English Version
English

کارگاه آموزشی ویلیام وایت درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST

کارگاه آموزشی ویلیام وایت درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST

دومین جلسه از دوره بیست و دوم جلسات ویلیام وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار به روش DST) به نگهبانی مسافر سیگار میلاد، استادی  مسافر فریبرز و دبیری مسافر حشمت با دستور جلسه آداب معاشرت، ادب و بی‌ادبی و تعادل و بی‌تعادلی رأس ساعت 8:30 مورخ 98/04/14 در پارک طالقانی آغاز به کار کرد. ضمناً چهارمین سال رهایی از سیگار مسافر مجتبی  رهجوی آقا مسعود را جشن می‌گیریم.

خلاصه سخنان استاد:

آداب به معنی رسم و رسوم می‌باشد، و هر کار و مکانی آداب خود را دارد. اگر آداب و معاشرت نداشته و نخواهیم که داشته باشیم به مشکل بر خواهیم خورد. به‌عنوان‌مثال اگر من در مکان دادگاه و در محضر قاضی حاضر باشم و آداب ورود و خروج مکان و صحبت کردن با قاضی را ندانم، مسلماً دچار مشکل خواهم شد. یا آداب غذا خوردن را ندانم وندانم که چگونه باید سر سفره حاضر شوم، چگونه باید غذا را صرف کنم، یک سری پیامدهای منفی برای من خواهد داشت. اگر من قبل از صرف غذا، دست‌هایم را شست‌وشو ندهم ممکن است دچار بیماری شوم.
هر کاری یک آدابی دارد، سخن گفتن، راه رفتن، رانندگی کردن و... من نمی‌توانم آن‌گونه که با همسر خود صحبت می‌کنم با یک خانم غریبه سخن بگویم.
در زمان اعتیاد، هنگام مصرف سیگار، فیلتر آن را هرکجا که سیگارم تمام می‌شد می‌انداختم یا در خانه سیگار مصرف می‌کردم و مهمان و میزبان برایم مهم نبود، مهم نبود که در خانه کودکی و یا بزرگ‌تری وجود دارد و هیچ توجهی به اطرافیان نداشتم.
مجموع آداب، سنت و رفتار من می‌شود ادب من، شعری در این مورد است که: ادب از که آموختی از بی‌ادبان.
 
دنیا براساس اضداد آفریده شده است، ما انسان باادب را از روی انسان بی‌ادب می‌شناسیم. کسی که بی‌ادب است قطعاً تعادل ندارد.
در کنگره گفته می‌شود درمان فوق ترک است و  تعادل فوق  درمان. ما آمدیم که به تعادل نزدیک شویم و می‌توانیم با آموزش‌های کنگره به این امر مهم دست پیدا کنیم و یکی از نشانه‌های بارز داشتن تعادل، ادب است. در کنگره اشخاصی که بعد از درمان مواد، سیگار خود را نیز درمان می‌کنند به تعادل نزدیک‌تر می‌شوند.
شخصی که مصرف‌کننده سیگار است، اگر به‌موقع سیگارش را مصرف نکند، بی‌تعادلی که در درونش هست از طریق بی‌ادبی آشکار می‌شود.
اما در مورد قسمت دوم دستور جلسه که مربوط به چهارمین سال رهایی از سیگار آقا مجتبی است. ایشان راهنمای درمان اعتیاد در شعبه ابن‌سینا، و راهنمای درمان سیگار در شعبه و پارک طالقانی هستند و یکی از دلایل حضور پررنگ اعضای ابن‌سینا در لژیون ویلیام پارک طالقانی، تبلیغات سالم آقا مجتبی است. من این روز را به آقا مجتبی، خانواده محترمش، راهنمای محترمش آقا مسعود خیری، حضار عزیز و در رأس به جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان تبریک عرض می‌کنم.

در ادامه ۱۹ نفر مسافران (جعفر، رضا، ابراهیم، مهدی، فتح ا...، محرم، امید، پرویز، علی، محمد، علیرضا، موسی، دیده‌بان محترم آقای علی خدامی، احمد، ماشاا...، طالب، حشمت (دبیر جلسه)، میلاد (نگهبان جلسه) و دستیار محترم دیده‌بان کامران ضمن مشارکت پیرامون دستور جلسه، تولد مسافر مجتبی را تبریک گفتند.


مشارکت‌ها:
جعفر:

نتیجه اعمال و رفتار هر شخصی برگرفته و بازتاب دقیقی از اندیشه فرد است، نمایش بیرونی هر شخصی، عین نمایش درونی فرد است، خدا را شکر در کنگره هستیم و می‌توانیم اعمال و رفتارمان را با تغییر جهان‌بینی و نگرش، تغییر دهیم و در مسیر درست حرکت کنیم.

علی:

سال‌ها پیش سیگار کشیدن در کنگره مانعی نداشت ولی بعد از درمان جناب مهندس و کشف درمان سیگار به‌مرور سیگار کشیدن در کنگره شصت‌یک کار ضد ارزشی و بی‌ادبی محسوب می‌شود.

علیرضا:

یکی از مسائل مهم که کشورها، آن جی او ها و انسان‌ها را از هم تفکیک می‌کند، ادب است. بی‌ادبی یعنی به حرمتی، یعنی وارد شدن به حریم دیگران و حتی شکستن حرمت خودم و سیگار کشیدن یعنی بی‌ادبی، یعنی بی‌احترامی به دیگران و خودم. (با تخریبی که سیگار بر جسم من وارد می‌کند، و من با مصرف سیگار در حق خودم بی‌احترامی و بی‌ادبی می‌کنم).

دیده‌بان محترم آقای علی خدامی:

همیشه سعی کنیم، اولین مشارکتی که ابتدای هر دستور جلسه انجام می‌شود را گوش کنیم، و اولین مشارکت هر دستور جلسه را جناب مهندس در روز چهارشنبه هر هفته انجام می‌دهند. ما سه جلسه در شعبه را می‌گذرانیم و در این سه جلسه حدود ۵۰ نفر در خصوص دستور جلسه مشارکت می‌کنند. بنابراین شخصی دستور جلسات را پاس می‌کند که صحبت‌های جناب مهندس، مشارکت‌هایی که در طول سه جلسه انجام می‌شود و به‌علاوه یک مشارکتی که خودش انجام می‌دهد را پشت سر بگذارد.
آداب و معاشرت به نوع لباس پوشیدن هم هست، بنابراین وقتی به پارک می‌آییم، سعی کنیم لباس ورزشی مناسبی بر تن داشته باشیم.

دستیار دیده‌بان آقای کامران رک:

تولد امروز آقا مجتبی خداکرمی، بی‌ربط با دستور جلسه نیست و اگر با ایشان برخورد داشته باشید به صحت این موضوع پی خواهید برد.

تازه واردین:
عباس، میثم، بهروز و رضا خود را معرفی کردند که امیدواریم سفر خود را با موفقیت به اتمام برسانند.


مسافران سفر اول
مسافران سعید (۱ قطعه)، سیاوش (۱ قطعه)، علی (۱ قطعه)، سجاد (۳ قطعه)، مهران (۳ قطعه)، رضا (۳ قطعه) و حمیدرضا (۱ قطعه) اعلام سفر نمودند که امیدواریم شاهد رهایی‌شان باشیم.

مسافران سفر دوم:
جواد (رهایی ۱۵ روز)، روح ا...(رهایی ۱۴ روز)، یوسف (رهایی ۱۸ روز)، علی (رهایی ۳ سال و ۱۱ ماه)، محمد صادق (رهایی ۱ سال و ۸ ماه)، حشمت دبیر جلسه (رهایی ۴ سال و ۹ ماه)، میلاد نگهبان جلسه (رهایی ۳ سال و ۹ ماه)، فریبرز استاد جلسه (رهایی ۴ سال و ۳ ماه)، علی (آزادی ۵ سال و ۹ ماه)، دیده‌بان محترم آقای علی خدامی (آزادی ۵ سال و ۹ ماه)، دستیار محترم دیده‌بان کامران (آزادی ۵ سال و 7 ماه) و مشاا‌لله (آزادی ۶ سال و ۳ ماه) اعلام سفر نمودند.

و در این قسمت رهایی آقا مجتبی را با شور و شوق فراوان جشن گرفتیم و پس از پایان مراسم، آقای مجتبی بدین شرح صحبت‌هایی نمودند.

اعلام سفر تولد:

سلام دوستان مجتبی هستم مسافر سیگار، آخرین آنتی ایکس سیگار، مدت ۱۰ ماه و ۱۰ روز به روش dst، دارو آدامس نیکوتین، کمک راهنما آقا مسعود، رشته ورزشی، والیبال و شنا، سفر کردم و در حال حاضر ۴ سال و ۱۷ روز است که رها هستم.

پیام تولد:

جناب مهندس می‌فرمایند: درمان اعتیاد با درمان سیگار کامل می‌شود و پیام من: درمان سیگار با ورزش در کنگره تکمیل می‌شود.

کنگره شصت، کنگره شصت است و نمی‌توان نمایندگی‌ها را از هم جدا کرد. و اینجا لژیون ویلیام پارک طالقانی است و همه ما عضو این لژیون هستیم. در کنگره هیچ‌چیز پوشیده نیست و نکات مثبت و منفی هرکسی گفته می‌شود، و این است که کنگره در حال ارتقاءست.
لژیون سیگار من را بیشتر به کنگره وصل کرد نه اینکه وصل نبوده‌ام، خیر، بلکه صمیمی‌تر شدم و تنها جایی که توانستم موضوع درمان سیگارم را حل کنم، لژیون ویلیام بود.
از آقای وحید هاشمی راهنمای درمان موادم، از کمک راهنمایان لژیون ویلیام، از آقای خدامی که مسئول و دیده‌بان رابط لژیون هستند و حضار محترم که حضور پیدا کردید و در رأس از جناب مهندس و خانواده محترمشان صمیمانه سپاسگزارم.

شکر  شکر  شکر

با آرزوی موفقیت برای همه شما عزیزان

عکس: مسافر موسی از شعبه ابن‌سینا
تنظیم و گردآوری: مسافر مجتبی از شعبه ابن‌سینا

تعداد حاضرین: ۵۰ نفر/ مشارکت‌ها: ۱۹ نفر/ تازه واردین: ۴ نفر/ اعلام سفر: ۱۹ نفر

جمعه؛ پارک طالقانی؛ ۱۴ تیرماه ۹۸

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .