English Version
English

کارگاه آموزشی عمومی کنگرۀ 60 ؛نمایندگی شفا مشهد

کارگاه آموزشی عمومی کنگرۀ 60 ؛نمایندگی شفا مشهد

جلسه دهم از دوره سی و چهارم کارگاه آموزشی عمومی مسافران و همسفران کنگرۀ 60 نمایندگی شفا مشهد با استادیکمک راهنمای محترم مسافر کریم، نگهبانی موقت مسافر مرتضی  و  دبیری موقت مسافر مهدی با دستور جلسه"کار، تحصیل و قدرت "  ساعت 17 آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
دستور جلسه کار، تحصیل و قدرت است که در دو جلسه گذشته راجع به آن صحبت شده است. یکی ار مسائل مهمی که تمامی افراد یک جامعه با آن درگیر هستند مسئله کار است که کنگره 60 هم از این قاعده مستثنی نیست، چرا مبحث کار مهم است؟ چون پشت بحث کار مبحث مهم‌تری به نام انرژی وجود دارد. همه ما برای انجام کار نیاز به انرژی‌داریم، چه‌بسا بسیاری از افرادی که درگیر مسئله اعتیاد می‌شوند به خاطر کسب انرژی بوده است، من مواد مصرف می‌کردم تا بهتر کارکنم و بهتر مسائل مختلف زندگی‌ام را مدیریت کنم.

ماحصل کار دریافت پول است و پول هم دقیقاً معادل انرژی است، یعنی من اگر پول نداشته باشم در حقیقت چیزی برای ارائه دادن و خرج کردن ندارم و درواقع تهی هستم، ضمن اینکه برای انجام کار هم نیاز به پول‌دارم، یعنی من باید پول داشته باشم تا بتوانم کارهای موردنظرم را انجام بدهم، چون یکی از نیازهای اصلی ما، پول است و مطمئناٌ بدون کار چیزی به‌عنوان پول یا انرژی دریافت نخواهم کرد، پس پول لازمه زندگی است تا بتوانیم کسب انرژی کنیم.

اما جنس این انرژی باید چگونه باشد؟ با چه شرایطی و با چه کیفیتی؟
یکی از نکات بسیار مهمی که بعد از قضیه کار وجود دارد، بحث تحصیل است، تحصیل علم، دانش و در ادامه به دست آوردن دانائی که اگر بحث کار و تحصیل به‌صورت خوبی در کنار هم قرار بگیرد منجر به توانائی می‌شود و شخصی که دانائی و توانائی دارد شخص قدرتمندی محسوب می‌شود.

چرا این دستور جلسه امروز باید برای ما مطرح بشود؟ به نظر من دلیل آن تنها، یک‌چیز است.
من امروز اینجا نیستم که بگویم کار خوب است یا نیست، تحصیل خوب است یا نیست و یا اینکه قدرتمند بودن خوب است یا خیر، در شرایط کنونی که من در سفر اول هستم نه می‌توان گفت که کار و تحصیل خوب است یا نه. این محبث دقیقاً به نظر صلاحدید راهنما برمی‌گردد، چون تحصیل یا میزان درآمد من در زندگی، کمکی در مقوله نرفتن من به سمت اعتیاد نکرد و گاهی پول زیاد باعث مصرف بیشتر من شد و یا داشتن تحصیلات بیشتر، باعث شد غرور به سراغ من بیاید و محکم‌تر زمین بخورم.کار و تحصیل و قدرت خیلی خوب است به شرطی که مسافر توانائی انجام آن را داشته باشد وگرنه اولویت اول یک مسافر در سفر اول بایستی درمان باشد.
من باید متوجه باشم که آیا در این مقطع کار برای من به صلاح است یا خیر؟ تحصیل کردن، ورزش کردن یا خیلی از مسائل جانبی که به‌ظاهر خوب هستند، به نفع من هستند یا خیر، این قدرت تفکیک خیلی مهم است و یک راهنما این تفکیک را به بهترین شکل انجام می‌دهد و من باید به بهترین شکل ممکن از راهنمای خودم فرمان‌برداری داشته باشم.ممنون که با سکوت خود به حرفهای من گوش دادید.

 

نگارش و ارسال خبر: مسافر احمد لژیون دوم
عکاس: مسافر علی لژیون هفدهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .