English Version
This Site Is Available In English

صورت مساله اعتیاد

صورت مساله اعتیاد

جلسه چهاردهم از دوره ی اول کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی بویین زهرا با استادی مسافر عبدالله، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر رامین با دستور جلسه" صورت مسئله اعتیاد " پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به‌کارکرد.

 

سخنان استاد:

سلام دوستان عبدالله هستم یک مسافر، خدا را شکر می‌کنم که امروز در خدمت شما دوستان هستم و شاهد این کار بزرگ بودم. افتتاح این شعبه یک کار تیمی بود و بر خودم لازم می‌دانم بدون نام بردن از کسی از تک‌تک شما عزیزان تشکر کنم. خداوند مرا بسیار دوست داشت که شمارا سر راه من قرارداد تا بتوانیم با یاری خداوند و با کمک شما عزیزان و حمایت جناب مهندس به این مهم دست پیدا کنیم.
اما دستور جلسه که صورت‌مسئله اعتیاد می‌باشد. تا قبل از کنگره 60 دو گروه بودند که درزمینهٔ اعتیاد کار می‌کردند که در حال حاضر هم فعالیت می‌کنند. جناب مهندس می‌فرمایند که بازار درمان اعتیاد خیلی به‌هم‌ریخته است و هرکسی ادعای درمان آن را دارد. به‌طور مثال اگر به عطاری مراجعه کنید قرص یا کپسولی برای درمان یا ترک اعتیاد به شما معرفی می‌شود. در ماهواره هم در این مورد بسیار تبلیغ می‌شود که در طی بیست روز این کار را انجام می‌شود. درمجموع می‌توان به دو گروه اشاره کرد. یکی سیستم پزشکی است که اعتقاد دارد، باید جسم شخص بیمار درست بشود. جسم با اشکال در سیستم شبه افیونی دچار مشکل بوده و پزشکان به‌زعم خود فقط به این مشکل می‌پرداختند.
گروه‌ها و NGO های دیگر معتقد هستند که باید روی جهان‌بینی فرد کار شود و چیزی مشابه کنگره 60 که دارای 14 وادی است، 12 قدم دارند و در این زمینه کار می‌کنند. قطع یک‌باره مواد را انجام می‌دهند که کنگره 60 کاملاً با این موضوع مخالف است. به خاطر این‌که سیستم آسیب می‌بیند و تا سالیان سال قدرت بازیابی خود را نخواهد داشت. شاید در رفتار فرد تغییراتی اتفاق بیفتد اما وقتی در موقعیت مصرف مواد قرار می‌گیرد از تعادل خارج می‌شود و ممکن است باز به پله اول برگردد؛ و این هیچ دلیلی ندارد جز این‌که در سیستم فرد نقص وجود دارد.

 

ما در کنگره 60 معتقدیم برای درمان واقعی به یک پروتکل و داروی مناسب نیاز داریم و شخصی که این موضوع را مدیریت کند. سیستم پزشکی هم قادر به درمان نیست. وقتی از پزشکان محترم سؤال می‌کنیم که آیا تا امروز امکان داشته شخص مصرف‌کننده‌ای به شما مراجعه کند و متادون یا بی 2 را که به‌جای مواد مصرفی به او داده‌اید به صفر برسانید؟ پاسخشان این است که ما مواد جایگزین را به شخص می‌دهیم تا او را فقط نگه‌داریم.
کنگره 60 و جناب مهندس مبدع شیوه جدید بودند درواقع ترکیبی از دو روش فوق، البته با پروتکل مشخص که به مثلث درمان مشهور است (جسم، روان، جهان‌بینی) ما اعتقادداریم بیماری اعتیاد یک بیماری جسمی، روحی و روانی است که به صور پنهان نیز مربوط می‌شود به این معنی که روح و نفس شخص معتاد مثل جسمش دارای اعتیاد است و برای درمان اعتیاد باید هر دو درمان شوند. اعتیاد چیز پیچیده‌ای نیست. فقط مخدرهای بیرونی جایگزین مخدرهای درونی شده‌اند.

از صورت مساله اعتیاد تئوری ایکس بیرون آمد. افرادی که به‌تدریج به درمان می‌رسیدند مشخص شد که بعضی از بیماری‌های آن‌ها مثل صرع و میگرن و ... نیز درمان شده است دیگر اثری از بیماری وجود ندارد. این تئوری مطرح شد که در طول درمان بازسازی سیستم ایکس باعث درمان بعضی بیماری‌ها نیز می‌شود. این اتفاق بسیار مهمی است که با بازسازی سیستم ایکس بسیاری از بیماری‌ها نیز درمان می‌شود. البته این موضوع نیاز به تحقیق بیشتری دارد. این مطلب قدرت کنگره 60 را حتی در مجامع بین‌المللی و پزشکی مطرح کرد.
پرونده اعتیاد درکنگره 60 بسته‌شده است و در حال حاضر در مورد بیماری‌های خاص مثل سرطان، ام‌اس و ... در حال تحقیق می‌باشد. خیلی مسائل در دنیا هنوز لاینحل باقی‌مانده است ولی در کنگره 60 برای آن راه‌حل وجود دارد. اشخاصی که دارای بیماری صرع و سرطان بوده و درمان شده‌اند ولی این موضوع فعلاً به دلایلی رسانه‌ای نشده است. درمان اعتیاد که از مسائل حل‌شده کنگره 60 است و حدود 80 هزار نفر به درمان رسیده‌اند که خود سند بی‌نقص کنگره می‌باشد. آرزو می‌کنم که کنگره 60 جهانی شود و در تمام کشورهای جهان داری شعبه باشد

 

لژیون های نمایندگی بویین زهرا 

 

 

 

خدمت گزار سایت : مسافر مهدی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .