسافر با مصرف مواد مخدر و یک همسفر با ناامیدی، افسردگی و ترس و اضطراب و بر روی سیستم خمرشان تخریب ایجاد کرده‌اند و برای بازسازی این سیستم یک مسافر نیازمند طی کردن  سفر Dst همراه با شربت OT و یک همسفر هم نیاز به گرفتن آموزش‌ها و کاربردی کردن و خدمتگزار بودن و در کنار آن ورزش کردن می‌باشد تا بتواند به خود و بازسازی خمر درونی خودش کمک کند.

انسان‌های سه‌بعدی کسانی هستند که سیستم خمر آن‌ها به‌خوبی کار می‌کند و حس‌هایشان باز است و چیزهایی را دریافت می‌کنند که افراد عادی دریافت نمی‌کننددر آخر صحبت‌هایم، امیدوارم بتوانیم تمام مطالب این وادی را کاربردی کنیم و از ناامیدی و سکون به‌طرف امیدواری و اهدافمان حرکت کنیم تا به آرامش و حال خوش برسیم.

تهیه گزارش: همسفر طیبه لژیون چهارم

عکاس: همسفر لیلا لژیون دوم

تنظیم: همسفر معصومه لژیون سوم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .