English Version
English

کار، قدرت، تحصیل؛ جشن اولین سال رهایی مسافر علی

کار، قدرت، تحصیل؛ جشن اولین سال رهایی مسافر علی

چهاردهمین جلسه از دور پنجاه و یکم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ نمایندگی ابن سینا (رباط کریم)  به استادی مسافر امین ، نگهبانی مسافر فریبرز و  و دبیری مسافر علی محمد  با دستورجلسه"کار، تحصیل، قدرت و اولین سال رهایی مسافر علیروز شنبه  98/05/24 ساعت 17:00 آغازبه کار نمود.

خلاصه‌ای از سخنان استاد:
سلام دوستان امین هستم یک مسافر. از آقا فریبرز سپاسگزارم که استادی این جلسه را به من واگذار نمودند تا خدمت کنم. به آقا فریبرز و دو دبیرش آقا مظفر و آقا علی‌محمد بابت چهارده جلسه خدا قوت و خسته نباشی می‌گویم.مثلث کار، تحصیل، قدرت مثل مثلثات دیگر کنگره مهم است و باید در موردش تفکر و کاربردی کرد. بزرگ‌ترین دشمن کار و تحصیل اعتیاد است خیلی از محصل‌ها و صنعتگران و صاحبان مشاغل دیگر به خاطر مصرف مواد کار و تحصیلشان را رها کردند.

اما راجع قدرت، به نظر من قدرت داشتن یعنی تسلط داشتن به افکار، گفتار و رفتار است اگر بتوانیم بر این سه مؤلفه تسلط داشته باشیم یعنی صاحب قدرت هستیم.
پدر من می‌خواست دختر شوهر دهد و آن زمان من یک مصرف‌کننده بودم و آن مراسمی که در آن زمان برگزار شد من حضور نداشتم چون پدرم در خصوص حضور من در مراسم هیچ تماسی با من نداشتند و من از آن موضوع گله‌مند بودم. ولی امروز به پدرم حق می‌دهم چون حضور من در مراسم باعث ابرو ریزی می‌شد چون من هیچ قدرت و اختیاری روی گفتار و کردارم نداشتم.
بعضی از سفر اولی‌ها هستند که قبل و ابتدای ورود به کنگره بیکار بودند و بعد از دو الی سه ماه که از سفرشان می‌گذرد و حس‌هایشان تغییر می‌کند به فکر کسب درآمد و کار کردن می‌افتند و به‌جای اینکه تمرکز خود را روی درمان اعتیاد خود بگذارند مشغول به کار می‌شوند.
باید بدانیم ریشه تمام بدبختی‌هایمان اعتیاد است کار می‌کردیم و درآمدمان را صرف مصرف مواد می‌کردیم حال که وارد کنگره شده‌ایم ابتدا باید اولویتمان درمان اعتیاد باشد و اگر کارمان به درمانمان لطمه بزند بهتر است به درمانمان برسیم.
اما در مورد علی آقا که امروز اولین سال رهایی‌اش است. ایشان قبل از کنگره در کارگاهی که داشتند بیشتر مواد مصرف می‌کردند تا اینکه کار کنند و این محصول اعتیاد است. ابتدای ورودش حدود دویست میلیون تومان بدهی داشتند. سفرش را شروع کرد فرمان‌بردار بود و توانست به رهایی برسد و در ادامه سفر سیگار انجام داد و در این زمینه هم موفق شد در ادامه توانست در کارش موفق باشد و بدهی‌هایی را که بالا آورده بود را پس دهد. من این روز را به خودش همسفرش راهنمای همسفرش و به دختر گلش و به حضار محترم  و در رأس به جناب مهندس و خانواده محترمشان تبریک می‌گویم.

اعلام سفر تولد:
آخرین آنتی ایکس شیره، تریاک و قرص بوده، مدت 10 ماه به روش dst، دارو شربت ot، رشته ورزشی شنا و فوتسال، به کمک راهنمایی آقا امین عزیز سفر کردم و در حال حاضر 1 سال و 2 ماه و 1 روز است که رها هستم.

آرزوی مسافر:
آرزو می‌کنم هر مصرف‌کننده‌ای در هرکجا که هست به‌زودی راه کنگره را پیدا کند و در این جایگاهی که من هستم بایستد.

خلاصه سخنان مسافر:
خدای خودم را شاکرم که توانستم این جایگاه را تجربه کنم. از جناب مهندس دژاکام بسیار سپاسگزارم که این بستر را فراهم نمودند تا بتوانم اعتیادم را درمان کنم. من حتی امید به ترک سیگار را هم نداشتم ولی در کنگره هم مواد مخدرم و هم سیگارم را درمان کردم.

از همه عزیزانی که دست در دست هم و بدون چشم‌داشت در کنگره خدمت می‌کنند تا افرادی مثل من این جایگاه را تجربه کنند، تشکر می‌کنم. از مرزبانان و ایجنت محترم دوره قبل و فعلی، از راهنمای خوبم آقا امین که زحمت زیادی برای من کشیدند، از همسفر و راهنمای همسفرم سرکار خانم امینی بسیار تشکر می‌کنم، کمک راهنمایان با آموزش‌هایشان زندگی را به من و همسفرانم هدیه کردند. در آخر از همه شما عزیزان که در جشن ما شرکت کردید کمال تشکر را دارم.

خلاصه سخنان کمک راهنمای همسفر:
خدا رو شاکرم که امروز در این جایگاه هستم، به آقا امین راهنمای علی آقا، به خود علی آقا و همسفر صبورش که در این مسیر پر پیچ‌وخم، بالا و پائین‌ها را تحمل کردند و امروز روز مزدشان است، امروز را به همه عزیزان تبریک می‌گویم.

خلاصه سخنان همسفر:
ابتدا از خداوند سپاسگزارم که یاری‌مان نمودند تا این روز را تجربه کنیم، از راهنمای خودم سرکار خانم امینی که با آموزش‌هایشان آرامش را به زندگی‌مان هدیه کردند، از آقا امین راهنمای مسافرم، حضار محترم که حضور پیدا کردید و جناب مهندس و خانواده محترمشان صمیمانه سپاسگزارم.

سخنان همسفر:

این روز را به بابا و مامانم تبریک می‌گویم و از راهنمای بابا و مامانم تشکر می‌کنم.

تهیه و تنظیم:مسافران بهروز و مجتبی

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .