English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60، نمایندگی ارتش

کارگاه آموزشی کنگره 60، نمایندگی ارتش

جلسه پنجم از دوره بیست و هفتم سری کارگاه‌های آموزشی جهان‌بینی کنگره 60، نمایندگی ارتش به استادی مسافر پیمان و نگهبانی موقت مسافر داوود و دبیری موقت مسافر حسین با دستور جلسه ( در استحکام پایه‌های مالی و علمی کنگره ۶۰، من چه کرده‌ام؟ ) در روز چهارشنبه تاریخ 1398/03/15 رأس ساعت 17/30 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

از آقای داوود، نگهبان جلسه و دبیر محترمشان، تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من نهادند تا خدمت کنم.

در ابتدا فرارسیدن عید سعید فطر را به شما عزیزان تبریک می‌گویم و در اینجا لازم می‌دانم که از مرزبانان و تمام خدمتگزاران کنگره ۶۰، خصوصاً نمایندگی ارتش خالصانه تشکر و قدردانی کنم. ما همه شاهد بودیم که جلسات ماه رمضان با چه شکوه و نظمی برگزار شد که انجام این کار، بسیار مشکل و سخت و پرزحمت است و این نشان‌دهنده عشقی است که در میان اعضای کنگره ۶۰ موج می‌زند و هیچ‌گونه خودنمایی و سوءاستفاده‌ای، در کار نیست؛ دلیل این خدمت‌های بی‌دریغ، تنها از روی خدمت به هم نوع و رسیدن به حال خوش و خوب کردن حال همدردان خود است. من خداوند را شاکر هستم که در این اجتماع (کنگره ۶۰) حضور دارم و می‌توانم شاهد چنین لحظات باشکوهی باشم.

اما به موضوع دستور جلسه بپردازیم «در استحکام پایه‌های مالی و علمی کنگره ۶۰، من چه کرده‌ام». هر دو آیتم بسیار مهم و حساس و ارزشمند هستند که همچون ستون‌های محکمی برای کنگره60 عمل می‌کنند البته حساسیت و کاربرد این دو فقط مختص به کنگره ۶۰ نیست بلکه تمام ان جی اوها و سازمان‌ها نیز به این دو ستون برای محکم کردن بنایی که ساخته یا در دست‌ساخت دارند بسیار اهمیت می‌دهند. اگر شما تولید علم نداشته باشید یعنی اینکه در جا زده‌اید و هیچ حرکت روبه‌جلویی انجام نداده‌اید درنتیجه هیچ تولیدی نخواهید داشت و تنها یک مصرف‌کننده خواهید شد و همین‌طور اگر فاقد منابع مالی باشید و محتاج به مال دیگران باشید کم‌کم رشته امور از دستتان درخواهد رفت و در مسیر خود دچار انحراف می‌شوید که درنتیجه نه‌ تنها به هدف مدنظر خود نمی‌رسید بلکه در صورت ادامه این روند، نابودی و ازهم‌پاشیدگی در انتظارتان خواهد بود.

اما کنگره ۶۰ در هر دو این موارد بسیار مستحکم است یعنی هم تولید علم دارد و هم از منابع مالی خود برخوردار است و محتاج به‌ غیر از خود نیست و این‌ها تماماً از درایت جناب مهندس دژاکام است. آموزش‌ها دائماً در حال تکرار و تکرار هستند اما همیشه پر از نکات جدید و ناب هستند. کنگره ۶۰ با پرورش راهنما و کمک راهنمایان همیشه در حال تولید علم است و هیچ‌گاه از حرکت روبه‌جلو باز‌نمی‌ایستد. منابع علمی کنگره به‌اندازه‌ای گسترده است که هیچ‌گاه تکراری نمی‌شود و همیشه آموزش‌های زیادی برای احیا کردن آدمی دارد. این آموزش‌ها از ادب و تربیت در گفتار و کردار تا نحوه زندگی در اجتماع و خانواده و همین‌طور کار و درآمد زایی تا حرکت در صراط مستقیم و رسیدن به‌فرمان عقل، همه‌چیز را شامل می‌شود به‌گونه‌ای که هیچ خللی در آموزش‌ها احساس نمی‌شود.

حتماً می‌دانید که هزینه رهایی یک سفر اولی حدود شانزده میلیون هفت‌صد هزار تومان است، این هزینه‌ها از پول آب و برق و تلفن تا چایی و همین‌طور هزینه مکان مناسب و دیگر امکانات آن است و اگر بخواهیم هزینه‌های غیرمستقیم را نیز در نظر بگیریم تا سقف صد میلیون تومان هم خواهد رسید. مثلاً یک راهنما به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار مسافرین قرار می‌گیرد و در هر جلسه مشغول به راهنمایی و مشاوره مسافرین است درصورتی‌که بهای این کار در بیرون از کنگره ۶۰ بسیار زیاد است حال اگر خدمتگزاران دیگر را هم در نظر بگیریم متوجه دلیل این هزینه‌ها خواهیم شد.

در کنگره ۶۰ همه می‌آموزند که برای ایستادن روی پای خود و همین‌طور ادامه روند رهایی و درمان در میان مصرف‌کنندگان باید از کنگره ۶۰ حمایت مالی کنند، درصورتی‌که هیچ اجباری در این کار نیست ولی یک مسافر خود را ملزم به انجام این کار می‌داند. من باید این مسئله را در نظر داشته باشم که زمانی که من هنوز مصرف‌کننده نشده بودم افرادی بودند که از کنگره ۶۰ حمایت مالی و علمی کردند تا اینکه نوبت به من رسید و من توانستم در کنگره به رهایی برسم آیا من نیز نباید چنین تفکری را داشته باشم و در سپردن این امانت به نسل‌های بعدی و همین‌طور جهانی کردن آن کوشا باشم؟

 

نگارنده: مسافر روزبه

عکاس: مسافر روزبه

تهیه و تنظیم گزارش: مسافر محمدحسین

منبع: کنگره60، نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .