مسافر همیشه تنهاست. درست است در زندگی و روزمرگی از خانواده و اطرافیان عشق و محبت دریافت میکند؛ اما هر چه در این دنیا کسب میکند به تنهایی حامل آن است و حمل میکند. همانند جنت و آرامش که آقای مهندس مثال زدند چیزی است که قابل دیدن نیست. جنت؛ یعنی آرامش و باغی پنهان که هر کسی جنت خودش را دارد. شرط رسیدن به بهشت در این دنیا پرهیزکاری از ضدارزشها است. دور نبودن از این مسائل ما را به قالب حیوانی سوق میدهد. پرهیزکاران به راه نور و روشنایی نزدیک میشوند و میرسند. راه آرامش پرهیزکاری از کلیه ضدارزشها است.
انسان دو بخش دارد یکی هسته جسم و دیگری هسته خارج از جسم که همان صور آشکار و صور پنهان است. اگر هسته جسم را بشکافیم، ذرهذره و مرتبهبهمرتبه به جزئیات آن میرسیم. به امواج، ارتعاشات و جهان هستی خویش دست مییابیم. در این دنیا خیلیها امانتدار و یک نگهبان در زندگی خود هستند؛ مثل پیرمردی که هشتاد سال سن دارد و دل صدقه دادن و کمک کردن به محرومین را ندارد در صورتیکه میتواند خیلی از کارها را با دستهای خود تا در این دنیاست و نفس میکشد انجام دهد؛ ولی دریغ میکند. کسانی در کنگره هستند که مستأجرند و شرایط پهلوانی را ندارند؛ اما چون دلی بزرگ دارند پیشقدم میشوند. این تفکر انسانها است که در کار ضدارزشی یا صراط مستقیم آنها را به جلو میراند، همه اینها به دل انسانها برمیگردد. هر آدمی در یک وعده بیشتر از یک پرس غذا نمیتواند بخورد. کسانی هستند که طمع دارند و چند ماشین و خانه اندوخته دارند؛ ولی دل و دماغ کمک کردن به فقیر و بیچارهها را ندارند. خوش به سعادت کسانیکه خدا هر دو نعمت را به آنها داده و در جای درست از آن استفاده میکنند و این بزرگترین نعمت است که دست و دلی گشاده داشته باشیم. انسان زرنگ کسی است که از مال و دارایی خود در جای درست استفاده کند. من هزار سکه، حساب بانکی پر یا هزار شرایط خوب دیگر برای بذل و بخشش دارم؛ وقتی توان بخشیدن آن را ندارم به چه درد میخورد؛ وقتی خودم دست بخشش ندارم نمیتوانم انتظار داشته باشم که بعد از مرگ من مالم را خیرات کنند.
آقای مهندس در ادامه اشاره کردند به کسانیکه عاشق و خاطرخواه هم هستند و برای بهدست آوردن دست به همه کار میزنند؛ ولی وقتی بدست میآورند برای نگهداری آن تلاشی نمیکنند. خوش بهحال کسیکه برای بهدست آوردن چیزی تلاش میکند و با تمام وجود برای نگهداشتن آن میجنگد. ما اگر به هسته دوم جسم دست پیدا کنیم میتوانیم به سایر جهانها پی ببریم. مقیاس ترازوی جسم است. کمتر انسانی میتواند به ابعاد خارج از جسم پی ببرد. کسی هم که میفهمد اگر برملا کند او را دیوانه میپندارند. ما کتابهای زیادی داریم که پیروان نوشتهاند و هر کدام چیزهایی نوشتند که کتابها متفاوت شدند؛ ولی تنها کتابی که پیامبر آن را جمعآوری کرد قرآن بود. کتابهای دیگری هم نوشتند که با کتاب آسمانی تفاوت داشت. علم و مذهب دو موضوع مخالف هم هستند؛ وقتی علم با تورات و انجیل مشکل داشت همه کتابها را کنار گذاشت و رد کرد.
منبع: سیدی هسته خارجی
نویسنده: همسفر سولاف رهجوی راهنما همسفر فوزیه (لژیون نهم)
رابط خبری: همسفر آزاده رهجوی راهنما همسفر فوزیه (لژیون نهم)
ویرایش: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر فهیمه (لژیون ششم)
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازهواردین همسفر طیبه نگهبان سایت
همسفران نمایندگی شهرری
- تعداد بازدید از این مطلب :
66