English Version
English

جهان بینی مرکز دانایی و آگاهی

جهان بینی مرکز دانایی و آگاهی

شروع سی دی در مورد افطاری‌های رمضان می‌گوید که نقش مهم و سازنده‌ای در تعادل و جهان‌بینی مسافران و همسفران دارد. به دلیل این‌که رمضان ماه عبور از ضد ارزش‌ها است. مسئله دیگری که در مورد آن صحبت شده اختیار و انتخاب انسان است. هر انسانی حق دارد که از اختیارش در جهت مثبت و یا منفی استفاده کند اما اگر بخواهد در جهت ضد ارزش‌ها استفاده‌های نامشروع از اختیار خود داشته باشد باید متوجه باشد که علاوه بر متضرر شدن خود، خانواده را هم به همراه خود به نابودی و ناکجاآباد می‌کشاند.

بهترین راه، ممکن و لازمه هر کار برای هر انسانی، استفاده صحیح از قوه تفکر و تعقل می‌باشد تا هم بتواند به ارزش واقعی هر چیزی آگاه شود و هم در کنار همه بتوانند به آرامش برسند. شرط رسیدن به آرامش و برقراری ارتباطات سالم، اجرای قوانین الهی و رعایت در حرمت‌ها است.

مفاهیم آموزشی از زمان کودکی تا آخرین لحظه حیات مهم و سرنوشت‌ساز هستند. اگر مربی آگاه به زمان خویش نباشد مفاهیم آموزشی به‌طور صحیح قابل‌انتقال نمی‌باشند درنتیجه انسان‌ها دچار خسران و نواقصی در طول حیات خود می‌شوند. آموزش‌ها نقشی کلیدی در دانایی انسان دارند. حال اگر مربی نتواند در مرحله آموزشی نقش خود را به‌خوبی ایفاء کند قطعاً شاگرد دچار انحراف می‌شود در این صورت چگونه می‌توانیم از شاگرد انتظار یادگیری خوبی را داشته باشیم.

امروزه شاهد هستیم اکثر انسان‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، مجبور به تدریس‌های خصوصی در زمینه‌هایی می‌شوند که با رشته آن‌ها تناقض دارند. این موضوع تخریب بزرگی در یادگیری به شمار می‌آید. در چنین مرحله‌ای شاگرد زحمات زیادی هم متقبل می‌شود اما چیزی متوجه نشده است درنتیجه تلاشی که در این زمینه کرده است چیزی جز ناامیدی برای او به بار نیاورده است در ضمن تصورات بدی هم نسبت به ادامه تحصیل در ذهن او شکل می‌گیرد. احساس می‌کند انرژی و هزینه‌های زیادی را در زندگی متحمل شده است و این سودجویی باعث شده که به مفهوم واقعی مطالب آگاه نشود که فاجعه انگیز می‌باشد.

کنگره ۶۰ در درمان اعتیاد، اعتیاد را در سه مؤلفه جسم، روان و جهان‌بینی می‌داند. طبق متد dst مسافر اگر در سفر اول موفق عمل کند، جسم و روان فرد توسط آموزش‌های جهان‌بینی درمان می‌شود که ادامه آموزش‌ها در سفرهای دوم و سوم انجام می‌گیرد مشروط بر این‌که به نحو احسنت از خودش مراقبت داشته باشد. جهان‌بینی مرکز دانایی و آگاهی فرد در هر درمانی است. زمانی که بنایی از پایه آباد باشد، ۹۰ در صد کار خوب انجام‌گرفته است. ممکن است گاهی در قسمت‌های جزئی اشکالی پیش آید که قابل ترمیم است چراکه فونداسیون ساختمان دیگر محکم شده و با هیچ تکانه‌ای به لرزش در‌نمی‌آید. گواه متد dst سندهای بدون نقصی می‌باشند که در کنگره شاهد خدمت کردن آن‌ها هستیم.

به‌طور مثال در قسمت ot، راهنمایی، مرزبانی و دیگر خدمات ارزنده که صادقانه انجام می‌گیرند. جهان‌بینی ما را با تمامی مسائل آشنا کرده است که چگونه از طریق آموزش‌ها در خود تزکیه و پالایش به وجود آوریم و به مسائل واقع‌بینانه نگاه کنیم. در رهایی از ضد ارزش‌ها نقاط ضعف خودمان را بشناسیم و آگاه باشیم که مبارزه با نیروهای منفی فقط از طریق دانایی و آگاهی فرد انجام می‌شود. توانستیم ازنظر گفتاری و نوشتاری بر ترس‌های خود غلبه کنیم.

درواقع کنگره ۶۰ انگشت اشاره‌ای بود برای من همسفر که باید مشکلات خود را بپذیرم، روی خواسته خود متمرکز شوم تا درمان و تغییر درون من اتفاق بیافتد.


برگرفته از سی دی پایه
نگارش: فاطمه همسفر عبدالحسین علی لژیون اول
ویراستار و ثبت همسفر بتول

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .