English Version
English

اختیار؛ ویژگی انسان درجهت تغییر صفت

اختیار؛ ویژگی انسان درجهت تغییر صفت

درواقع هدف از این وادی  به‌عنوان دستور جلسه بیانگر این موضوع است که هر انسان یا هر موجودی در هستی دارای ویژگی‌ها و خاصیت خاص خود هستند ولی در مورد انسان کاملاً موضوع فرق می‌کند چون مهم‌ترین ویژگی که خداوند به انسان هدیه داده است، اختیار است که انسان را از همه موجود متمایز می‌کند.

همان‌طور که از عنوان وادی مشخص است، صفت و ویژگی گذشته در انسان نمی‌تواند به‌طور دائم وجود داشته باشد و صادق باشد،  چراکه انسان موجودی جاری و در حال حرکت است و این جاری بودن نه‌فقط در انسان بلکه در کل هستی صدق می‌کند و اگر خوب به هستی نگاه کنیم می‌توانیم تغییر کردن و جاری بودن را به بهترین شکل ممکن آموزش بگیریم مثل گردش شب و روز و تغییر فصل‌ها و... که همه بیانگر جاری بودن و تغییر یافتن است.

همان‌طور که گفتیم اختیار جزو ویژگی‌های انسان است و این ویژگی در دو جهت مثبت و منفی کاربرد دارد که هر دو جهت می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت ما در مسیری که قدم گذاشته‌ایم باشد، اصولاً هر انسانی با داشتن این ویژگی (اختیار) در قالب آموزش می‌تواند صفات خود را تغییر دهد و از پایین‌ترین نقطه تاریکی‌ها به بالاترین نقطه از روشنایی برسد و بالعکس از بالاترین نقطه روشنایی به پایین‌ترین نقطه از تاریکی‌ها تغییر جهت دهد، بنابراین وقتی یک تازه‌وارد برای درمان اعتیاد خویش و تغییر در این زمینه وارد کنگره 60 می‌شود باید سه مؤلفه را در نظر داشته باشد که همان مثلث درمان اعتیاد (جسم، روان، جهان‌بینی) است.

این دستور جلسات و وادی‌ها در قالب آموزش برای ارتقاء جهان‌بینی و تغییر در نگرش و تفکرها نقش بسیار سازنده‌ای دارد که به لطف خداوند در کنگره 60 بستر مناسب برای آموزش گرفتن و منابع آموزشی (کتاب 60 درجه، عشق و...) فراهم و مهیا هست، اگر درست تفکر کنیم درمیابیم که این وادی هم امید است و هم هشدار، هم زندگی است هم مرگ، از جهنمی به انسان هشدار می‌دهد که در هر جایگاهی که باشی امکان لغزش و سقوط وجود دارد و ممکن است صفات خوب تو به صفات بد تبدیل شود، پس هیچ‌گاه نباید به خاطر خوبی‌ها و ویژگی‌های پسندیده خود مغرور شویم وگرنه آن صفات از ما گرفته می‌شود.

 وقتی انسان تفکر و دیدگاهش تغییر کند و به سمت ارزش‌ها حرکت کند حس او تغییر خواهد کرد، پس برای تغییر صفت گذشته باید حس خود را تغییر دهیم، حس مانند یک گیرنده عمل می‌کند و یک گیرنده قطعاً فرستنده هم هست اگر حس ما، خوبی را جذب کند همان خوبی را منتشر می‌کند و یا بالعکس، پس حس ما تعیین‌کننده صفات ما هست. تغییر حس شامل چرخه‌ای است (تفکر سالم، ایمان سالم، عمل سالم، حس سالم، عقل سالم و درنهایت به عشق سالم منتهی می‌شود).

امیدوارم  انسان‌های که درگیر مسائل ضد ارزشی هستند بتوانند با شناخت و آگاهی و با بالا بردن ظرفیت خویش به دانایی مؤثر برسند و در چرخه‌ی تغییر، تبدیل و ترخیص قرار بگیرند تا به آرامش واقعی برسند.

 

با تشکر از کمک راهنمای محترم مسافر رضا
تنظیم‌کننده: مسافر وهاب ل یکم
نمایندگی قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .