English Version
This Site Is Available In English

شناخت صورت‌مسئله اعتیاد خیلی مهم است

شناخت صورت‌مسئله اعتیاد خیلی مهم است

جلسه سیزدهم از دوره سی‌‌وسوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره۶۰؛ نمایندگی امین قم، با استادی راهنما محترم مسافر محمد، نگهبانی مسافر ابراهیم و دبیری مسافر امید، با دستورجلسه "صورت مسئله اعتیاد" و در ادامه "تولد پنجمین سال رهایی راهنما مسافر مجید" در روز پنجشنبه 5 مهر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:45 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد هستم یک مسافر
از ایجنت محترم، گروه مرزبانی و همچنین کسانی که نوشتارها را خواندند تشکر می‌کنم.
خوشحالم که یک‌بار دیگر در این نمایندگی فعال و خوب امین قم هستم و از این بابت خدا را شکر می‌کنم.
واقعاً انسان لذت می‌برد که این جمع پرشور و انرژی را می‌بیند که همه یکدست سفید پوشیده و حالشان خوب است و باید خدا را شکر کرد که یک هم‌چین مکانی وجود دارد که آدم‌ها باحال خراب وارد شوند و به این انرژی و حال خوب برسند. باید شکر گذار خداوند و آقای مهندس باشیم که این بستر را فراهم نمودند.
اما دستور جلسه امروز شامل دو بخش: "صورت‌مسئله اعتیاد" و "پنجمین سال رهایی راهنمای محترم مسافر مجید" می‌باشد.
حال در مورد صورت‌مسئله اعتیاد که بنده درس پس می‌دهم از این بابت که به قول آقای مهندس؛ همه ما خودِ اعتیاد بوده‌ایم، یعنی باپوست و گوشت و استخوانمان اعتیاد را لمس کرده‌ایم و تمام شلاق‌ها و خسارت‌ها و تخریب‌های اعتیاد را چشیده‌ایم.
مسئله اعتیاد موضوعی است که تمام دنیا در آن مانده‌اند و هنوز نمی‌دانند که این چه نوع بیماری‌ای است. حال خدا را شکر که به این نتیجه رسیده‌اند که اعتیاد بیماری است، منتهی هنوز راه‌حل درمان آن را پیدا نکرده‌اند و به قول استاد امین (علم پیچیده نیست، هر چیزی کلیدی دارد) و کلید این مسئله را آقای مهندس ابداع کردند و در اختیار مصرف‌کنندگان و کسانی که خواهان رهایی از بند اعتیاد می‌باشند قراردادند.
شناخت صورت‌مسئله اعتیاد خیلی مهم است. شما وقتی می‌خواهید یک مسئله‌ای را حل کنید ابتدا باید صورت‌مسئله را درک کنید، تا بتوانید آن را حل کنید. درک صورت‌مسئله مثل این است که نصف جواب را پیداکرده‌اید. که این اتفاق برای آقای مهندس افتاد و راه‌حل درمان اعتیاد را کشف نمودند.
برخلاف تصور عموم مردم، آقای مهندس به این نتیجه رسیدند که اعتیاد یک بیماری جسمی می‌باشد که درواقع مواد افیونی بیرونی جایگزین مواد شبه‌افیونی درون جسم شده است و این بیماری را با همین نظریه جایگزینی درمان نمودند و به راحت‌ترین و بهترین شکل ممکن در حال انجام است. هیچ راهی غیر از این وجود ندارد چون خودم راه‌های زیادی را تجربه کردم و به نتیجه نرسیدم اما با روش کنگره و مثلث درمان که شامل جسم و روان و جهان‌بینی می‌باشد به درمان رسیدم.
درست است که جسم و روان دو مقوله مجزا از هم می‌باشند و خیلی‌ها معتقد هستند که اعتیاد یک بیماری روانی است ولی آقای مهندس در درمان اعتیاد اشاره کردند که اگر شما جسم را درمان و به تعادل برسانید، در کنار آن روان نیز به درمان می‌رسد.
برای مثال وقتی‌که دندان شما درد کند، روان شما نیز به هم خواهد ریخت، پس ریشه آن در جسم ما است و این دو موضوع تقریباً باهم مرتبط می‌باشند.
مسئله دیگر جهان‌بینی است که بسیار مهم و قابل‌توجه می‌باشد که بُعد سوم درمان بوده و در کنگره به خوبی مورد توجه قرار گرفته شده است. که شامل نوشتن سی‌دی‌ها، نظم و انضباط و مسئولیت‌پذیری هست.



حال به قسمت دوم دستورجلسه که پنجمین سال رهایی مسافر مجید می‌باشد می‌پردازیم.
ابتدا به راهنمای محترم مسافر مجید و خانواده‌شان تبریک می‌گویم، به اعضای نمایندگی امین قم تبریک می‌گویم، به اعضای لژیون ایشان و به آقای مهندس تبریک می‌گویم. چیزی که از مجید یادم هست روزهای اول مثل خیلی‌ها با حال خراب و مصرف قرص B2 وارد کنگره شد. ولی وقتی‌که وارد لژیون شد، سیستم کنگره به‌گونه‌ای است که آدم باید روی ریل قرار بگیرد تا بتواند ادامه دهد وگرنه از مسیر خارج می‌شود. مجید هم خیلی خوب و سریع خودش را با این سیستم تطبیق داد و تابع قوانین شد و در مدت یازده ماه به درمان رسید. واقعاً من مشکل خاصی با مجید نداشتم. گوش‌به‌فرمان بود و تمام جلسات را مرتب و منظم شرکت می‌کرد و به نتیجه مطلوب رسید. در حال حاضر خدمتگزار است و پنجمین سال رهایی خودش را جشن می‌گیرد.
یکی از مهم‌ترین مسائل برای مسافران این است که یک همسفر خوب کنارشان باشد. بدون همفسر در کنگره خدمتگزار بودن واقعاً سخت است و انرژی دو برابر می‌طلبد نسبت به من که همسفرم هم کنگره‌ای می‌باشد.
امیدوارم که مجید همان‌طوری که رهجوهای خود را به رهایی می‌رساند، بتواند خدمتگزار هم باقی بماند.

اعلام سفر مسافر مجید: آخرین آنتی‌ایکس تریاک و قرص B2 ، روش درمانDST، داروی درمان OT، ورزش در کنگره شنا و ,والیبال، مدت سفر اول ، رهایی ، به راهنمایی راهنمای محترم مسافر محمد.

آرزو مسافر مجید: من هم به رسم کنگره دو تا آرزو می‌کنم، یکی از آن‌ها را در دل خود نگه میدارم اما آرزوی دوم من این است که من در جشن سه سالگی با شال سبز بودم، آرزو داشتم که در جشن پنج سالگی شال نارنجی داشته باشم، آرزو دارم در جشن هفت سالگی به شال پهلوانی دست پیدا کنم.

صحبت‌های مسافر مجید:

سلام دوستان مجید هستم یک مسافر
از خداوند بزرگ سپاسگزارم که به من توفیق داد تا این جایگاه را درکنم.  از آقای مهندس و خانواده محترمشان برای فراهم آوردن این این بستر تشکر می‌کنم، از راهنمای خوبم تشکر می‌کنم .
درجلسه که نشسته بودم خاطرات گذشته را مرور می‌کردم از زمانی که به صورت تفریحیشروع به مصرف مواد کردم تا زمانی که مسیر زندگی‌ام کاملا تغییر کرد.
به اندازه‌ای تخریب اعتیاد در زندگی من اثر گذاشت  که حتی نمی‌توانستم ارتباطی ساده با افرداد خانواده‌ام داشته باشم، حتی شاهد بزرگ شدن فرزندانم هم نبودم به گونه‌ای که زمانی چشم باز کردم که برای فرزندم خواستگار آمده بود
من دربیرون از کنگره خیلی برای رسیدن به درمان تلاش کردم تا از بند مصرف مواد رها شوم حتی مصرف مواد خود را به کم‌تریم میزان ممکن رساندم اما نتیجه نگرفتم.
زمانی که برای مصرف مواد رفته بودم باشخصی آشنا شدم که قبلا مصرف کننده بود و در کنگره به درمان رسیده بود پیام کنگره را دریافت کردم. هنگامی که در کنگره وارد شدم چون خواست قوی داشتم. از همان ابتدا در هنگام اعلام سفرها به کنگره ایمان آوردم و فهمیدم که جای خوبی است.
هنگامی که وارد مسیر درمان شدم فهمیدم واقعا جایی بهتر از کنگره برای درمان اعتیاد وجود ندارد چون صورت مسئله اعتیاد واقعا در کنگره شناخته شده است. استاد امین می‌فرمایند هنگامی که شما ساختمانی را تعمیر می‌کنید اما عیب اصلی آن را بر طرف نمی‌نمایید دوباره ساختمان به حالت اوا باز خواهد گشت. اما در کنگره آقای منهدس در متلث جسم، روان و جهان‌بینی کاملا صورت مسئله اعتیاد را حل کرده‌اند.
انسان‌های بسیاری در کنگره زحمت می‌کشند تا یک رهجو به رهایی برسد اما ما این جا می‌بینیم که به راحتی رهایی را از دستان آقای مهندس گرفته است.امیدوارم راه کنگره باز باشد و همه بتوانند در تمام جهان از آموزش‌های کنگره استفاده کنند.

تایپ: مسافر حسن و مسافر امیرحسین و مسافر حمید
عکاس: مسافر صادق
ارسال خبر: مسافر اسماعیل
مرزبان خبری: مسافرمحترم علیرضا
تنظیم توسط گروه مسافران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .