English Version
English

لذت درمان در کنگره 60؛ اولین سال رهایی مسافر پیمان

لذت درمان در کنگره 60؛ اولین سال رهایی مسافر پیمان

دهمین جلسه از دور هجدهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60؛ ویژه مسافران و همسفران نمایندگی رودکیشهر قدس با دستور جلسه جهان‌بینی در ورزش و همچنین جشن اولین سال رهایی مسافر پیمان، مرزبان نمایندگی رودکی، با استادی ایجنت شعبه رودکی آقای معینی و نگهبانی مسافر سـعیـد و دبیری مسافر عباس، پنجشنبه 1397/10/13 رأس ساعت 17 آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

از نگهبان و دبیر جلسه سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار من قرار دادابتدا  به اعضای محترم نمایندگی رودکی خدا قوت عرض می‌نمایم. امروز راجع به دستور جلسه هفتگی کنگره 60 که جهان‌بینی در ورزش است؛ صحبت می‌کنیم و در ادامه جشن اولین سال رهایی مسافر پیمان عزیز، از خدمتگزاران نمایندگی رودکی را برگزار می‌نماییمدر مورد جهان‌بینی در ورزش ابتدا باید عرض کنم در دنیایی که زندگی می‌کنیم و تعریفی که از جهان‌بینی  یاد گرفته‌ایم و در کنگره آموزش گرفته‌ایم جهان‌بینی یعنی دریافت، برداشت، ادراک و احساسی که ما نسبت به جهان درون و بیرون خود داریم  جهان‌بینی نامیده می‌شود. هر چیزی در این دنیا جهان‌بینی خاص و مختص به خود را دارد. به‌طور مثال رانندگی و فرهنگ رانندگی یک جهان‌بینی خاص دارد. غذا خوردن، آداب معاشرت و امثال این موارد هرکدام یک جهان‌بینی  و نوع نگاه دارد. این هفته راجع به جهان‌بینی در ورزش پرداخته می‌شود و با توجه به اینکه ضلع جهان‌بینی یکی از اضلاع مثلث درمان اعتیاد می‌باشد باید بدانیم در مواجهه با آن چگونه رفتار کنیم.
 

استاد در ادامه با ذکر یک مثال راجع به ورزش فرمودند: یک خانه را در نظر بگیرید که باید یک ظاهر سالم داشته باشد و درعین‌حال در باطن هم باید محکم و سالم باشد. جسم ما هم همین‌گونه است و همانند رسیدگی به‌ظاهر و نمای یک‌خانه، در باطن هم این استواری جسم با ورزش کردن استحکام پیدا می‌کند و به همین علت است که در درمان اعتیاد اگر یک پازل را در نظر بگیریم که چهار پارت و قسمت را شامل شود؛ یکی از این پازل‌ها ورزش و انجام فعالیت‌های ورزشی می‌باشد. به عبارتی می‌شود گفت یک‌چهارم را در ادامه فرایند تعادل و تکامل و راه‌اندازی سیستم ایکس را همین  ورزش انجام می‌دهد.

ایجنت نمایندگی رودکی در ادامه به فلسفه وجودی ورزش و انتخاب ورزش در کنگره 60 اشاره نموده و اظهار داشتند: در مورد انجام ورزش باید جهان‌بینی داشته باشیم.  این ورزش برای زورآزمایی و نشان دادن  قدرت نیست بلکه برای حال خوش و لذت بردن است. نوع نگاه ما را تغییر می‌دهد. جهان‌بینی و نوع نگاه به ورزش را در کنگره 60 در پارک طالقانی فرامی‌گیریم از ساعت پنج و نیم صبح روزهای جمعه تا هنگام ظهر، نوع جهان‌بینی من به ورزش رقم می‌خورد و آغازی برای یک حرکت و تحول در جهت مثبت و تعادل و تکامل هرچه بیشتر و بهتر می‌باشداز همان لحظه که وارد پارک طالقانی می‌شوم با همان پارک صحیح و اصولی وسائط نقلیه و خودرو، نظم و انضباط را به‌عنوان یک هنجار پسندیده اجتماعی تمرین نموده و فرامی‌گیرم. صرف صبحانه در کنار هم بدون هیچ حاشیه انجام می‌شود و تماشای مسابقات تیم‌هایی از لژیون‌های مختلف، طبق آن آموزش و جهان‌بینی که در کنگره 60 فراگرفته‌ایم نتیجه و بازخورد و عملکرد همین نوع نگاه و جهان‌بینی در ورزش است.

مسافر مهدی مـعـیـنـی کمک راهنما و ایجنت نمایندگی رودکی در ادامه سخنان خویش به یکی از شعارهای کنگره 60 در حیطه بردوباخت‌های ورزشی اشاره داشته و فرمودند: یا می‌بریم یا می‌آموزیم. آموزش گرفتن آن زمان صورت می‌گیرد که اگر برنده نشدیم  نقاط ضعف خود را پیدا کنیم و روی آن نقاط ضعف تمرکز نموده و درصدد رفع نقایص هستیم کما اینکه به تبعیت از همین نوع نگاه است که همواره دو تیم برنده و بازنده با حال خوش زمین مسابقه را ترک می‌نمایند و این چیزی نیست جز هنر کنگره 60 در پرداختن به امر مهم جهان‌بینی در ورزش که دستور جلسه امروز می‌باشدورزش در کنگره 60 انرژی‌بخش است؛ فارغ از اینکه من یا تیم من برنده یا بازنده شود و این مرهون آموزش‌های کنگره در راستای رسیدن به  یک تعادل و تکامل پایدار می‌باشد.

کمک راهنما و استاد جلسه در ادامه اظهارات خویش به فاکتورهای مهم دست‌یافتی ناشی از انجام  یک ورزش سالم تأکید نموده و فرمودند: دوری از بداخلاقی، تندخویی، خشم، کینه، نفرت و حسادت و امثال این موارد از هدایا و مواهب ورزش در کنگره 60 می‌باشد که برای رسیدن به حال خوش در ورزش لازم و ضروری می‌باشداستاد جلسه به روی دیگر سکه و  عدم موفقیت احتمالی در ورزش اشاره داشته و اظهار داشتند: ناکارآمدی یکی از اضلاع درمان اعتیاد (جسم، روان، جهان‌بینی) می‌تواند و ممکن است شخص مسافر را از درک و دریافت جهان‌بینی در ورزش محروم نماید یا فرآیند جهان‌بینی در ورزش را مختل نماید

استاد در ادامه به بخش دوم دستور جلسه و اولین سال رهایی مسافر پیمان، اشاره نموده و فرمودند: در شعبه مصلا بودیم که پیمان وارد کنگره شد و عضو لژیون آقای حاجی وند شدند و از یک N.G.O دیگر به کنگره 60 آمده بود و حال مناسبی نداشت و من آن زمان مرزبان شعبه بودماما با تمام سختی‌ها و مشکلات موفق شد سفر کند و وارد سفر دوم شود. استاد جلسه  ایجنت نمایندگی رودکی ضمن یادآوری برخی ویژگی‌های مثبت مسافر پیمان در ادامه راه خدمتگزاری به دیگران فرمودند: نکته مهم‌تر این بود که مسافر پیمان بعد از سفر اول و رهایی از بند اعتیاد، به خدمت و خدمت سالم روی آورد و مخصوصاً  در قسمت تازه واردین از خیلی عالی عمل نمودند و واقعاً در مشاوره دادن به تازه واردین بسیار عالی درصدد جذب و ماندگاری تازه واردین با آمار بالای 90 درصد ماندگاری این خدمت را انجام دادندامروزه هم خدمت در جایگاه مرزبانی را تجربه می‌نماید که این هم به‌نوعی ماحصل خدمت قبلی است که به‌درستی انجام داده است و قبلاً دوره دبیری و نگهبانی را گذرانده است و بالاترین رأی نمایندگی را در انتخابات مرزبانی کسب نموده استمن این روز عزیز را به تمام اعضای کنگره و پیمان عزیز و خانواده محترمشان تبریک می‌گویم و آرزوی توفیق و سلامتی برای ایشان دارم.

مراسم تولد:

اعلام سفر:

سلام دوستان پیمان هستم مسافر، آنتی ایکس مصرفی هروئینف شیشه و متادون، روش درمان d.s.t با داروی OT، مدت سفر 17 ماه، رشته ورزشی فوتسال، راهنما آقا مهدی، مدت رهایی 1 سال و 8 ماه.

آرزوی مسافر پیمان:

آرزوی من  این است که زمین کنگره را با بهترین امکانات آموزشی و ورزشی تکمیل نماییم که همگان بهترین استفاده را ببرند.

 

آرزوی همسفر:

آرزوی من سلامتی هم‌سفرم است

 

سخنان مسافر پیمان:

از همه شما عزیزان و اعضای محترم نمایندگی رودکی اعم از مسافرین و همسفران بابت شرکت در جشن تولد این‌جانب، صمیمانه سپاسگزاری می‌نمایم.

از خدمتگزاران صدیق کنگره در هر مقام و جایگاهی تشکر می‌کنم. از راهنمایان قبلی خودم آقایان حاجی وند  و حسین آقای محمدی تشکر می‌کنم. همگی شما عزیزان باعث شدید که از تاریکی خارج شوم و به رهایی برسم.

به خاطر اتفاقات ناگوار گذشته و حال خوش امروز  خدا را شکر می‌کنم که از اعماق تاریکی نجات پیدا کردم و راه کنگره را به من نشان داد چراکه قبلاً  قدرت مالی و جسمی و عاطفی را از دست داده بودم. خداوند درب بهشتی مانند کنگره 60 را به روی من باز کرد و از این بابت خدا را شکر می‌کنم. از مادر عزیزم که در جمع حضور دارد صمیمانه تشکر می‌کنم چون برای من و در حق من هم پدر و هم مادر بود و دستش را می‌بوسماحساس می‌کنم به‌واسطه اعمال و رفتار گذشته و تخریب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر  نباید امروز زنده می‌بودم اما واقعاً دیگر هیچ‌چیزی از خدا نمی‌خواهم چراکه حس می‌کنم امروز همه‌چیز را دارم. خداوند مجدداً به من لیاقت داد که زنده بمانم. من خدمت‌هایم را با تمام وجودم انجام می‌دهم چراکه تمام خاندان من به‌واسطه بیماری اعتیاد نابود شده‌اند  و من سعی می‌کنم این راه کنگره را ادامه دهم تا منشأ خدمتی به دیگر همنوعان باشم. خیلی راه‌ها برای ترک اعتیاد رفتم. انواع کمپ و زندان و ... برای ترک اعتیاد امتحان کردم اما بی‌فایده بود

کنگره  60 ساده‌ترین و کامل‌ترین  و علمی‌ترین راه برای درمان اعتیاد است و امروز عذاب وجدان من برای طی طریق کردن راه‌های اشتباهی بود که منجر به ترک اعتیاد نشد اما تنها در کنگره 60 بود که راه درمان اعتیاد به من جواب داد و خدا را از این بابت شاکر و سپاسگزارم و از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان به خاطر این راه صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایمترک اعتیاد خارج از کنگره به شأن و آبروی انسانی آدم لطمه وارد می‌کند اما در کنگره با حفظ کرامت انسانی مواجه بودم و آبروی من حفظ شد و پرونده اعتیاد برای همیشه بسته‌شده است و زبانم قاصر  و ناتوان است برای تشکر از خانواده و همسفرم؛ چراکه برای من سنگ تمام گذاشت  و این بالاترین عزت برای من بود که با تمام تخریب‌ها، همسفرم واقعاً حامی و پشتیبان من بود و در راه درمان اعتیاد  برای من نعمت و برکت بود. دوستان و خانواده خوب نعمت و برکت هستند و صمیمانه از ایشان تشکر می‌کنم و در پایان از کمک راهنمای همسفرم متشکرم چراکه باعث تغییرات مثبت و آرامش و آسایش برای من و همسفرم شد.

سخنان راهنمای همسفر:

از ایجنت و اسیستنت محترم نمایندگی و اعضای کنگره 60 نمایندگی رودکی  تشکر می‌کنم که با زحمات خود باعث شدند امروز اولین سال رهایی پیمان عزیز را جشن بگیریماز طریق کلام  تنها بخشی از دین خود را ادا می‌کنیم ان شاءالله بتوانیم نسبت به خود و خانواده و اجتماع با خدمت‌رسانی ادای دین نماییماینکه من کمک راهنما در شرایط سخت و مسافت دور در این جشن شرکت می‌کنم  همان زکات آرامشی است که در زندگی امروز من جاری است و هرکدام از خدمتگزاران اعضای کنگره به خاطر حمایت خانواده است که اینجا در حال انجام خدمت هستند و چه ادای دینی بهتر از اینکه یک مسافر بعد از رهایی  حال خوش خود را با خانواده و دیگر افراد جامعه تقسیم نماید و آرزوی من این است که طعم خوشبختی را هرچه بیشتر و بهتر بچشند.

سخنان همسفر:

خیلی خوشحال هستم که همه شما اعضای محترم در جشن مسافرم شرکت کردید و خوشحالم از اینکه همسفر یک مسافری هستم که از دل‌وجان در راه کنگره قدم برمی‌دارد. از روز اول که هردو نفر ما آشفته وارد کنگره شدیم تا اینکه امروز ایشان مرزبان شعبه هستند  خیلی خوشحال هستم و آرامش امروز  خودم و بچه‌هایم را مدیون کنگره 60 هستیم از راهنمای خودم خانم اکرم تشکر می‌نمایم. هرچند به خاطر مشکلات کاری حضور فیزیکی کمتری در کنگره دارم اما سعی می‌کنم بُعد معنوی آموزش‌های کنگره را در زندگی‌ام کاربردی نمایم و ازاینجا یاد گرفتم و این حال خوش را مدیون زحمات راهنمای مسافرم آقای حاجی وند هستیم و از ایجنت محترم آقای مهدی معینی و راهنمای قبلی مسافرم آقای حسین محمدی بابت همه زحماتشان سپاسگزارم و تبریک ویژه به مسافرم و آرزوی بهترین‌ها را برای ایشان دارم.

 

ادامه جشن تولد...

نگارش: مسافر یونس
وبلاگ نویس: مسافر سعید

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .