English Version
English

کارگاه آموزشی ویلیام وایت درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST

کارگاه آموزشی ویلیام وایت درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST

هشتمین جلسه از دوره بیست و یکم جلسات ویلیام وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار به روش DST) به نگهبانی مسافر سیگار جعفر، استادی  مسافر علی اکبر و دبیری مسافر بهروز با دستور جلسه ظرفیت، مسئولیت (قبله گم کردن) رأس ساعت 8:30 مورخ 98/02/19 در پارک طالقانی شروع به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خدارو شكر ميكنم كه يك بار ديگر در اين جايگاه كنار شما دوستان عزيز هستم و ماه رمضان را به همه شما دوستان تبريك ميگويم. يك نگاه سطحي بيندازيم به واژه ظرفيت ، مسئوليت و قبله گم كردن ظرفيت يعني اينكه تا چه حد ظرف وجودي ما گنجايش دارد و در مورد ظرفيت قدر و اندازه و گنجايش را بايد براي خودمان به نمايش بگذاريم و اما درباره مسئوليت يعني اگر كسي مسئوليتي قبول ميكند بايد در قبال ان پاسخگو باشد.
و اين مسئوليت ها به ترتيب و تدريج اتفاق مي افتد همانطور كه در وادي نهم فهميديم كه يك نيرو از كم شروع ميشود و به درجه بالا و بالاتر ميرسد نقطه تحمل ايجاد ميشود و هر شخصي در هر جايگاهي ظرفيت خودش را دارد يعني بيش از حد توان نمي تواند مسئوليت قبول كند و اگر نيرو بيشتري وارد كنيم دجار مشكل ميشود يعني قبله خود را گم ميكند.
خود من زماني كه وارد كنگره شدم نسبت به سن و سال خودم فكر ميكردم كه خيلي اطلاعات و آگاهي دارم و زماني كه شروع به سفر كردن كردم ديدم علم و اطلاعات كنگره يه چيز ديگري است كه هيچ كدام از اين اطلاعات را من نداشتم و به طور پله به پله به صورت تدريجي اين اموزش ها را دريافت كردم تا ظرف وجودي خود را بزرگ تر كردم تا در جايگاه هاي مختلف توانستم خدمت كنم.
براي سفر اولي ها هم همينطور است براي رسيدم به وجود خود بايد پذيرش داشته باشند اول بايد مسئوليت جسم خود را به عهده بگيرند تا به تدريج ظرفيت دروني خود را بالا ببرنند و از مسئوليت هاي كوچك شروع كنند تا ظرفيت خود را بالا ببرنند مثل طي زدم نگهبان نظم بودن و پله پله نا جايگاه هاي بالاتر برسند.
اما در مورد قبله گم كردن هم همينطور است كه يك مسافر زماني كه دانايي خود را در سفر اول بالا نبرد يني ظرف دروني خود را بزرگ تر نكند در قبال مسئوليت هاي بزرگ پاسخكو نميباشد و باعث قبله گم كردن ميشود.
اميدوارم كه تمامي مسافران ويليام ظرفيت خود را بالا ببرند يني به دانايي موثر برسند تا به درمان قطعي برسند.

در ادامه ۱۳ نفر مسافران( مجتبی،رضا، محمد، مظفر، حجت، علی، ماشاا...، سروش، ناصر، حسین، محمد صادق،حامد و بهروز(دبیر جلسه)  مشارکت پیرامون دستور جلسه مشارکت نمودند.
مشارکت ها:

مسافر مجتبی:

اگر ظرفیت خدمت در کنگره فراهم باشد ولی من سیگاری باشم، همین سیگاری بودنم کار را خراب می کند. و من که یک الگو برای تازه وارد محسوب میشوم باعث میشود یک روند و ذهنیت منفی در سفر اولی ایجاد شود.

مسافر رضا:

قبل از کنگره، بارها و بارها تصمیم به ترک سیگار کرده بودم، ولی هربار با شکست مواجه می‌شدم، دلیلش این بود که هنوز ظرفیت این کار در من به وجود نیامده بود. یکی از مهمترین مسئله ها همین ظرفیت است.
من ذره ذره آدامس خود را کم می کنم و ذره ذره ظرفیتم را با آموزش گرفتن بالا می برم.
مسافر محمد:

به نظر من ظرفیت انسان با آموزش هایی که می گیرد تغییر می کند. اگر من ظرفیت کاری را نداشته باشم، و آن کار به من محول شد باعث تخریب خودم و دیگران می شوم.

مسافر علی:

یکی از مهمترین کارهایی که کنگره شصت می کند این است که با آموزش دادن ظرفیت را در شخص ایجاد می کند تا خود فرد مسئولیت اعتیاد خود را گردن بگیرد و برای درمانش تلاش کند.

مسافر ماشاالله: 

من بار اولی که سیگار کشیدم یک پک بیشتر نتوانستم بکشم، آرام آرام ظرفیت من(در جهت منفی) بالا رفت و مصرف سیگارم به روزانه ۲ پاکت افزایش یافت. حال برای درمان سیگار بایستی این روند را معکوس کنم البته این بار به آموزش های بیشتری نیاز دارم.

مسافران سفر اول
مسافران سعید(۳ قطعه)،حسین(۵ قطعه) ،محمد (۱۲قطعه)،حامد (۲ قطعه)و سعید (۳ قطعه) و سلیم(دوره سازگاری) اعلام سفر نمودند که امیدواریم شاهد رهاییشان باشیم.

مسافران سفر دوم:
احسان(رهایی ۱۴ روز)،مظفر(رهایی ۱ ماه و ۲۰ روز)، محسن(رهایی ۱سال و ۶ماه)و مجتبی(رهایی ۲ ماه و ۲۰ روز سال)، علی(آزادی۵ سال و ۸ ماه)، ماشاا... (۶ سال و ۲۰ روز)،

بهروز دبیر  جلسه(رهایی ۲۱ روز)  جعفر نگهبان جلسه(رهایی ۳ سال و ۲۴ روز) و علی اکبر استاد جلسه(رهایی ۴ سال و ۹ ماه و ۲۰ روز)اعلام کردند.

شکر  شکر  شکر

با آرزوی موفقیت برای همه شما
تنظیم و گردآوری: مسافر مجتبی  از شعبه ابن سینا

تعداد حاضرین: ۳۰ نفر/ مشارکت ها: ۱۳ نفر/ تازه واردین:۰ نفر/ اعلام سفر:۱۵ نفر

جمعه؛ پارک طالقانی؛ ۱۹ اردیبهشت ۹۸

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .