English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی حر

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی حر

پنجمین جلسه از دوره سی‌ام کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60، نمایندگی حر با نگهبانی مسافر فرید دبیری مسافر سعید و استادی مسافر میثم با دستور جلسه ( در کنگره 60 چگونه قدردانی می‌کنیم؟ )  روز شنبه مورخ 1398/03/25 رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

 
سخنان استاد:
 
قبل از هرچیز از خداوند متشکرم که توانستم این جایگاه را دوباره تجربه کنم. دستور جلسه امروز در کنگره چگونه قدردانی می‌کنیم، به نظر من وقتی صحبت از قدردانی به میان می‌آید کلمه سپاس‌گزاری و تشکر به ذهن انسان می‌رسد، حالا این تشکر می‌تواند از یک نفر یا چندین نفر از افراد خانواده یا دوستان و یا افراد دیگر انجام شود. من باید اول ببینم چه محبتی در حق من انجام شده است. اول باید جایگاه گذشته خودم را به خاطر بیاورم و بدانم برای رسیدن به جایگاه امروزم چندین نفر و چه کسانی من را کمک و یاری کردند تا امروز به این جایگاه برسم. با خودم فکر می‌کردم تا قبل از اینکه به کنگره وارد شوم هر کسی که کاری برای من انجام می‌داد وظیفه‌اش بوده و کاری نکرده و یا خوبی‌های دیگران را در حق خودم نمی‌دیدم، ولی الان در کنگره و کسب آموزش و بالا رفتن دانایی می‌دانم که مشکل از من بوده و من فقط بدی‌های اطرافیانم را می‌دیدم و این هم بخاطر مصرف مواد و بسته بودن حس‌ها اتفاق می‌افتاد.
 
یکی از همین افراد همسر من بود وقتی من به گذشته فکر می‌کنم می‌بینم که چقدر برای من زحمت کشیده، و اما در مورد کنگره وقتی من از این در وارد می‌شدم با یک دل شکسته و بغضی که راه گلویم را بسته بود و شبی که به یاد دارم ساعت دو بعد از نیمه شب کنار اتوبان کاظمی درون ماشینم درحال مصرف شیشه بودم ولی اصلاً حال خوبی نداشتم و لذت نمی‌بردم و با خدای خودم حرف می‌زدم و دنبال راه چاره‌ای بودم که بتوانم مواد مصرف نکنم، وقتی که کنگره به من معرفی شد یک حسی به من می‌گفت که راه پیدا شده است، و زمانی که از این در وارد شدم و محبتی که از همان ابتدا به من شد از طرف مشاور تازه واردین و پیوند محبتی که با راهنمای خودم پیدا کردم و دوستانی که در قسمت OT و نشریات به من کمک کردند دوستان هم لژیونی و همه افراد در کنگره ۶۰ الان باید قدردان تمام این محبت‌ها باشم چون همین پیوند محبت است که مارا به هم متصل نگاه داشته و باعث درمان من شده است.
 
بعضی وقتها پیش خودم می‌گویم که زبان من از قدردانی کوتاه است چرا باید با گفتن این از این کار شانه خالی کنم. مادر کنگره یاد گرفتیم قدر دانی از سه طریق انجام می‌شود، توسط زبان، توسط قلب و توسط پاکت یعنی با زبان تشکر کنم و این کار را از صمیم قلب انجام دهم کسی که امکان مالی ندارد می‌تواند با خدمت کردن این محبت کنگره را جبران کند در همین امتحان کمک راهنمایی که خود من هم برای شرکت در آن در حال خواندن هستم می‌تواند بهترین راه خدمت باشد من اول برای خودم و بعد برای خدمت به دیگران این کار را انجام می‌دهم تا بتوانم محبتی که در حق من شده را به دیگری انتقال دهم تا آنهاهم بتوانند این حال خوب را تجربه کنند. همانطور که در کتاب ۶۰ زیر صفر آمده بیایید این آتش ویرانگر را خاموش کنیم و اینکه کنگره بر اساس کمک فرد رها شده از دام مواد مخدر به فرد درحال مصرف متشکل شده است. ممنون که به صحبتهای من گوش کردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهیه گزارش: مسافر فرید 
تصویرگر: مسافر حمید
مرزبان کشیک: مسافر وحید

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .