English Version
English

پله پله تا درمان

پله پله تا درمان

در دستور جلسات هفتگی کنگره 60 سعی شده است علاوه بر تعیین خط‌مشی کنگره 60، روش درمان هم بیان گردد. جلسه ی کار، تحصیل، قدرت بیانگر همین موضوع است.


در روش درمانی کنگره 60 (روش دی اس تی) طوری برنامه‌ریزی‌شده است تا هم‌زمان بتوانیم هم درمان، هم زندگی عادی خود را داشته باشیم به عبارتی درمان در کنگره 60 به‌منزله رها کردن کار و زندگی و بستری شدن در خانه، کمپ و بیمارستان و چسبیدن به درمان نیست بلکه شخص علاوه بر زندگی عادی خود به درمان هم می‌پردازد و همین موضوع روش درمانی کنگره 60 را منحصر به فرد کرده است.

افرادی که در کنگره 60 درمان شده‌اند این تجربه را دارند که کار و درمان را هم‌زمان باهم داشته باشند به همین علت یک قسمت این دستور جلسه به موضوع کار پرداخته است و این نیست که ما وقتی در حال درمان هستیم و سفر می‌کنیم نباید کارکنیم، چنین چیزی در کنگره 60 نداریم، ما به کنگره 60 آمده‌ایم که مصرف‌کننده نباشیم و این بدین مفهوم است که ما علاوه بر درمان، هم درست مصرف کردن دارو OT را یاد می‌گیریم و هم مصرف نکردن (تیپر کردن) را آموزش می‌گیریم.

چگونه مصرف نکنیم و در بقیه موضوعات و ابعاد نیز مصرف‌کننده نباشیم و از دسترنج دیگران استفاده نکنیم و یک فرد کنگره‌ای حتماً باید شغل و کار داشته باشد تا هزینه‌های زندگی خود را تأمین کند و این به‌منزله مصرف‌کننده نبودن است.

ما باید سعی کنیم مشکلات کاری و مصرف‌کننده بودن خود را حل کنیم در غیر این صورت درمان ما کامل نمی‌شود، ما درمان می‌شویم تا درست زندگی کنیم.

http://up.c60.ir/repository/52564/maghaleh/98_05_19/d4zc_rps%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B5%DB%B1%DB%B2%DB%B0%DB%B5_%DB%B0%DB%B2%DB%B1%DB%B2%DB%B5%DB%B0_%DB%B4%DB%B9%DB%B6.jpg

قسمت دوم دستور جلسه (تحصیل)

در سفر اول به دلیل برداشته شدن حجاب از روی تفکر و اندیشه ما و کم شدن درگیری‌های ذهنی، شرایط خوبی برای ادامه تحصیل مهیا می‌گردد زیرا ذهن آماده است، افرادی که به کنگره 60 می‌آیند در ابتدا حتی قادر به گوش دادن فایل های صوتی هم نیستند ولی در ادامه آنها را می‌نویسند.

 هر وقت ما چیز جدیدی یاد می‌گیریم به‌منزله تحصیل است و منحصر به ‌فرد و مکان خاصی نیست. ما در سفر اول کتاب خواندن، مطالعه جزوات و نوشتارهای کنگره 60 را که در رابطه با درمان اعتیاد است داریم که این موضوع کمک به بالا بردن دانش، آگاهی فرد در رابطه با علم اعتیاد می‌کند.

ما باید مطالعه منظم را داشته باشیم تا زندگی درست و خوبی داشته باشیم و باید هرروز چیز جدیدی یاد بگیریم تا انرژی و قدرت لازم برای ادامه زندگی در خود را ذخیره کنیم. انرژی و قدرت با آموزش، تفکر، تجربه و یادگیری به وجود می‌آید و مشکلات ما با یادگیری حل می‌شود. به قول یکی از بزرگان مشکل قدیمی (اعتیاد) با آموزش جدید حل می‌گردد.

با تشکر از کمک راهنمای محترم مسافر علی‌اکبر

نگارنده: مسافر محمد ل.1

نمایندگی قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .