English Version
English

انسان بودن یعنی سپاس از هستی

انسان بودن یعنی سپاس از هستی
قدر به معنای اندازه و ارزش می‌باشد و قدردانی به معنای دانستن ارزش‌ها و شناخت آنهاست. یکی از ارزش‌هایی که در کنگره ٦٠ توجه زیادی به آن شده و در دستور جلسات هم گنجانده‌شده، موضوع "قدردانی و سپاس‌گزاری" است. چون کنگره ٦٠ معتقد است: "انسان بودن یعنی سپاس، سپاس از هستی و قدرت مطلق" ولی انسان موجودی است فراموش‌کار، به این دلیل که لطف و محبت یک سیستم یا یک شخص را سریع فراموش می‌کند و همه‌ی لطفی را که در حقش شده، به‌حساب وظیفه‌ی شخص یا سیستم می‌گذارد. گاهی انسان تبدیل به موجودی می‌شود که فقط بدی‌های یک سیستم و یا یک شخص را می‌بیند و خوبی‌ها و محبت‌ها را به‌حساب نمی‌آورد. این مسائل باعث می‌شود که قدردانی و سپاس‌گزاری روزبه‌روز کم‌رنگ‌تر شود.
 
 
آموزش‌های کنگره بر مبنای عدالت، معرفت و عمل سالم می‌باشد و نیروهای متخصص و باتجربه‌ای که به کمک همین آموزش‌ها درمان شدند، با استفاده از نیروی عشق، عقل و ایمان، یار دیگر افراد گرفتار و درمانده می‌شوند تا به آن‌ها بیاموزند که در مسیر درست حرکت کنند و به شناخت ارزش‌ها بپردازند. یکی از ارزش‌هایی که در کنگره به فرد معرفی می‌شود، سپاس‌گزاری و قدردانی از همین نیروها می‌باشد. در کنگره ٦٠ آموزش داده می‌شود که هر شخص برای حفظ و بقای خود باید ساختارهای مثبت مثل قدردانی و سپاس‌گزاری را جایگزین ساختارها منفی، مثل انتقاد و اعتراض و ناسپاسی کند. به همین جهت در کنگره ٦٠، در سال ٤ هفته به موضوع قدردانی و سپاس‌گزاری اختصاص داده‌شده که عبارت‌اند از هفته‌ی دیده‌بان، هفته راهنما، هفته مرزبان، ایجنت، اسیستنت و هفته‌ی هم‌سفر. ما می‌توانیم در این هفته‌ها با دادن پاکتی به این عزیزان که در آن وجهی در نظر گرفته‌شده و با دل نوشته‌ای آذین‌شده، مراتب قدردانی و سپاس‌گزاری را به عمل‌آوریم.
 
باید بدانیم تشکر کردن با زبان، تنها بخشی از قدردانی و مقدمه‌ی سپاس‌گزاری عملی است، تا مشوقی برای افراد خواهان خدمت باشد و هم به معنای واقعی عمل قدردانی برای همه روشن شود. همچنین استفاده‌ی درست از آموزش‌ها، تشکر و احترام به همه‌ی کسانی که خدمت می‌کنند، رعایت حرمت کنگره ٦٠ نوعی قدردانی است. ما باید برای لحظه‌لحظه بودنمان در کنگره سپاس‌گزار خداوند و همه‌ی عزیزان خدمت‌گزار باشیم.
 
در پایان برای آقای مهندس و خانواده‌ی محترمشان، آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت دارم و صمیمانه قدردان تمام زحماتشان هستم و آرزو می‌کنم در راستای اهداف بزرگشان قدمی هرچند کوچک بردارم.
 
 
نویسنده: همسفر ثریا کمک راهنمای لژیون هشتم
هم‌سفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .