English Version
English

گزارش آخرین اردوی آبیاری پارک جنگلی جاجرود در سال 97

گزارش آخرین اردوی آبیاری پارک جنگلی جاجرود در سال 97

" به نام قدرت مطلق"

دهمین جلسه اردوی آبیاری منطقه ی جاجرود با حضور مسافران از نمایندگی های حسنانی ـ حر ـ شهر ری و پرستار با دستور جلسه سیستم ایکس در تاریخ 12مهر ماه 97 با استادی مسافر امین حمله داری ، نگهبانی مسافر علی قربان زاده و دبیری مسافر مهدی علی محمدی رأس ساعت 16 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
من از نگهبان و دبیر محترم تشکر می‌کنم که مسئولیت اداره‌ی این جلسه را به من دادند. دستور جلسه‌ی این هفته و امروز سیستم ایکس است. یک نفر در کنگره با شروع سفر خودش با تعریف سیستم ایکس آشنا می‌شود. مجموعه‌ی ناقلهای عصبی، نوروترانسمیترها، مدیاتورها، غدد درونریز و برون ریز و مجموعه‌ی سیستم عصبی که فرماندهی بدن را برعهده دارند در کنگره سیستم ایکس نامگذاری شده است، به خاطر اینکه هنوز ناشناخته است و شاید نتوان یک قسمت خاصی را در یک جای بدن با این عنوان مشخص کرد، ولی اگر این سیستم که یک مجموعه است خوب کار کند، یک نفر در طول حیاتش زندگی خوب، شادی آرامش، توانایی‌های جسمی، نیروی بدنی و همینطور توانایی‌های تفکر و ظرفیتهای روانش را می‌تواند در حال متعادلی حفظ کند و زندگی خود را با موفقیت پیش ببرد. 
در کنگره در واقع اینطور معرفی می‌شود که این سیستم از دو طریق می‌تواند تقویت شود و از دو طریق هم آسیب ببیند؛ یکی بی‌سیم و یکی باسیم، یا به قولی از طریق موج و ذره. تقویت این سیستم از طریق موجی یا بی‌سیم یعنی اینکه اگر افکار یک‌نفر متعادل باشد، حسهای منفی را خوب بشناسد و اسیر آنها نشود، تفکر مثبت و سازنده‌ای داشته باشد این سیستم را تقویت می‌کند و لذا سیستم جسم و روان خود را در حالت خوب و متعادلی پیش می‌برد. تقویت با سیم یا ذره‌ای هم که یک‌نفر با تغذیه‌ی مناسب، هوای خوب، ورزش منظم، خواب شب مناسب و کارهایی ازین دست این سیستم را می‌تواند در تعادل و سلامت نگه دارد. 
به همین ترتیب ضربه زدن به این سیستم هم از هر این دو طریق اتفاق می‌افتد. یعنی یک نفر که افکار منفی یا حسهای منفی زیادی مانند ترس، ناامیدی، منیت، حسادت، کینه، نفرت و همه‌ی حسها و افکار منفی که یکنفر دارد، مانند افکار منفی که یک شخص نسبت به خودش دارد، میتواند به این سیستم آسیب بزند. یک نفر هرچه قدر از انسانهای اطرافش خوشش نیاید، نتواند با آنها ارتباط برقرار کند، طبیعت و دیگر موجودات را دوست نداشته باشد در مسیر تخریب سیستم ایکس حرکت می‌کند. شاید این قضیه فقط در صحبت نباشد و در عملکرد فرد باشد، دیده‌اید که در کنگره خیلی صحبت می‌شود که اگر یکنفر ته سیگار خود را در طبیعت بیندازد یا آشغال در طبیعت بریزد، اینها نشانه‌ی این است که طبیعت را دوست ندارد و شنیده‌اید که طبیعت را مام انسان می‌گویند یعنی گویی که همه‌ی ما از این بطن به وجود آمده ایم. خب اگر کسی با طبیعت نتواند ارتباط برقرار کند و حسهای درستی به آن نداشته باشد به سیستم ایکسش آسیب می‌رسد. 
البته به همین ترتیب با مصرف الکل مواد مخدر، داروهای شیمیایی، حتی غذاهای ناسالم مانند غذاهایی که نگهدارنده دارند، سیستم ایکس فرد تخریب می‌شود. 

کنگره و آقای مهندس، الان به جایی رسیده اند که موضوع سیستم ایکس را از موضوع مواد مخدر فراتر برده اند و این فرضیه را مطرح می‌کند که خیلی از بیماری‌ها و شاید کل آنها، در اثر کار نکردن درست سیستم ایکس بوجود می‌آیند و اگر ما بتوانیم به سیستم آسیب دیده‌ی جسم غذای مناسب، مثلا داروی مناسبی مانند شربت تریاک را در زمان مناسب و به طریقی مناسب در اختیارش قرار بدهیم، خیلی از بیماریهای ناشناخته را میتوان از طریق به تعادل درآوردن این سیستم ایکس درمان کرد. 
بی ارتباط هم نیست این دستور جلسه به حضورمان در طبیعت، چند سال پیش در لویزان در مراسم درخت کاری، بنیان کنگره آقای مهندس تشریف آورند و بعد از اینکه درخت کاشتند، نم نم بارانی شروع کرد به باریدن، رو به اعضای حاضر کردند و گفتند، الله سریع الحساب، خداوند اجرتان را هم داد. من دفعه‌ی پیش به بچه‌ها می‌گفتم که الان تابستان است و شاید باران نیاید، اما دوستانی که برای آبیاری می‌آیند و با نفسهای این درختان که تشنه و نیازمند اب هستند ارتباط برقرار می‌کنند و با طبیعت ارتباط مثبت برقرار می‌کنند، قطعا این حس مثبت و خیر و برکتش به آنها بر می‌گردد و قطعا شادی و ارامشی که اینجا تجربه می‌کنیم  در زندگیمان جاری می‌شود. شاید خیلی ها مثلا در خارج از کشور خلی تلاش می‌کنند و هزینه می‌کنند که چنین جمعها و فعالیتهایی را فراهم کنند و از آن بهره ببرند. اینکه من هر دفعه در کنگره می‌توانم بین چندصد نفر تحت عنوان مشارکت صحبت کنم، صبحهای جمعه چند هزار نفر در پارک طالقانی جمع می‌شویم و ورزش گروهی می‌کنیم، یا همین کاشت و آبیاری درختان، اینها فرصتهایی است که ما بتوانیم با اصل خودمان و طبیعت ارتباط برقرار کنیم، حسهای منفی را از خود دور کنیم و حسهای خودمان را به سمت سازندگی و تعادل و تعالی پیش بریم، سیستم ایکس خود را ترمیم و متعادل کنیم و اینها فرصتهای بینظیری است که انشالله بتوانیم همه از آن استفاده کنیم.

ضمنا دوستان همانطور که می‌دانید انجام برنامه‌ریزی و اجرای اردوی ابیاری بر عهده‌ی اردوبانها و کمک اردوبانها است، لطفا با آنها همکاری کنید و طبق برنامه‌ریزی که داشته اند پیش‌بروید تا در این زمان کمی که داریم بتوانیم بیشترین بازدهی را با موفقیت داشته باشیم. کمک اردوبانهای حاضر امروز هم که با کلاههای زرد مشخص هستند؛ آقای علی قربانزاده، آقای مهدی علی‌محمدی، آقای حامد ادریسی، آقای امیر خرمشاهی به همراه بنده در خدمت شما هستیم که امور هماهنگی این اردو را اقای امیر خرمشاهی بر عهده دارند و در قسمت پیامها توضیحات لازم را خواهند داد. 
از اینکه به صحبتهای من گوش کردید سپاسگزارم.

پیام کمک اردویان آقای امیر خرمشاهی

سلام دوستان امیر هستم مسافر
چند نکته‌ی مهم هست که حتما باید همه‌ی عزیزان در جریان باشند، البته برخی از دوستان دفعه‌ی چندم است که آبیاری می‌آیند و یک‌سری هم جدید آمده‌اند. البته دوستان توضیح کامل را دادند اما چند نکته است که واجب است من تاکید کنم.
یکی اینکه همه‌ی ما که اینجا در دل طبیعت آمده‌ایم باید بدانیم برای چه آمده ایم، اگر کسی از اینجا برود و به قول دوستان من با حال خوبی نرود ضرر کرده است، بنابراین ارتباط خود را با این طبیعت برقرار کنیم و همکاری لازم را بکنیم تا روز خوبی داشته باشیم.
بچه‌های کنگره 60 باید با سایرین فرق کنند و کارهایی را انجام می‌دهند که خیلی از انسانها قادر به انجامش نیستند. از جمله همین که امروز اینجا حضور داریم و از جمله همان نظم و انضباطی که در همه‌ی کارهایشان دارند. ممنونم از همه که تشریف آوردید و امیدوارم که روز خوبی داشته باشید.
لطفا بعد از اتمام جلسه همه‌ی کمک راهنماها از شعبی که حضور دارند به کمک اردوبان آقای حامد ادریسی مراجعه کنند و آمارتعداد افراد حاضر از لژیون خود را بدهند. ضمنا کمک راهنماهای نمایندگی پرستار به کمک اردوبان آقای حامد مراجعه کنند و با ایشان هماهنگ کنند که کجا و به چه صورت درختان را آبیاری کنند. نمایندگی شهر ری به کمک اردوبان محترم آقای مهدی علی‌محمدی و نمایندگی حسنانی و حر به آقای علی قربانزاده مراجعه کنند. بعد از جلسه و مراسم دعا، صرف چایی هست و پس از آن بلافاصله آبیاری را شروع می‌کنیم. 
آبیاری به این صورت هست که برای هر نهالی دو دبه‌ی آب 20 لیتری در نظر گرفته ایم. آب را آرام میریزیم که آب از تشتک درختها سرریز نکند و آن را خراب نکند، درختهایی هم که خشک هستند نیاز به آب ندارند و اگر شد امروز یک گروهی تشکیل می دهیم که درختان خشک را در بیاوریم و چاله‌ی آن را برای نهالهای آینده آماده کنیم. 
توضیحی هم که دوستم آقا امین دادند، دوستان اینجا دامان طبیعت است و آمده ایم تا از طبیعت لذت ببریم و طبیعت هم از ما لذت ببرند، دوستان اینجا سیگار کشیدن ممنوع نیست، اما لطفا رعایت کنید و تا حد امکان سیگار نکشید، در صورتی هم که این کار را کردید ته سیگار خودتان را در طبیعت نیندازید که بازیافت آن برای طبیعت خیلی مشکل است. برای تهیه تانکر آب مشکلاتی در طول هفته‌ی جاری داشتیم ولی اردوبان محترم آقای مجتبی دهقانی که مسئول اردوهای آبیاری هستند تاکید داشتند که با توجه به تعطیلی اردوی آبیاری قبلی آبیاری امروز به خوبی برگزار شود ، به همین دلیل این تانکر آب که امروز برای آبیاری آمده است با هزینه‌ی خود کنگره فراهم شده است.
امیدورام روز خوبی کنار همدیگر داشته باشیم و همه از آن بهره ببریم.
 
در ادامه طق روال کارگاههای آموزشی کنگره‌ی 60، تعدادی از اعضای اردو به مشارکت پرداخته و پس از صرف چایی، آبیاری نهالهای کاشته شده آغاز گردید. نظر شما را به دیدن گزارش تصویری این اردوی آبیاری جلب می‌نماییم.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

(در آخر امر امر اول اجرا می شود)

تهیه و تنظیم: مسافر امیر احمدی از نمایندگی پرستار
با تشکر از مسافر ولی و مسافر عباس از نمایندگی شهر ری
 لژیون ثبت وقایع اردوهای کنگره‌ی 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .