English Version
English

قدرت با علم کنگره ،برای رسیدن به هدف- در باب دستور جلسه این هفته

قدرت با علم کنگره ،برای رسیدن به هدف- در باب دستور جلسه این هفته
وقتی در کنگره عنوان یک دستور جلسه را می‌بینیم و یا می‌شنویم همان اول برایمان در حد همان عنوان تداعی می‌شود و در آن لحظه به عمق مطلب توجهی نداریم، مخصوصاً کسانی که تازه‌وارد کنگره شده‌اند و سفر خود را شروع کرده‌اند.

زمانی که خود من هم تازه‌وارد کنگره شده بودم خیلی به مطالبی که راجع به دستور جلسات صحبت می‌شد توجه نمی‌کردم و بیشتر برایم در حد حرف بود چون آن‌قدر حالم خراب بود که اصلاً به این مسائل تفکری نداشتم، درحالی‌که این مبحث‌ها خیلی عمیق‌تر از این حرف‌ها هستند.

در عمق این دستور جلسات مطالبی نهفته است که با کاربردی کردن آن‌ها در زندگی ما را به آرامش می‌رساند. در کنگره فردی که میاید سفر می‌کند تا به درمان برسد در کنار درمانش می‌تواند هم کار کند و هم به تحصیلاتش ادامه دهد برخلاف ترک اعتیادهایی که درجاهای دیگر انجام می‌شود که می‌گویند: فرد باید استراحت کند و کار نکند تا بتواند اعتیادش را ترک کند.

اما در کنگره راهنما کمک می‌کند تا فرد بتواند هم به استراحتش برسد و هم به کارش و هم به درمانش و شخص، مثل یک انسان معمولی به کار وزندگی خود می‌رسد. یک شخص بیکار در حال رکود است و بارها در کنگره تکرار می‌شود که رکود بر هیچ موجودی جایز نیست آب هم که راکد بماند تبدیل به گنداب می‌شود پس باید حرکت کرد و کارکرد و به دنبال علم رفت.

کار و تحصیل برای انسان قدرت و انرژی می‌آورد تا بتواند بهتر زندگی کند. انسان باید پایه‌های علمی و مالی خود را محکم کند که این دو پارامتر در زندگی بسیار مهم هستند و نقش به سزایی دارند و اعتمادبه‌نفس بالایی را به انسان می‌دهند. به گفته‌ی آقای مهندس، درست است که تحصیل دانایی نمی‌آورد ولی آگاهی که میاورد فرد با آگاهی لازم در زندگی مسائل را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و راحت‌تر از پس مسائل زندگی برمیاید.

پول و ثروت هم درست است که انسانیت نمی‌آورد اما قدرت و انرژی لازم را به فرد می‌دهد که راحت‌تر زندگی کند. در زندگی همیشه باید تلاش کرد تا به آرامش رسید. اگر بخواهیم فردا روزی با آسایش و آرامش بیشتری زندگی کنیم امروز باید حرکت کنیم و در تلاش باشیم. ممکن است فردی به خاطر مصرف مواد تحصیلاتش را رها کرده باشد یا شغلش را ازدست‌داده باشد، باید بداند که زندگی به آخر نرسیده باید ادامه داد، باانگیزه بالاتر.

در کنگره این آگاهی به فرد داده می‌شود که می‌تواند دوباره از نو شروع کند، تحصیلاتش را ادامه دهد یک شغل خوب برای خود دست‌وپا کند وزندگی‌اش را از نو بسازد بسیار کسانی هستند که در کنگره به درمان رسیده‌اند و مدرک تحصیلی خیلی پایینی داشته‌اند ولی بعد از درمان ادامه تحصیل داده و به جایگاه‌های بالاتر علمی رسیده‌اند.

وقتی کار، تحصیل، قدرت جز دستور جلسات است و در مورد آن صحبت می‌شود باید در زندگی کاربردی شود. هیچ انسانی بدون انگیزه لازم نمی‌تواند به زندگی ادامه دهد و کنگره این انگیزه را در انسان تقویت می‌کند تا انسان بتواند مسیر زندگی را به‌آسانی طی کند.

نویسنده: هم‌سفر کبرا – لژیون دوم

ارسال: هم‌سفر طاهره

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .