English Version
English

مکاتبات حسین و بیل، پاسخ مهندس به بیل 98/4/31

مکاتبات حسین و بیل، پاسخ مهندس به بیل 98/4/31

1398/4/31

امیدوارم خوب باشید، من خوب هستم.
 

امیدوارم خوب باشید. من هم خوب هستم و در حال آماده شدن برای رفتن به مسافرت یک‌هفته‌ای هستم که برای من ظاهر این کار تعطیلات هست، ولی در حقیقت کارکردن بسیار روی D.SAP است تا آماده گردد. بنابراین در ده روز آینده ارتباط من با ایمیل کاملاً قطع هست.

شاید برایتان جالب باشد که بگویم که یک NGO فقط و فقط بایستی روی یک موضوع کار کند و از پرداختن به کارهایی که ظاهراخیلی خوب و انسان دوستانه است پرهیز کند، چون این قبیل کارها نیز NGO را از مسیر اصلی خودش دور می‌کند.

برای مثال ما که روی درمان و ریکاوری کار می‌کنیم، بارها از من خواستند که برای افراد کار پیدا کنیم و یا به آن‌ها کمکی اقتصادی کنیم، یا مشکلات خانوادگی آن‌ها را حل‌وفصل کنیم و یا برای کسب درآمد کارهای اقتصادی انجام بدهید. ولی من با سرسختی هیچ‌گاه نپذیرفتم، چون اعتقاد داشتم پرداختن به این قبیل کارها باعث می‌گردد از هدف اصلی یعنی درمان و ریکاوری غافل شوی و انرژی و توان ما صرف امور دیگری گردد که با درمان و ریکاوری فاصله زیادی دارد.
حتی ممکن است باورش سخت باشد که افراد کنگره 60 نبایستی با یکدیگر رابطه کاری و مالی برقرار کنند، چون این افراد اگر در رابطه کاری و مالی با یکدیگر مشکل پیدا کنند، نتیجه آن خواهد شد که مشکل به کنگره کشیده شود و محیط دوستانه کنگره را به محیطی خصمانه تبدیل کند، زیرا کنگره فقط و فقط مربوط به درمان و ریکاوری است.

شاید بازهم به نظر منطقی و انسانی نباشد که چندین بار در کشور زلزله شد و افراد کنگره خواستند برای زلزله‌زدگان کمک‌های مالی و لوازم زندگی جمع‌آوری کنند که من با این مسئله مخالفت کردم و گفتم هرکدام از ما به‌صورت تنهایی می‌توانیم و باید به زلزله‌زدگان کمک کنیم، البته از طریق کمپ‌های مختلفی که وجود دارد، ولی ما نمی‌توانیم و یا نباید خودمان از طرف کنگره کمپی را برای این موضوع به وجود آوریم، چون کار ما در تمامی روزها و شب‌های سال فقط و فقط درمان و ریکاوری اعتیاد است و نباید هیچ موضوعی حتی برای چند روز ما را از کار اصلی بازبدارد و امروز خیلی خوشحال هستم که توانسته‌ام با جلوگیری از حاشیه‌هایی که انسان دوستانه به نظر میاید برای راهبری کنگره 60 پرهیز کنم. به همین دلیل امروزه در محیط و فضای کنگره 60 آرامش بسیار خوبی برقرار است و هیچ‌کس برای مسائل مالی و یا کاری با یکدیگر مشکل ندارند.

از اینکه در قسمت هنر در حال پیشرفت هستید، بسیار خوشحالم و این افتخار بزرگی برای من خواهد بود که شما تصویر مرا نقاشی کنید.

از اینکه به کارهای وبلاگ و مشاوره می‌پردازید بسیار خرسند هستم، ولی هیچ‌گاه تصور نکنید انرژی شما رو به کاهش است، کاری کنید تا انرژی شما رو به افزایش برود و من اطمینان دارم با فعالیت بیشتر در کارهای جلوی رویتان با افزایش انرژی مواجه می‌شوید.

مطالب زیادی برای گفتن داریم که برای دفعات بعدی می‌گذارم، در خاتمه اگر بخواهم کلامم را جمع و خلاصه کنم، یک NGO دقیقا مثل یک بیمارستان است که فقط و فقط به کار تخصصی خود می‌پردازد.

 

دوست و برادر همیشگی شما در زمین و آسمان

حسین

 

Jul 22,2019

Dear Bill,

 

I hope you are fine, I am well.

I am getting ready for a week of travel which seems like holiday, however it is a time for me to experience more on D.SAP.

Next 10 days I have no access to email.

An NGO must only focus on the task in hand and avoid other subjects even humanitarian subjects, even these sort of fine looking distraction will deviate the NGO from its original path.

For instance; our focus is on addiction treatment and recovery and I have been asked frequently to find jobs for our members or even help them financially, or solve their family issues. I have never accepted these sort of suggestions.

I have always believed that paying attention to other issues will consume our energy which is supposed to be utilized for addiction treatment.

Congress 60’s members are not even allowed to have any financial or work interactions with each other. Because if they confront problems in their financial interactions these problems will extend to Congress 60’s environment. These sort of problems can easily alter the friendly atmosphere of Congress 60.

Congress 60 must only focus on addiction treatment and recovery. 

Perhaps it seems cruel and even anti-humanitarian that after the earthquake in Iran when our members decided to help victims I stopped them. You can help through dedicated campaigns or individually but not via Congress 60, I said.

Our main focus is addiction treatment only. Today I am glad that I was able to avoid any other tasks and remain focused on addiction treatment.

I am happy that you are making progress in drawing. I am honored that you are going to draw my portrait.

I am also delighted that you are working on blog and consulting, but never allow yourself to think that your energy is diminishing. Make your energy arise, and I am certain that with these tasks at hand it will.

 

I have much more to say which I am going to postpone.

As a summary I would like to say that an NGO is like a hospital and must only focus on its own job.

 

Friends and brothers on heaven and earth forever

Hossein

 مترجم: احسان رنجبر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .