English Version
English

مشارکت مکتوب؛ سیگار

مشارکت مکتوب؛ سیگار

هم‌سفر فریده از لژیون 6:

سیگار مخرب‌ترین ماده در دنیا شناخته‌شده است. در سیگار ماده‌ای به نام نیکوتین آمین است که با مصرف آن تمام دستگاه‌های عصبی داخلی از بین می‌رود و مواد بیرونی جایگزین مادهٔ درونی بدن انسان می‌شود. در سیگار چهار هزار نوع سم وجود دارد که شصت‌تا از آن‌ها به‌شدت سرطان‌زا هستند. طبق آمار سازمان جهانی در هر شصت ثانیه یک نفربر اثر از سیگار جان خود را از دست می‌دهد. با مصرف اولین نخ سیگار مشکلات زیادی برای جسم ایجاد می‌شود. نیکوتین بعد از مصرف از سد خونی مغز عبور می‌کند و بعد از مدتی موجب وابستگی شدید می‌شود که این نشانه شروع اعتیاد است. در سیستم کنگره 60 برای درمان سیگار لژیون ویلیام وایت دایر است و افراد می‌توانند با جایگزین کردن نیکوتین خوراکی به‌جای نیکوتین دودی، یا آدامس‌های نیکوتین دار و با تیپر کردن تدریجی به روش DST در مدت 10 ماه سیگار خود را درمان کنند. با تشکر از عزیزان سایت

هم‌سفر شمسی از لژیون 11:

نیکوتین ماده‌ای بسیار اعتیادآور است که بلافاصله بعد از استعمال دود سیگار نیکوتین وارد جریان خون شده و ظرف 10 ثانیه به مغز می‌رسد در آنجا با تأثیرگذاری روی مدارهای مغز باعث به وجود آمدن احساس لذت و نشاط می‌شود، این حالت تنها چند دقیقه دوام دارد بنابراین فرد مصرف‌کننده اشتیاق بیشتری به مصرف پیدا می‌کند. ماده اصلی موجود در سیگار که باعث ایجاد اعتیاد می‌شود نیکوتین است. نیکوتین عامل ترشح آدرنالین هم هست. آثار آدرنالین در بدن عبارت است از افزایش ضربان قلب، فشارخون، تنفس سریع و کوتاه، افزایش قند خون و کاهش اشتها. در زمان سفر درمان سیگار از سبزی‌ها و لبنیات استفاده کنیم. خوردن شیر، هویج، موز، تخم آفتاب‌گردان، چای مرزنجوش و میخک مفید است. نکته این‌که می‌گویند کشیدن سیگار باعث آرامش می‌شود، اگر این‌طور باشد باید آن‌کسانی که روزی چند پاکت سیگار می‌کشند آرام‌ترین افراد زمین باشند درصورتی‌که این‌طور نیست آن‌ها بسیار عصبی و ناراضی هستند. متشکرم از همهٔ دوستان خوبم موفق باشید.

هم‌سفر سوسن:

خدا را هزاران بار شکر و سپاس می‌گویم که در دوره و زمانی زندگی می‌کنم که در مسیر درمانی کنگره و هدایت و رهنمودهای آن در صراط مستقیم روزگارم می‌گذرد و چه جایی بهتر و بالاتر که درمان‌ همه دردها و مشکلات است که بهترین آن‌ها اعتیاد مسافرم بود که با بهترین و تنهاترین روش و متد به رهایی رسید و در ادامه منزل بعدی مسافرم کشیدن سیگار بود که تا چند سال بعد از رهایی ادامه داشت که آن‌هم خوشبختانه با تفکر و درایت معمار بزرگ کنگره طبق روش و اصول درست DST به درمان و رهایی رسید. در کنار همهٔ این موفقیت‌ها و آزاد شدن بندهای اعتیاد از دست‌وپاها هزاران بندهایی که در افکار و اندیشه و ذهن خراب من و مسافرم و خانواده‌ام بود با آموزش‌های ناب و منحصربه‌فرد کنگره یکی‌یکی باز شدن و همگی ما آزاد و رها و به‌دوراز هرگونه تنش و استرس در جمع خانواده بزرگ کنگره هرروز در حال آموختن هستیم و یاد گرفتیم که چگونه راه‌حل مشکلات خود را پیدا کنیم. خدا را شکر و سپاس. ممنون از شما عزیزان در پناه خدا.

هم‌سفر فرزانه از لژیون 1:

ما فکر می‌کنیم که فقط سیل و زلزله باعث نابودی بشر می‌شود درصورتی‌که چیزهای دیگر هم مثل سیگار وجود دارد که تلفاتش بیشتر از آن‌ها است و تلفاتی که سیگار دارد بیشتر از سیل، زلزله، تصادف، خودکشی و ایدز است. ما بعضی وقت‌ها بدون اینکه از یک‌چیزی اطلاع و آگاهی داشته باشیم از آن استفاده می‌کنیم. در مورد مصرف سیگار یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن ما ریه است که حبابچه‌هایی دارد که اکسیژن و هوا را می‌گیرد در ریه سلول‌هایی هستند که ریه را تمیز می‌کنند ولی فردی که سیگار مصرف می‌کند، دود سیگار همهٔ این‌ها را می‌گیرد و ریه این شخص مثل قیر سیاه می‌شود و دیگر نمی‌تواند ریه را پاک کند و اکسیژن کافی نمی‌رسد درنتیجه این فرد ایمنی بدنش از بین می‌رود، بدنش در مقابل بیماری نمی‌تواند سازگاری لازم را انجام دهد و زودبه‌زود مریض می‌شود چون اکسیژن کافی نمی‌رسد، لب سیاه می‌شود و رنگ پوستش تغییر می‌کند و اگر ایمنی بدن ضعیف بشود در مقابل خیلی از بیماری‌ها مقاوم نیستند و زود از پا درمی‌آیند و منجر به مرگ می‌شود.

هم‌سفر آنیتا از لژیون 17:

آنچه من از موضوع سیگار می‌دانم این است که مسافری که مواد را کنار گذاشته است در برخورد با سیگار اگر بیندیشد که اصل کار مواد بود که حل شد سیگار که خیلی راحت است، هرگز از آن رها نمی‌شود. هر چیزی که کوچک شمرده شود به غولی عظیم تبدیل می‌شود که اشک انسان را درمی‌آورد و پشیمانی به بار می‌آورد. من فکر می‌کنم شاید که همین علت به‌اندازه لازم کافی باشد برای کمک راهنمایانی که هنوز درگیر مسئله سیگار هستند و چه‌بسا مسافرانی که با نگاه و الگوبرداری از آن‌ها درراه درمان سیگار ناکام مانده‌اند. یک روز از قدیم‌ها مسافرم گفت: سیگار جز اینکه بی‌شخصیتی بیاورد هیچی ندارد، آن روز من نمی‌دانستم مسافرم درگیر چه مسائلی هست اما خوب به جمله‌ای که گفت فکر کردم، دیدم واقعاً همین‌طور است. اگر اعتیاد با سیگار شروع می‌شود پس باید با سیگار هم تمام شود. با سپاس

هم‌سفر مریم هستم از لژیون 5:

در مورد دستور جلسه سیگار باید بگویم که حمله قلبی، زرد شدن دندان‌ها و عفونی شدن لثه‌ها و یا خیلی مضرات دیگر وجود دارد. جناب مهندس می‌گویند من خود علاقه به سیگار داشتم و ضرر آن را قبول نمی‌کردم و سال‌ها سیگار کشیده و حتی یک‌بار هم ترک نکردم تا این‌که سکته کردم و علتش فقط سیگار بود چون ورزش می‌کردم و قند و چربی و. هم نداشتم. بعد دیدم تلفاتی که از سیگار است در دنیا 17 برابر تلفات مواد مخدر است. مرگ در اثر سیگار بسیار بالا است و اصلاً قابل‌تصور نیست. در کنگره راه درمان سیگار را پیدا کردیم. سیستم عصبی به نیکوتین عادت کرده بود و بدن به آن نیازمند بود. آمدیم نیکوتین دودی را به نیکوتین خوراکی تبدیل کردیم (از نوع آدامس) با یک جدول و طول زمان 11 ماه این نیکوتین خوراکی را تیپر کردیم تا ذره‌ذره به صفر رسید. کنگره مثل یک شاهراه می‌ماند و هیچ سختی ندارد بنابراین راه درستی در کنگره برای درمان سیگار است. من از آقای مهندس قدردانی و تشکر می‌کنم از اینکه راه درمان سیگار و همچنین مواد مخدر را پیداکرده و در اختیار مسافران گذاشته تا آن‌ها از این طریق به درمان برسند. آرزوی موفقیت و سربلندی و عمر باعزت برای ایشان خواستارم. با تشکر از مسئولین سایت.

 

جمع‌آوری مطلب: هم‌سفر سونیا
وبلاگ نویس: هم‌سفر فریبا
ارائه مطلب: هم‌سفر شکوفه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .