English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی همسفران؛ جهان بینی درورزش

کارگاه آموزشی خصوصی همسفران؛ جهان بینی درورزش

چهارمین جلسه ازدوره سی وپنجم سری کارگاه های آموزشی ویژه همسفران نمایندگی پرستار بادستور جلسه جهان بینی در ورزشبه استادی کمک راهنما خانم عصمت و نگهبانی خانم مبینا و دبیری خانم مریم در روزدوشنبه دهم دی ماه راس ساعت 16آغازبه کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

جهان‌بینی ورزش ، دستور جلسه‌ای که به خاطر اهمیتی که دارد در دستور جلسات سالیانه قرار گرفته و اهمیتی که کنگره به ورزش می‌دهد. آموزش‌های جهان‌بینی در همه‌ی زمینه‌ها به ما کمک می‌کند چه بیرون از کنگره چه داخل کنگره ؛ آقای مهندس فرمودند: در قسمت اردو ، موسیقی ، سایت و ... در همه‌ی زمینه‌ها این جهان‌بینی کاربرد دارد و باعث می‌شود که بتوانیم به آن نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسیم.

نگاهی که کنگره به ورزش دارد سالم سازی جسم و روان است که من به تعادل و حال خوش برسم. قهرمان واقعی کسی است که بتواند این حال خوش را به این صورت تجربه کند که بر نفسش پیروز شود؛ همین که من همسفر یا مسافر تصمیم می‌گیرم روز جمعه صبح زود بیدار شوم و به طور مرتب جمعه‌ها در پارک حضور داشته باشم.

 

باید ببینیم هدف از ورزش کردن چیست؟ این که به حال خوش برسیم؛ خود من یک زمانی فکر می‌کردم من که قرار نیست والیبالیست بشوم یا وقتی تیراندازی با کمان رفته بودم فکر می‌کردم این ورزش برای آقایان خوب است؛ این طرز فکر من بود ولی آموزش که دیدم متوجه شدم به این صورت نیست؛ من هر زمان می‌توانم کم کم و با توجه به مثلث ورزش مناسب ، زمان مناسب و مکان مناسب این کار را انجام دهم.

ورزش در کنگره اصول ، قوانین و حرمت دارد همان طور که ما در جلسات این اصول و حرمت‌ها را حفظ می‌کنیم در قسمت ورزش هم همین طور است؛ جهان‌بینی در ورزش همین است که اصول و قوانین را حفظ کنیم.

در ورزش کنگره چیزی که وجود دارد نظم است که از قسمت بالا به این صورت هدایت می‌شود که تربیت بدنی داریم ، شورای ورزشی داریم و  برای مسابقات برنامه ریزی می‌شود و همین طوری الکی نیست که در پارک برویم یک وقتی را بگذرانیم؛ در کنگره یک پوشش ورزشی مناسب هست که از طریق من ورزشبان باید رعایت شود.

در جلسات ما احترام به جایگاه‌ها را داریم؛ در قسمت ورزش هم دقیقاً همین موضوع هست احترام به جایگاه‌ها مثل کادر داوری ، نگهبان ورزش ، سرپرست‌های ورزش و قسمت مرزبانی که احترام خاصی قائل هستیم و بدون چون و چرا صحبت‌ها و نظری که دارند و قضاوتی که داورها می‌کنند می‌پذیریم؛ این پذیرش برمی‌گردد به جهان‌بینی ما اگر جهان‌بینی پایینی داشته باشیم و آموزش ندیده باشیم جبهه گیری می‌کنیم و می‌خواهیم همه چیز به نفع ما تمام شود؛ اما از آن جایی که آقای مهندس این تدبیر و تفکر سالم را داشتند؛ افرادی می‌توانند از ورزش‌های کنگره استفاده کنند که از ورود آن‌ها به کنگره دو ماه بگذرد؛ باید در جلسات باشند و آموزش‌های کنگره را بگیرند تا بتوانند بیایند و حداقل برای خودشان مشکل ایجاد نکنند و حالشان خراب نشود و برای دیگران هم همین طور چون این خیلی مهم است که ما حال دیگران را هم خراب نکنیم.

توصیه‌ای که راهنمایم به من می‌کردند این بود که وقتی وارد پارک می‌شوی حتماً یک رشته‌ی ورزشی انتخاب کن اینطوری نباشد که یک جا بشینی و وقتت را به بطالت بگذرانی.

بعدها متوجه این قضیه شدم که باید فرصت را غنیمت شمرد و باید حواسم باشد که این وقت صرف درد و دل کردن و یا فقط صبحانه خوردن نشود باید یک رشته‌ی ورزشی داشته باشم که از آن طریق انرژی کسب کنم.

یک نکته خیلی مهم که خودم به این نتیجه رسیدم جمعه‌ها که در پارک حضور داریم راهکار از کسی نگیریم حتی کمک راهنما؛ مثلاً من به عنوان کمک راهنما در پارک هستم و یک فرد دیگری از یک لژیون دیگر وارد می‌شود و می‌آید از من سوال می‌کند و راهکار می‌خواهد؛ اگر من راهکار بدهم به همان اندازه‌ای متخلف هستم که آن فرد هم هست؛ حواسمان باشد چون من خودم راهنمایم را انتخاب کردم و باید برای حس خودم ارزش قائل باشم بنابراین لازم نیست پیش کسی دیگر بروم حتی اگر می‌خواهید پیش خانم کماندار بروید به این صورت باشد که با راهنمای خودتان مشورت کرده باشید.

از آقای مهندس تشکر می‌کنم که این بستر را برای ما فراهم کردنند و از خانم آنی کماندار دیده‌بان ورزش همسفران بسیار سپاسگزارم.

 

نگارنده: همسفرریحانه
تصویرگر: همسفرفاطمه
تنظیم: همسفرحمیده

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .