English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی آکادمی

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی آکادمی

هشتمین جلسه از دوره هفتادم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره 60  ویژه آقایان مسافر، در نمایندگی آکادمی با دستور جلسه "وادی ششم و تأثیر آن روی من"  با استادی مسافر امیر و نگهبانی مسافر محمد  و دبیری  مسافر منصور  در روز شنبه مورخ 97/11/20 رأس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

 

سخنان استاد:

خدا را شکر و سپاس که این جایگاه خدمتی را تجربه می‌کنم.

با توجه به این‌که در وادی ششم هم ذکرشده است جنس عقل از پوست و گوشت و استخوان نیست  بلکه از صور پنهان است. من قبل از ورود به کنگره ۶۰ همیشه وقتی مرتکب کاری می‌شدم از خودم می‌پرسیدم که مگر من عقل ندارم؟ 

ولی بعد از ورودم به کنگره ۶۰ با آموزش‌هایی که گرفتم متوجه شدم که عقل صور پنهان انسان است  و مغز مترجمی است برای عقلعقل در شهر وجودی ما و یا جسم ما در حکم یک فرمانروای عادل و بزرگ است که نشان از قدرت مافوق دارد یا به سخن دیگر فر ایزدی دارد. من همیشه این حس رو داشتم که وقتی دروغ می‌گویم که یک‌صدایی می‌گوید دروغ نگو  و یک‌صدای دیگر می‌گوید که همه دروغ میگویند حالا که گفتی خودتو اذیت نکن و این صدای دوم قطعاً صدای نفس اماره است که همیشه دنبال لذت است. در وادی ششم اشاره‌ای به معنی لغوی عقل می‌کند که اگر عقل را بخواهید معنی کنید مثل شتری می‌ماند که شما بخواهید شتر را به سمت چپ یا راست هدایت کنید.

ازنظر من عقل یک دنیایی دارد که همیشه در همه‌ی موضوعات راه درست را نشان می‌دهد و همیشه صحبت از درستی و پاکی و حق می‌کند.

حکم عقل را در قالب یک فرمانده کاملاً اجرا کنید.

اینجا دارد به ما دستور می‌دهد که باید این کار را انجام دهیم به‌عنوان‌مثال می‌گوید حمام برو تا بوی بدی ندهی خوش‌بو باشی یا این‌که دروغ نگو یا کارهای ضد ارزشی نکن یا وقتی‌که می‌گوید مواد نکش سیگار نکش و بازهم یک‌صدایی می‌آید که می‌گوید حالا این‌یک دفعه رو انجام بده اتفاقی نمی‌افتد که و بازهم این صدا صدای نفس اماره استدر وادی ششم یک مثالی در مورد عقل میزند که می‌گوید:

عقل مثل خورشیدی می‌ماند که بر تمام هستی و نیست می‌تابد و ما و همه موجودات و انسان‌ها به‌سان خانه‌های هستیم که از یک روزنه، نور وارد آن می‌شود. البته این روزنه به‌صورت خودکار عمل می‌کند، به عبارتی هرچه ما به‌طرف ارزش‌ها یا روشنایی‌ها حرکت کنیم این روزنه بزرگ‌تر می‌شود؛ درنتیجه نور بیشتری وارد خانه ما می شو دو هرچه به‌طرف ضد ارزش‌ها حرکت کنیم این روزنه تنگ‌تر می‌شود.

تایپ: ایمان (لژیون چهارم)
عكاس و تنظیم وبلاگ : محمدرضا (لژیون نهم)
 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .