English Version
English

اختتامیه مسابقات جام سردار؛ نمایندگی های کنگره60 اصفهان با حضور جمعی از مسئولین شهر اصفهان

اختتامیه مسابقات جام سردار؛ نمایندگی های کنگره60 اصفهان با حضور جمعی از مسئولین شهر اصفهان

روز جمعه چهاردهم دی‌ماه 1397 اختتامیه مسابقات جام سردار در نمایندگی ورزش کنگره 60 اصفهان با حضور دیده‌بانان کنگره 60 و مسئولین استان اصفهان رأس ساعت 10 برگزار شد.

( آقای مهدویان معاون آقای رشیدی هیئت ورزشی اصفهان و آقای هدایت دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر و آقای شمس شهردار ناحیه چهارده اصفهان)    

(آقای رشیدی رئیس هیئت های ورزشی اصفهان و آقای حسن زاده رئیس شوراهای اصفهان از فرمانداری)       

(اصغر بروشان عضو شورای  شهر اصفهان و مهندس صلواتی معاون شهردار اصفهان)  

همایش در ابتدا با کلام روح‌بخش قرآن كریم و سرود ملی کشورمان رأس ساعت 10 صبح آغاز شد.

در ابتدا ایجنت نمایندگی ورزش اصفهان مسافر حسین گزارش عملکرد ورزشی نمایندگی‌های اصفهان در سال 1397 را قرائت کردند:

شکوفه‌ها همیشه در بهار پدیدار می‌شوند اما تو در سرما بر شاخه‌های درون پدیدار گشتی این نشانه حیات دوباره توست که این بار دیگر به آنچه بودی بر نخواهی گشت زیرا بال‌های پروازت به  پهنای آسمان برگشته. نقاب‌ها را از رخ بردارید  درراه مستقیم همه‌چیز دیده می‌شود. پرواز را از دوستان خود بیاموزید  تا هرکجا که  لازم باشد شمارا گسیل بداریم. حلقه‌ها هم در انتظار اعمال تزکیه شده شما هستند چون کلام‌الله در تمام  ابعاد جاری شوید، ظلمت و تاریکی را شناخته‌اید پس آن کنید که فرمان است.

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر

در ابتدا خداوند را سپاس می‌گویم که در این جایگاه قرار گرفتم و سپاسگزارم از جناب مهندس دژاکام بنیان‌گذار کنگره 60 که خودشان و خانواده محترمشان بیست و اندی سال است که  در این راه قدم برداشته و خداراشکر دست رنج تمام‌کارهایی که انجام داده‌اند را ما در گوشه‌ای از اصفهان می‌بینیم.

خیرمقدم عرض می‌کنم خدمت مهمان عزیز و  دیده‌بانان محترم آقای حکیمی، آقای خدامی و آقای شریفیان که امروز هر چیزی را که می‌بینیم حاصل زحمات این عزیزان است.

بنام قدرت مطلق الله

فعالیت‌های ورزشی نمایندگی‌های کنگره 60 اصفهان با آموزش‌های جناب مهندس و  حمایت مسئولین استان اصفهان با پیشرفت چشمگیری در حال پیگیری است و  هر جمعه در پارک شهدای شهرداری با شرکت شمار زیادی از مسافران و هم‌سفران انجام می‌شود. در این راستا مسافران در رشته‌های تیمی مانند والیبال، فوتبال و رشته‌های انفرادی شامل بدمینتون، تنیس روی میز، دارت، شطرنج، باستانی و ایروبیک شرکت می‌کنند.

فعالیت‌های ورزشی اخیر کنگره 60 منطقه اصفهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. برگزاری مسابقات ورزشی رشته فوتبال با حضور 250 نفر از مسافران در قالب 24 تیم 

2: برگزاری مسابقات ورزشی رشته والیبال با حضور 400 نفر از مسافران در قالب 34 تیم و سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی مسابقات والیبال جام عقاب طلایی و جام سردار گروه هم‌سفران خانم در قالب 7 تیم از کلیه شعب اصفهان.

3: برپایی رشته ورزشی شنا مخصوص مسافران به‌صورت سه نوبت در هفته از ساعت 5:30 صبح الی 7 صبح با حضور 100 الی 200 نفر از مسافران در هر جلسه.

4: برگزاری مسابقات ورزشی رشته دارت، تنیس روی میز و شطرنج هر یک با حضور ده‌ها نفر از مسافران و هم‌سفران گرامی.

5: اعزام تیم‌های منتخب به رقابت‌های کشوری کنگره 60 در پارک طالقانی تهران.

6: برپایی رشته ایروبیک ویژه گروه خانواده در پارک شهدای شهرداری.

7: استفاده از استخر ویژه هم‌سفران با حضور 100 الی 150 نفر  برای یک نوبت در هفته.

8: برنامه‌ریزی و برگزاری اردوی ورزشی تفریحی در باغ‌های بانوان سطح شهر اصفهان.

در پایان امید است تا شاهد فراهم آمدن اماکن ورزشی موردنیاز و لوازم ورزشی با این روند رو به رشد درزمینهٔ فعالیت‌های ورزشی کنگره 60 باشیم.

در ادامه مجری محترم هم‌سفر مرجان از دیده‌بان تحقیقات کنگره 60، از مسافر علی خدامی دعوت کردند تا در جایگاه قرار بگیرند:

سلام دوستان علی هستم یک مسافر.

خیلی خوشحالم و خداوند را سپاس می‌گویم که به من توفیق داد تا این سعادت را داشته باشم تا در خدمت اعضاء خوب و محترم نمایندگی‌های کنگره 60 اصفهان باشم. خداوند را سپاسگزارم که این لطف را به ما عطا کرد  که این‌چنین جمع سالمی داشته باشیم و از این فضاهای معنوی و ورزشی در کنار هم استفاده کنیم.

تشکر می‌کنم از مسئولین استان اصفهان، جناب آقای حکیمی که خیلی زحمت کشیدند، مرزبانان، ایجنت ها، اسیستانت ها و همه عزیزان که برای این مراسم  تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

من خیلی ساده و کوتاه مروری می‌کنم بر اعتیاد و اینکه چگونه اتفاق می‌افتد و در کنگره 60 چگونه درمان می‌شود. همه ما می‌دانیم خداوند خیلی سیستم پیشرفته‌ای به ما عطا کرده و بدن و کالبدی پیشرفته‌ای را به ما داده است و مخدرهای طبیعی قدرتمندی هم در بدن انسان تولید می‌شود و اگر بخواهیم ساده بگوییم انسان نشئه طبیعی است و این مخدرها مثل دینور فین است که آقای مهندس می‌گوید 200 برابر بیشتر مورفین خالص قدرت دارد. اوپیورفین در بزاق دهان ترشح می‌شود و 6 برابر مورفین قدرت دارد.  انکفالین ها در سیستم عصبی ترشح می‌شود و 70 الی 80 برابر مورفین قدرت دارد و دوپامین، سروتونی، ناقل‌های عصبی و هورمون‌های متعدد بالانس بیو شیمیایی بدن را تأمین می‌کنند.

اگر ما شب می‌خوابیم، صبح بیدار می‌شویم، خسته می‌شویم، خوشحال می‌شویم و ... به خاطر وجود مخدرهای طبیعی بدن است.

وقتی شخص از بیرون یک ماده مخدر را مصرف کرد؛  یعنی تریاک، شیشه، شیره، سیگار، مشروب، قرص‌های روان‌گردان، دیازپام و یا هر ماده مخدری که ما را از حالت طبیعی خارج کند یعنی دارد آن بالانس را به هم می‌زند و استمرار آن باعث می‌شود که این سیستم طبیعی بدن از کار بیفتند و ما اصطلاحاً می‌گوییم بیماری اعتیاد جایگزینی مخدرهای بیرونی به‌جای مخدرهای درونی است.

وقتی‌که شخص ادامه داد مصرف مواد مخدر را  ، دیگر کم‌کم  سیستم تولیدکننده مخدرهای درونی به واکنش‌های طبیعی بدن پاسخ نمی‌دهد  و منوط می‌شود به مصرف مواد و مواد باید بیاید تا آن سیستم کار کند و جایگزینی این‌گونه اتفاق می‌افتد.

وقتی‌که شخص از بیرون ماده مخدر مصرف نکرد و سیستم درونی هم ازکارافتاده است و کمبود مخدرهای طبیعی بدن باعث خماری فرد می‌شود و این بیان فیزیولوژی خماری است که وقتی می‌گویند فردی خمار است که به‌اصطلاح تخصصی به آن می‌گویند سندروم محرومیت از مواد مخدر یعنی مخدرهای طبیعی بدن دیگر تولید  نمی‌کنند و این اتفاق خیلی بد است و این را همه ما تجربه کردیم. برخلاف چیزی که فکر می‌کنند که مصرف‌کننده از روی لذت مصرف می‌کند و  لذت‌جو است اما واقعاً چه لذتی؟ مصرف می‌کند که حرف بزند، بایستد، راه برود، مثل یک آدم سالم زندگی کند و این لذت‌جویی نیست زمانی که جایگزینی اتفاق افتاد و مسئله اعتیاد به وجود آمد.

در بیرون می‌گویند اعتیاد مسمومیت مزمن است ولی از نگاه کنگره 60 این تعریف از اساس اشتباه است و یک جهانی را برای درمان اعتیاد گمراه کرد. اعتیاد مسمومیت نیست و هر کس می‌گوید که باید اعتیاد را سم‌زدایی کرد ازنظر علمی سخت در اشتباه است.

خداراشکر کنگره 60 این اشتباه را اصلاح کرد و گفت اعتیاد مسمومیت نیست و بیماری اعتیاد هیچ نیازی به سم‌زدایی ندارد و باید در فرایند مشخصی این سیستم‌ها دوباره راه‌اندازی شوند به همین دلیل کنگره 60 مثلث درمان اعتیاد را  معرفی کرد که همه ما می‌دانیم اضلاع آن جسم، روان و جهان‌بینی است یعنی درواقع این مثلث، مثلث آسیب شناسایی اعتیاد است که بیماری اعتیاد با بیمار چه‌کاری کرده است. اگر می‌گوییم بیماری است، این بیماری کجا را خراب کرده است؟ قلب، مغز، سیستم عصبی، کلیه، هورمون، جسم و کجاست؟

که آقای مهندس در مقاله صورت‌مسئله اعتیاد کاملاً برای ما توضیح دادند که بیماری اعتیاد سه قسمت را آسیب‌زده است در جسم که مخدرهای طبیعی بدن را از تعادل خارج کرده است،  در قسمت روان و خلق‌وخو که تابع جسم است را از تعادل خارج کرده است و دیگر شخص تعادل طبیعی ندارد و همه ما این را درک کرده‌ایم که شب همه خواب هستند، فرد مصرف‌کننده بیدار است  ، صبح همه بیدارند او خواب است، همه خوشحال هستند او ناراحت، همه ناراحت هستند او خوشحال و کاملاً ناهماهنگ که این همان عدم تعادل روانی است.

ازنظر جهان‌بینی هم که تفکرات از تعادل خارج می‌شود و فرد طلب کار می‌شود و می‌گوید چرا به من کار نمی‌دهید؟ به من وام بدهید و... و زغال خوب و دوستان بد را علت مصرف‌کننده بودن خود می‌داند و خودش را بی‌گناه می‌داند اما ازنظر کنگره 60 این‌گونه نیست و تمام بار اعتیاد بر دوش خود فرد است.

برای درمان چه‌کار باید کرد؟

در اینجا کنگره 60 یک مثلث که از اضلاع آن دی اس تی، تئوری ایکس و اوتی است را تشکیل می‌دهد که درواقع  برای راه‌اندازی سیستم مخدرهای طبیعی بدن است.

روش‌های مختلفی وجود دارد در دنیا  که یکی از شایع‌ترین آن‌ها قطع ناگهانی مواد است  که جمله‌های معروف آن‌هم این است که: یک جو غیرت داشته باش، بیست سال مصرف کردی دیگر ترک کن، هروئین چیز بدی است و ... و فقط  بعضی‌ها فعل ترک را صرف می‌کنند و نمی‌دانند که بیماری اعتیاد را نمی‌شود ترک کرد و اگر کسی فعل ترک را برای اعتیاد گفت بدانید که چیزی از اعتیاد نمی‌داند.

اعتیاد یک بیماری خیلی سنگین، فیزیولوژی، روانی و جهان‌بینی است. آمارهای جهانی نشان می‌دهد که تقریباً 100 درصد از قطع ناگهانی مصرف با شکست مواجه می‌شوند که مشخص‌ترین آن در سال 2002 بود که  King's College London منتشر کرد و گفت کسانی که قطع ناگهانی می‌کنند بعد از سه سال دوباره به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.

روش دوم جایگزینی داروی های شیمیایی است به‌جای مخدرهای طبیعی بدن که آن‌هم نتیجه مشخصی نداشته و وضعیت را هم بدتر کرده است.

روش سوم که کنگره آن را استفاده می‌کند روش دی اس تی است و ابداع آقای مهندس دژاکام است؛ که همه ما با آن درمان شدیم و قصد تبلیغ ندارم، بلکه واقعیت را می‌گویم. در این روش مخدرهای طبیعی بدن به مدت 10 ماه برنامه‌ریزی می‌شود که راه‌اندازی شود و وقتی این اتفاق بیفتد دیگر میل به مصرف مواد مخدر ندارد، برگشت نمی‌خورد و وسوسه نمی‌شود، ما در کنگره چیزی به نام وسوسه نداریم. ما به شخصی که میل به خوردن آب دارد نمی‌گوییم وسوسه آب دارد بلکه نیاز بدنش است. مخدرهای طبیعی هم وقتی کار نمی‌کند و شخص میل به مصرف دارد، وسوسه نیست بلکه نیاز فیزیولوژی بدن است و وقتی این نیاز تأمین شود دیگر میلی و برگشتی ندارد.

در متد دی اس تی کنگره 60 در مدت ده ماه با استفاده از داروی اوتی یا اپیوم تینچر یا شربت تریاک است که واقعاً این دارو آفریده شگفت‌انگیز خداوند است که همین تریاک دو چهره دارد یکی چهره الهی که واقعاً شفابخش است  و یک چهره شیطانی است که در سوءمصرف است.

استفاده‌ای که ما از تریاک می‌کنیم همان چهره الهی و شفابخش آن است که می‌تواند تمام اعتیادها را درمان کند و در کنگره 60 عیناً دیده‌ایم که شیشه‌ای که تمام دنیا می‌گویند درمان ندارد در کنگره 60 درمان می‌شود.

National Institute on Drug Abuse که یکی از قوی‌ترین مراکز علمی اعتیاد در آمریکا است می‌گویند امیدواریم در ده سال آینده دارویی  پیدا کنیم که با آن شیشه را درمان کنیم اما ده سال است که در کنگره با اوتی شیشه درمان می‌شود و این موفقیت و افتخار بزرگی است برای کشور ما و می‌توانیم این علم را به دیگر کشورها صادر کنیم.

کشور ما پیشتاز بوده است با مبارزه با اعتیاد. در قسمت ورود مواد مخدر که نتیجه آن چند هزار شهید،  جانباز و نیرو صرف آن شده است و باید تشکر کنیم از نیروی انتظامی و کسانی که زحمت‌کشیده‌اند.

کسانی که در کنگره درمان می‌شوند طبق گفته مجری محترم، درمان فوق ترک است و تعادل فوق درمان است و ما به درمان اکتفا نمی‌کنیم و می‌خواهیم به تعادل بیشتر برسیم و برای این تعادل بیشتر نیازمند ورزش هستیم، ما ورزش می‌کنیم که به تعادل حداکثری برسیم، ما در کنگره 60 اعتیاد را با ورزش درمان نمی‌کنیم ولی از ورزش برای رسیدن به‌سلامتی بیشتر استفاده می‌کنیم.

ورزشی که در کنگره انجام می‌شود چه فرقی با ورزش‌های بیرون از کنگره دارد؟

ما ورزشکاران زیادی را دیدیم که بعد از ورزش به سمت اعتیاد رفتند ولی در کنگره 60 کاملاً معکوس است یعنی تمام ورزشکاران کنگره 60 کسانی هستند که درگذشته اعتیاد داشتند اما امروز به سطحی رسیدند که ورزش می‌کنند.

در رشته‌های تیراندازی و راگبی بچه‌های کنگره 60 به سطح تیم ملی رسیده‌اند و این  شوخی نیست که یک فرد مصرف‌کننده مواد مخدر بتواند به این سطح برسد.

مسئله بعدی جهان‌بینی ورزش است و این مسئله ما را متمایز می‌کند و ما در ورزش به دنبال بردن و باختن نیستیم بلکه همین‌که ورزش می‌کنیم برای ما بزرگ‌ترین برد است. ما در کنگره یا می‌بریم یا می‌آموزیم، باختی در کار نیست.

در ورزش کنگره 60 هیچ‌کس به داور اعتراض نمی‌کند حتی اگر داور سوت اشتباه بزند، ما رفتاری بر خلاف نظم نداریم و این را جهان‌بینی ورزش ما می‌گوید.

کسانی که یک روزی هنجارشکن بودند، قانون‌شکن بودند و هیچ‌کس روی آن‌ها حسابی باز نمی‌کرد امروز ثابت می‌کنند که همه آن‌ها تمام‌شده و در ورزش هیچ اعتراضی نمی‌کنند، هفته سه بار به استخر می‌روند و ...

ما دیگر در کنگره از واژه معتاد استفاده نمی‌کنیم و مسافر هستیم. بچه‌های کنگره 1000 کیلومتر رانندگی می‌کنند بدون اینکه بوقی بزنند و چراغ قرمزی را رد نمی‌کنند. بچه‌های کنگره 60 آشغال بیرون نمی‌اندازند و این‌ها  اخلاق و جهان‌بینی کنگره 60 است.

بچه‌های کنگره 60 تبدیل به شهروندان سالمی می‌شوند که حتی از کسانی که تابه‌حال یک نخ سیگار هم نکشیده‌اند می‌توانند سالم‌تر، باادب‌تر و با discipline بهتر زندگی کنند و تبدیل به شهروندان سالم و صالحی بشوند و این خروجی کنگره 60 است.

از این علم و دانش که خداوند از طریق آقای مهندس در اختیار ما گذاشته است و چنین موفقیت‌هایی را کسب کردیم باید سپاسگزار خداوند باشیم. سپاسگزار مسئولینی باشیم که به کنگره 60 کمک کردند  و همین‌جا از مسئولین استان اصفهان، شورای شهر، شهرداری و دکترهایی که با کنگره 60 همکاری می‌کنند سپاسگزارم و اگر این حمایت‌ها نبود کنگره 60 این موفقیت‌ها را نداشت.

در ادامه از دکتر کوروش محمدی عضو شورای شهر اصفهان دعوت به عمل آمد تا در جایگاه قرار بگیرند.

سلام دوستان محمدی هستم یک هم‌سفر.

عرض ادب احترام خدمت تمامی سفید رویان و  سفید چهره‌های کنگره 60 و خدمت تمامی مسئولین که در این جلسه شرکت کردند.

خدا قوت  می‌گویم به کنگره شصتی‌های عزیز. کنگره 60 امروز مبین تمامی باورهای سالم و مثبت اخلاقی و ارزشی جامعه ما است و جالب است که این عزیزان درگذشته کسانی بوده‌اند که در جامعه ما به‌عنوان یک لکه منفی و قابل‌استفاده‌ای بودند و تحت عنوان معتاد بودند  و یک مجرم بودند اما کنگره 60 امروز آمده است و می‌گوید که این‌ها امروز بهترین انسان‌ها و فرشتگانی روی زمین هستند.

کنگره 60 این جهان‌بینی و باور را ایجاد کرد تاکسی که روزی به این افراد معتاد می‌گفتند، تبعیض قائل می‌شد و ... شرمنده شود.

بهترین لحظات کاری من که به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی هستم در همین دیدارهایی است که با اعضاء کنگره 60 دارم و افتخارم این است که یک هم‌سفر هستم در کنگره 60 و سال‌هاست با این مجموعه ارتباط دارم  و برنامه‌های این مجموعه را دنبال می‌کنم.

کنگره 60 کار بزرگی را انجام داد و به جامعه انسانی ما درس داد، کنگره 60 به جامعه ما عشق و محبت را یاد داد، در کنگره 60 چیزی به نام اعتراض  ، آزار، اذیت و... نیست و کاش قوانین کنگره 60 در همه زندگی ما جاری بود.

من حیفم می‌آید به کنگره 60 بگویم NGO و به NGO های دیگر هم NGO بگویم، کنگره 60 یک ناجی است  برای کشور ما و تنها گروهی است که پس از سال‌ها جواب داد و نشان داد می‌شود بیماری اعتیاد را کنترل کرد.

تعبیر من نسبت به کنگره 60 این‌گونه است مثل مادری است که فرزندش دائم در حال اشتباه است ولی عاشقانه دوستش دارد به او کمک می‌کند و سنگ‌ها را از جلوی پای او برمی‌دارد و از او توقعی ندارد.

کنگره 60 یک کلاس آموزشی اخلاق و انسانیت است و به ما نشان داد که می‌توانیم از تمامی ظرفیت‌های جوامع  مختلف استفاده کنیم و سال‌ها بود از آن استفاده نکردیم.

ما کارهای زیادی برای جلوگیری از اعتیاد کردیم. آدم‌ها را تحقیر و تضعیف کردیم و خیلی از فرصت‌ها را از آن‌ها گرفتیم اما کنگره 60 می‌گوید باید به انسان‌ها فرصت داد و به آن‌ها محبت کرد و بامحبت مسیر درست را به آن‌ها یاد داد.

یکی از ویژگی‌های خوب کنگره 60 این است که از هیچ دستگاهی کمک نمی‌گیرد و مستقل و باهمت خودش این کار را آغاز کرد.

ما امروز به‌عنوان مدیریت شهری و قبل از آن‌ به‌عنوان فعال در این حوضه خودمان به سمت کنگره آمدیم و دستتان یاری به‌سوی کنگره 60 دراز می‌کنیم باوجوداینکه کنگره 60 کمکی از ما نخواست.

در افتتاحیه نمایندگی سهروردی عرض کردم که افتخار می‌کنم که برای تک‌تک برنامه‌هایی که مربوط به کنگره 60 است ازجمله برای افتتاح مجموعه ورزشی کنگره در سال آینده هر آنچه در توان داریم کمک بکنیم.

کنگره 60 باید در محلی باشد که مردم شهر را متوجه خودش بکند و آرزو می‌کنم که روزی برسد کنگره 60 اعتیاد را ریشه‌کن بکند و بر مبانی اخلاقی کار کند.

با این شیوه‌ای که در کنگره 60 وجود دارد مشخص است که ورزش آن‌هم الگو است. چون مبنای کنگره 60 عشق و محبت است که در جامعه ما کمرنگ شده است و این واژه را کف خیابان‌ها له کردیم.

و ما مسئولین این حرکت  بزرگ کنگره 60 را می‌فهمیم و شما می‌توانید ورزش سالم، اخلاقی و پهلوانی را زنده نگه‌دارید و دارید بااقتدار با بیماری اعتیاد می‌جنگید و شما پهلوان و قهرمانان شهر ما هستید.

در ادامه از خانم طغیانی  که از شورای شهر در جلسه حضور داشتند درخواست شد تا در جایگاه قرار بگیرند:

عرض سلام و ادب خدمت شهروندان اصفهانی، خدمت بزرگانی که بسیار افتخار می‌کنم که در بین آن‌ها هستم و نشان دادند که برای هر مشکلی اراده قوی لازم است.

من امروز آمدم یاد بگیرم برای خودم و برای زندگی‌ام  و مسیرم که اگر اراده قوی، تصمیم و مشارکت باشد می‌توانم مشکلات را حل کنم.

زمانی که با کنگره آشنا شدم  و دیدم خانم‌هایی به نام هم‌سفر در کنار مردانشان نشستند و  قبول کرده‌اند مسیر اشتباهی که آن‌ها رفته‌اند؛ و این فقط به خاطر یک اشتباه و رفتن مسیر اشتباه است و تصادف است و باید کمک کرد تا برگردد به‌جای اینکه قهر کنیم و خانه را ترک کنیم و امروز درجایی ایستادید که به آن‌ها افتخار می‌کنید.

کنگره 60 نشان داد که اگر مردم برای مشکلات خودشان پیش‌قدم شوند بدون اینکه دولت و نهادهای عمومی  به آن کمک کنند چقدر می‌تواند مشکلات خودشان را به‌خوبی حل کنند. به نظر من این روش شما باید دستور کار بشود و در دانشگاه‌ها تدریس شود.

یکی از دوستان گفت که خودتان را به روش کنگره‌ای معرفی کنید  و من گفتم من هنرپیشه نیستم و نمی‌توانم این‌گونه صبحت کنم اما کلام آخرم را این‌گونه با پایان می‌رسانم چون تحت تأثیر شما قرار گرفتم.

سلام دوستان طغیانی هستم یک هم‌سفر.

در ادامه از دکتر علیرضا عرب زاده یکی از دکترانی که با کنگره 60 همکاری می‌کنند درخواست شد تا در جایگاه قرار بگیرند.

سلام دوستان علیرضا هستم یک هم‌سفر    

خیلی خوشحالم به‌عنوان یک هم‌سفر  تقریباً نزدیک به یک دهه در خدمت کنگره 60 هستم. خدا را شاکرم به خاطر اینکه ذره‌ای در کنار شما عزیزان بودم و توانستم در بحث درمان یکسری قدم‌هایی را بردارم و این چیزی نبوده جز خواست خدا و راهنمایی‌های بنیان کنگره 60 و یک عرض ارادت بسیار زیادی نسبت به ایشان داشته باشیم به خاطر روش دی اس تی که بنیان گزاری کردند.

در وادی دهم آمده است که صفت گذشته در انسان صادق نیست چون جاری است. اگر به خودم برگردم یکی از آن‌هایی هستم که این تغییر را در خودش ایجاد کرد.  تقریباً یک دهه‌ای در بحث اعتیاد در مکان‌های مختلف کار می‌کردم والان به‌عنوان یک مسئول فنی کار می‌کنم در خودم یک تغییراتی را انجام دادم و دیدم بهترین روش که بتوانیم آن را در درمان استفاده کنیم همین روش دی اس تی است.

اگر کسی با من مشورت کند و بخواهد درمان بشود نظر من روش درمانی کنگره 60 است و کسانی که به مرکز ما می‌آیند بیشتر به سمت متد دی اس تی می‌روند و به خاطر اعتقاد قلبی من و پرسنل من است و اگر موفقیتی بود به خاطر همان اعتقاد قلبی بود که داشتم  و راهنمایی‌هایی که مسئولین کنگره به ما دادند که در ابتدا آقای مهندس و دیده‌بانان محترم و در همین‌جا از آقای حکیمی که دقیقه‌به‌دقیقه در کنار ما بودند و از بیانات ایشان استفاده کردیم تشکر می‌نمایم.

امیدوارم خداوند کاری بکند که بقیه کسانی که به‌نوعی درگیر مواد مخدر هستند وارد کنگره 60 بشوند وازدام اعتیاد رها بشوند.

در ادامه مجری عزیز هم‌سفر مرجان عملکرد ورزش هم‌سفران نمایندگی‌های کنگره 60 اصفهان را قرائت کردند.

خلاصه عملکرد ورزش هم‌سفران در سال ۹۶_۹۷

ورزش هم‌سفران با حضور بیش از ۵۰۰ نفر ورزشکار در رشته‌های ورزشی دارت، بدمینتون، والیبال، تنیس روی میز، ایروبیک، شطرنج، فوتسال، طناب‌کشی و هفت‌سنگ در روزهای جمعه در پارک شهدای شهرداری فعالیت دارد آمار تفکیک‌شده هر رشته ورزشی به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

تعداد ۱۲۰ نفر در رشته والیبال، ۲۰ نفر در رشته بدمینتون، ۲۰ نفر در رشته‌ تنیس روی میز، ۵۰ نفر در رشته  دارت و شطرنج ۱۰ نفر می‌باشد. رشته‌های فوق به‌صورت سازمانی شده و در قالب تیم هستند ورزش ایروبیک نیز در دو نوبت به‌صورت عمومی در هر نوبت قریب به ۱۰۰ نفر ورزشکار دارد و همچنین ورزش شنا با هماهنگی به‌عمل‌آمده با استخر گلسار نزدیک به ۲۰۰ نفر از هم‌سفران روزهای سه‌شنبه از استخر استفاده می‌نمایند؛ اما از فعالیت‌های جدید، راه‌اندازی تیم‌های فوتسال بانوان با حضور ۲ تیم ۱۰ نفرِ و برگزاری بازی‌های بومی و محلی (هفت‌سنگ، طناب‌کشی) می‌باشد.

 

جهت هم‌سفران کوچک نیز فعالیت‌های ورزشی شاد و مفرح در نظر گرفته می‌شود مثل بازی‌های تعادلی، بازی منچ و مار و پله در ابعاد بزرگ، سفالگری، طناب‌کشی و غیره

در سال ۹۶_۹۷ دو دوره مسابقات والیبال و بدمینتون، تنیس روی میز، دارت تحت عنوان جام عقاب طلایی و سردار با حضور تیم‌های مذکور برگزار شد همین‌طور تیم‌های فوق همگی به مسابقات جام عقاب طلایی تهران اعزام گردیدند؛ و همچنین از دیگر فعالیت‌ها برگزاری اردوهای ورزشی و تفریحی در باغ بانوان می‌باشد.

با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توانیم ورزش بسکتبال و هندبال بانوان را نیز راه‌اندازی کنیم ولی به دلیل کمبود فضای ورزشی در پارک شهدای شهرداری فعلاً قادر به این کار نیستیم امیدواریم در آینده شرایط فراهم گردد و این رشته‌های ورزشی نیز به همراه ورزش تیر و کمان که بسیار متقاضی دارد به رشته‌های ورزشی اضافه گردد.

در پایان به نمایندگی از ۵۰۰ نفر هم‌سفران ورزشکار کنگره ۶۰ پارک شهدای شهرداری اصفهان از مسئولین محترم و ایجنت محترم پارک جناب آقای ایوبی و اسیستانت محترم پارک سرکار خانم داودی تقدیر و تشکر به عمل می‌آوریم.

با احترام

گروه مرزبانی خانواده پارک شهدای شهرداری اصفهان

دی‌ماه ۹۷

در آخر  دیده‌بان رابط شهرستان‌ها مسافر احمد حکیمی در جایگاه قرار گرفتند:

سلام دوستان احمد هستم یک مسافر.

از خداوند سپاسگزارم که امروز در محضر شما عزیزان قرار داشته باشیم. در  این مراسم و در حضور همکاران کنگره 60 و مسئولین استان اصفهان، یاد این پیام افتادم که می‌گوید  نگاهی به سماء بینداز و این توانایی‌ها را نظاره‌گر باش که تلالو آن مانند الماس‌های الهی است که در کف بحر و اقیانوس بخوابند، هرگاه بیرون آیند در معماری آن جز قدرت و توان الله را نمی‌توانی بیابی.

اگر امروز به این توانایی رسیدیم به خاطر کشف و زحمت‌های آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان هستیم که این راه را در اختیار دیگر انسان‌ها قراردادند تا آن‌ها هم بتواند از این جهان مخوف و ترسناک بیرون بیایند.

سالم‌سازی که در کنگره 60 انجام می‌شود به‌وسیله ورزش بسیار و بسیار اثر بزرگ‌تری دارد، وقتی می‌گوییم ورزش باید بدانیم که ورزش چیست. وقتی فکر می‌کنیم می‌بینیم که فکر من چیز دیگری است اما عضله من به‌عنوان جسم کار دیگری انجام می‌دهد که ورزش یعنی ایجاد هماهنگی بین این دو که از هر انسانی برنمی‌آید. انسان باید از جسم سالمی برخوردار باشد تا این کار را انجام دهد.

اگر یک تیمی بخواهد مسابقه بدهد اما حریفی نداشته باشد آیا می‌تواند لذت ببرد؟ آیا می‌تواند آن بازی را انجام دهد؟ پس بودن حریف یک رکن اساسی است. در جهان‌بینی ورزش مطرح است که به حریف باید احترام گذاشت. به‌واسطه آن حریف است که دارم لذت می‌برم و مسابقه می‌دهم.

یا می‌بریم یا می‌آموزیم باختی در کار نیست. اگر می‌خواهیم این کار را به‌درستی انجام دهیم باید درونمان را از حس‌های منفی پاک‌کنیم مثل حس برتری‌طلبی، خودخواهی، حسادت، کینه، عداوت و... وقتی این‌ها را از درون خود پاک‌کنیم می‌توانیم توانایی پیدا کنیم که در تیراندازی باکمان موفق باشیم.

وقتی در مسابقات تیراندازی باکمان شرکت می‌کنم که اخیراً در سطح کشوری در رشته کامپوند شرکت کردم، دیدم کسانی که خیلی خوب تیراندازی می‌کنند چقدر آرام هستند و چقدر به حریف احترام می‌گذارند و از چه جهان‌بینی خوبی برخوردار هستند به همین علت ما در باشگاه تیراندازی باکمان کنگره 60 بهترین زمین و امکانات را در اختیارداریم.

در کشور باشگاه تیراندازی وجود ندارد که بتواند مسابقات داخلی برگزار کند و کمتر تیمی وجود دارد که در مسابقات ورزشی 4 نفر شرکت‌کننده در رشته کامپوند بانوان، 4 نفر شرکت‌کننده در رشته ریکر بانوان، 4 نفر شرکت‌کننده در رشته ریکر آقایان و 4 نفر شرکت‌کننده در رشته کامپوند آقایان و چنین باشگاهی کم‌پیدا می‌شود اما باشگاه کنگره 60 در حال حاضر همین امروز مسابقات 18 متر راداریم و پنج تیم هشت نفرِ  راداریم که دارند مسابقات را برگزار می‌کنند.

این توانایی از  کجا آمده است؟ این روش، متد و این ساختار است  که این توانایی را به ما داده است و امروز اگر این مجموعه را می‌بینیم مدیون عزیزانی هستیم که  من به سهم خودم از ایجنت، اسیستانت و مرزبانان محترم پارک و تمامی ایجنت ها، اسیستانت ها  ، مرزبانان، کمک راهنمایان و تمامی خدمتگزاران نمایندگی‌های کنگره 60 اصفهان که زحمت کشیدند تشکر و قدردانی می‌کنم.

و این توانایی به خاطر این است که این روش اصولی، منطقی و قابل‌اجراست و به همین دلیل مسئولین از آن حمایت می‌کنند و من از مسئولین محترم بسیار سپاسگزارم. اگر مسئولین از کنگره 60 حمایت می‌کنند از مردم، انسان‌ها، خانواده‌ها و جمعیت‌های مختلف حمایت می‌کنند و نگاه ما سالم‌سازی برای انسان، خانواده، جامعه و کشور است و امیدوارم خداوند توفیق دهد که در این راه آنچه در توان داریم به اجرا بگذاریم تا بتوانیم روزهای خوب این‌چنینی را تجربه بکنیم.

از دیده‌بانان محترم آقای خدامی و آقای کامران، مسئولین محترم، پزشکان عزیز  همکار  سپاسگزارم. کمترین کار را من انجام دادم و آن‌هم هماهنگی بود و بیشتر کار بر روی دوش ایجنت ها، مرزبانان و دیگر خدمتگزاران بوده است و امیدوارم قدر این روزها، لحظه‌ها، آموزش‌ها و آقای مهندس را بدانیم و آموزه‌های ایشان را به کار ببریم  تا بتوانیم زندگی خوب، خوش و سازنده‌ای داشته باشیم. برای همه شما جمعه بسیار خوبی را از خداوند خواستارم.

اهدا جوایز

مقام اول تا سوم در رشته دارت هم‌سفران

مقام اول تا سوم در رشته تنیس روی میز هم‌سفران

مقام اول تا سوم در رشته بدمینتون هم‌سفران 

مقام اول تا سوم در رشته والیبال هم‌سفران 

مقام اول تا سوم در رشته دارت مسافران

 

مقام اول تا سوم در رشته تنیس روی میز مسافران

مقام اول تا سوم در رشته فوتسال مسافران

 

مقام اول تا سوم در رشته والیبال مسافران

تشکر و سپاس خدمت تمامی عکاسان محترم نمایندگی‌های کنگره 60 اصفهان
تایپ: هم‌سفر فاطمه 
تنظیم و ارسال تصاویر: مدیر وبلاگ مسافر مصطفی
نمایندگی ورزش نمایندگی‌های کنگره 60 اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .