English Version
This Site Is Available In English

خواب نشانه‌ آن است که جهان و جهان‌های دیگر نیز وجود دارد

خواب نشانه‌ آن است که جهان و جهان‌های دیگر نیز وجود دارد

در سی‌دی (چراغ‌دان) به موضوعات مهمی در زمینه رشد و تکامل انسان پرداخته شده است و به اهمیت روشنایی درونی و نقش آن در هدایت انسان به سوی مسیر درست اشاره می‌کند.

نقش نور، صوت و حس در مسیر تکاملی انسان به طرف آسایش، آرامش و کاربردی کردن جهان‌بینی در این سی‌دی شکافته شده است. بایستی ما به هسته درونی حس و عملکرد آن پی ببریم، حس موضوع اصلی جهان‌بینی برای رسیدن به زندگی سالم و مسیر درست می‌باشد. برای این‌که دچار چالش‌ها و مشکلات نشویم نیاز به آگاهی و اطلاعات کافی داریم، این آگاهی در گفتارها و اطلاعات بزرگانی مانند مولانا و دیگر بزرگان عارف وجود دارد. آیا در زندگی روزمره انسان‌ها کاربردی می‌شود و یا این‌که درحد اطلاعات در آرشیو قرار دارد؟
ما انسان‌ها برای این‌که زندگی خوبی داشته باشیم و دچار مشکلات و مسائل عدیده‌ای نشویم، باید مانند صورت مسئله اعتیاد که درکنگره حل شده است به آن توجه داشته باشیم و بدانیم صورت مسئله‌ مشکلات و مسائل و همین‌طور گره‌ کارهایمان چیست و ریشه آنها از کجا می‌باشد؟

حس یکی از ارکان اصلی و مهم هستی می‌باشد، تمام سیستم کائنات و هستی بر مبنای حس حرکت می‌کنند و حس یک گیرنده قوی است. هر کدام از اعضای حس پنج‌گانه یک برد خاصی دارد و دریافت ما باید قوی باشد، این دریافت‌ها گاهی درست و گاهی غلط می‌باشند.
نور و صوت نیز نقش مهمی را در هستی ایفا می‌کنند، نور فرمان می‌دهد و صوت اطلاعات را انتقال می‌دهد.

عشق بر مبنای سه محور: سایه‌ها، جاذبه و حس حرکت می‌کند. بدون جاذبه همه ما به هوا می‌رویم؛ چون تمام ذرات هستی بر مبنای جاذبه، گرد هم جمع می‌شوند.حس محدود و مشخص است،حس‌ها باید سالم باشد؛ با حس سالم دریافت ما سالم خواهد بود و بالعکس، ما زمانی می‌توانیم حس خوب دریافت کنیم که درون ما آرام باشد. انسانی که دارای کینه، نفرت و حسادت است، حس‌های او نیز آلوده می‌باشد؛ زیرا انسان زمانی می‌تواند، دریافت حس‌های خوب را داشته باشد که از آرامش درونی خوبی برخوردار باشد.

اگر درک و فهم انسان‌ها به اندازه کافی رشد کرده باشد، می‌توانند از قدرت‌های الهی شناخت کافی داشته باشند و به وجود جهان‌های دیگر اعتقاد پیدا خواهند کرد و می‌دانند که زندگی پس از مرگ و حیات نیز وجود دارد. منظور از قدرت الهی نیروهای مثبت می‌باشد. زندگی هم مانند علم و اعداد پایانی ندارد، حیات در هر بُعد از نقطه‌ای که به پایان می‌رسد، آغاز زندگی دوباره است و این نکته مهمی است که باور داریم یا باور نداریم! اما این به شناخت ما برمی‌گردد که چه اندازه از جهان هستی و کائنات آگاهی، شناخت و اطلاعات داریم.


در قرآن آمده است که «خداوند نور زمین و آسمان‌ها می‌باشد» و این یک تمثیل است، مانند بهشت و جهنم که به صورت تمثیل از آن در کتاب شریف سخن گفته شده است. روح  هدایت‌گر انسان است و این به خود ما بستگی دارد که چقدر در مسیر ارزش‌ها قدم برداریم  و حرکت کنیم.

در گذشته چراغ دان‌هایی در خیابان، برای روشنایی وجود داشت که حبابی روی آن چراغ بود. در مورد انسان هم می‌شود گفت: «که روح ما را هدایت می‌کند و حکم همان چراغ را دارد و ما نیز همان چراغ‌دان هستیم». انسان‌ها در عالم خواب به بعدها‌ و جهان‌های دیگر سفر می‌کنند، خواب نشانه‌ای آن است که جهان و جهان‌های دیگر نیز وجود دارد.
پیامبران و عرفا و بزرگان از مثلث حس، نور و صوت برای برقراری ارتباط با جهان‌های دیگر استفاده می‌کردند و در مراتب پایین‌تر انسان‌هایی نیز وجود داشتند و دارند که به مرحله بالایی از تزکیه و پالایش رسید‌ه‌اند و می‌توانند به صورت ارادی به جهان‌های دیگر سفر کنند، مانند: سهروردی...

علما به دو نوع، ذوقی و بحثی تقسیم می‌شوند. علمای بحثی به مدرسه می‌روند و دوران متعدد درسی را می‌گذرانند و اما علمای ذوقی کسانی هستند که زمانی که خلع کالبد می‌کنند، جسم‌شان را کنار گذاشته و از آن خارج شده و به عالم ملکوت می‌روند. اصل کار این است که هم عالم بحثی  و هم عالم ذوقی باشد و در این رفت و آمدها است که حامل پیام‌هایی برای دیگر انسان‌ها بشوند.‌

منبع: سی‌دی چراغ‌دان آقای مهندس حسین‌دژاکام


نویسنده: همسفر خدیجه رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون‌ هفتم)
ویراستار: همسفر‌زهرا رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون‌ هفتم)
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .