English Version
English

دستور جلسه ماهانه لژیون سردار

دستور جلسه ماهانه لژیون سردار

متن دستور جلسه ماهانه «بهای خدمات رایگانی که در کنگره ارائه می‌شود، چیست؟» تعیین‌شده است.

تصویر رایگان بودن خدمات در جمعیت احیای انسانی کنگره 60، مانند شنیدن کلام یا صدایی است بدون هم حس شدن؛ درنتیجه درک و فهم درستی از آن حاصل نمی‌شود اما وقتی خود را موظف به پرداخت بهای خدمات می‌کنیم مانند این است که باجان و دل به صدا گوش می‌دهیم یعنی در گوش دادن صدا و کلام، هم حس شده درنتیجه مطلب را شنیده و درک هم می‌کنیم و از اثرات و فواید آن‌هم بهره‌مند می‌شویم.

هیچ‌چیز در طبیعت و هستی رایگان نیست؛ در کائنات هر چیز بهایی دارد و باید بهای آن را به جهت تداوم در بهره‌مندی از آن، به بهترین و کامل‌ترین شکل ممکن پرداخت کرد. کسی که به طبیعت خدمت می‌کند ابتدا با جریان هستی هم حس شده، پس درک بهتر و درست‌تری از طبیعت و هستی پیدا می‌کند، درنتیجه بیشتر از طبیعت و هستی لذت برده و بهره‌مند می‌شود.

اگر در مشاوره اولیه تازه واردین معنای درست و حقیقت پنهان در واژه رایگان بودن خدمات را مطرح نکنیم، در ادامه توقع در او ایجاد می‌کنیم که همه‌چیز باید مجانی به فرد داده شود و فرد هیچ مسئولیتی را نسبت به ارائه خدماتی که راه رسیدن به حال خوش و درک و لمس رهایی از تاریکی و عذاب مصرف مواد مخدر را برای او هموار می‌کند، ندارد و بهای خدمات ارائه‌شده در کنگره نیز انجام خدمات مختلف ازجمله خدمت قدمی، مالی و ... است.

از طرف دیگر خدمات در کنگره 60 به‌تمامی همسفرها و مسافرها به‌طور یکسان ارائه می‌شود اما در لژیون سردار این توازن بین همسفرها و مسافرها وجود ندارد و این به دلیل همان درک ناقص از معنای خدمات رایگان در کنگره 60 است که باید درست معنا شود.

کنگره 60 بسیار سیستماتیک و توانمند در حال ارائه خدمات و آموزش به‌روز، برای رهایی و رسیدن به آرامش افراد است و این رهایی و آرامش بهایی دارد. طبق قانون یازدهم در قوانین جمعیت احیای انسانی کنگره 60، هزینه حیات و حرکت مجموعه را تک‌تک اعضا پرداخت می کنند و هرکس فراخور دانش و دانایی خود برای تأمین منابع علمی و مالی مشارکت و کمک می کند.

حضور در لژیون سردار و کمک به پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور کنگره، نوعی تقدیر و تشکر از سیستم است که همه در حال آموختن و تجربه آن به فراخور درک و دانایی هستیم. همان‌گونه که جناب مهندس، نگهبان کنگره 60 به ما آموزش داده‌اند که هر چیزی بهایی دارد و دارای دو صور آشکار و پنهان است.

درمان در کنگره 60 مطلبی است که نمی‌توان هیچ بهایی را برای آن تصور نمود چراکه ما انسان‌ها فکر می‌کنیم که برای مسائل معنوی نباید هزینه‌ای پرداخت کنیم و این همان طرز فکر و جهان‌بینی است که تحت آموزش های کنگره تغییر می کند. در کنگره به‌گونه‌ای آموزش می بینیم که رهجو سفر اول بعد از 6 ماه از ورودش به کنگره، دانش و جهان‌بینی کمک کردن به کنگره 60 را فرامی گیرد و متوجه نیاز درونی خود نیز می شود چراکه نیازهای انسان به دودسته تقسیم می‌شوند، برخی نیازها مانند غذا خوردن، خوابیدن و... نیازهایی است آشکار که ما متوجه آن‌ها می‌شویم و برخی نیازها مانند خدمت کردن به سایرین و حضور در لژیون سردار و... نیازهایی که پنهان است و ما به‌سادگی متوجه آن‌ها نمی‌شویم.

اگر ما به طبیعت خدمت و کمک نکنیم و هزینه‌ای برای حفظ و حراست از آن نپردازیم، به کائنات بدهکار خواهیم ماند و رایگان بودن نعمات موجود در طبیعت نباید دستاویزی برای سپاسگزاری نکردن از آن باشد، این موضوع در کنگره نیز کاملاً صادق است.

اگر سفر اولی به سفر دوم برسد بدون آنکه بداند رایگان بودن خدمات در کنگره به معنای عدم پرداخت بهای آن نیست، در سفر دوم به‌سختی می‌توان آن ساختار را تغییر داد و او را طوری هدایت کرد که به کنگره کمک کند و حتی عضو لژیون مالی شود. در حقیقت باید آموزش داد که خدمت مالی مکمل درمان در کنگره است.

در زندگی که داریم اگر بهای آن را پرداخت نکنیم، نمی‌توانیم درست زندگی کنیم. من اگر سخت زندگی می‌کنم به دلیل آن است که دوست دارم همه‌چیز را با کمترین بها به دست آورم، حال این بها می‌تواند مادی یا معنوی باشد؛ پس رهایی هم مانند زندگی کردن است؛ باید برای رسیدن و حفظ آن بها پرداخت نمود و حداقل آن آباد کردن سرزمین کنگره است.

هر فرد در همان بدو ورود به کنگره 60 باید بداند که در چه مکانی و در چه ساختاری قدم می‌گذارد و این تعبیر نادرست رایگان بودن موجب می‌شود که فرد به هزینه‌های انسانی، معنوی و مادی که برای رهایی او می‌شود، بی‌توجه باشد و این در ادامه به تداوم ارائه خدمات به سایر افراد نیازمند کمک لطمه وارد می‌کند.

از شروع سفر اول تا پایان آن‌یک سیکل یا چرخه کامل و سالم است که اگر وارد آن شویم، درست حرکت خواهیم کرد و هر کس اهمیت خدمت مالی در لژیون سردار را درک کرد، حتماً به توانمندی بیشتر و ثروت هم‌دست خواهد یافت.

روش صحیح درمان اعتیاد  توسط متد DST و ارایه خدمات رایگان کنگره، موجب شده که ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی و سایر نهادها و سازمان‌ها راحت با کنگره همکاری کنند و این باعث پیشرفت و توسعه کنگره 60 و فراگیر شدن آن شده است. اگر می‌توانیم باقدرت در همایش‌ها، کنفرانس‌ها و اجلاس ها شرکت کنیم و حتی در برخی اوقات از دیگر انجمن‌ها حمایت کنیم، به پشتوانه همین لژیون مالی و کمک‌های مالی تک‌تک اعضاست که اگر این درک در کنگره نبود، ما هم‌اکنون قادر به خریدن زمین در بیشتر نقاط کشور، فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی و... نبودیم.

سیستم کنگره 60، الگوبرداری شده از سیستم کائنات و هستی است، بنابراین برخورداری و تداوم از سلامتی جسم و روان، حساب و کتاب دارد و من برای بهره‌مندی بیشتر باید خود را موظف به پرداخت بهای رهایی نمایم که همانا انجام خدمت و کمک به استحکام پایه‌های علمی و مالی کنگره 60 است.

کنگره پشتوانه‌ای جز حمایت تک‌تک اعضای خود ندارد، به هیچ گروهی وابسته نیست و از نظر مالی به خود متکی میباشد؛ بنابراین همه ما موظف هستیم در مقابل خدمات رایگانی که دریافت می‌کنیم سپاسگزار باشیم و بهای آن را بپردازیم، از کنار آن به‌سادگی نگذریم و بدین دلیل انجام خدمت مالی و یا واریز وجه در لژیون سردار را محدود به زمان گل‌ریزان نکنیم و در طول سال هم برای شکرگزاری از نعمت‌های خداوند و حال خوب امروزمان خدمت مالی انجام دهیم. اگر امروز حالمان خوب است باید برای استمرار آن، کاری انجام داده و بهایه آن را پرداخت نماییم.

 

 

نویسنده: علیرضا زرکش

تایپ و ویرایش: همسفر بهار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .