English Version
This Site Is Available In English

نوع نگرش

نوع نگرش

جلسه‌ی دوازدهم از دوره بیست و پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی کاسپین، با استادی راهنما مسافر حمید، نگهبانی مسافر یزدان و دبیری مسافر بهروز با دستور جلسه " صورت‌مسئله اعتیاد " سه‌شنبه 3 مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:
خدا را شکر می‌کنم که هنوز در کنگره حضور دارم و در حال آموزش گرفتن هستم. از نگهبان و دبیر جلسه که مسئولیت اداره جلسه را به من واگذار کردند هم سپاسگزارم. همان‌طور که مستحضر هستید، سال تحصیلی جدید کنگره 60 هم‌زمان با شروع فصل آموزش در سراسر کشور با دستور جلسه صورت‌مسئله اعتیاد آغاز می‌گردد، این دستور جلسه پایه‌ای‌ترین درس برای یادگیری در کنگره می‌باشد که همه اعضا باید آن را فرابگیرند. ما اعتقادداریم که اعتیاد یک بیماری است و مهم‌ترین بخش درمان یک بیماری تشخیص درست است. به قول جناب آقای مهندس از زمان حضرت آدم مشکل بیماری اعتیاد وجود داشته است و کسی هم نتوانسته بود این مشکل را حل کند زیرا سؤال‌های مطرح‌شده سؤالات درستی نبود، درنهایت تمام دنیا به این نتیجه رسیدند که اعتیاد یک بیماری لاعلاج، پیش‌رونده و مرموز است؛ درنهایت آقای مهندس سعی کردند از مجهولات این بیماری بکاهند تا رفته‌رفته به یک متد درمانی درست برای درمان اعتیاد دست پیدا کنند، ایشان دریافتند که زمانیکه شخصی دچار اعتیاد می‌شود سیستم ایکس این فرد دچار اختلال و آسیب می‌گردد و اگر شخصی دچار بیماری اعتیاد می‌شود به این دلیل است که مواد مخدر بیرونی جایگزین مواد مخدر طبیعی بدن شده است، حال برای درمان باید همین مسیر را برگردیم و با تیپر کردن مواد مخدر شخص طی زمان مشخص سیستم ایکس شخص را مجدداً بازسازی نماییم و فقط در این است که جسم بیمار درمان می‌شود؛ اما باید بدانیم که درمان جسم به‌تنهایی کافی نیست و حتی نظر پزشکان هم این است که برای درمان یک بیماری سه مؤلفه نیاز است که شامل داروی مناسب، دوز مناسب و زمان مناسب می‌شود، البته آقای مهندس برای این بحث مثلث DOD را مطرح کردند که کامل‌تر است، در کنار این مثلث هم مثلث جسم، روان و جهان‌بینی را داریم که باید برای درمان اعتیاد هر سه ضلع این مثلث باهم رشد کنند تا شخص به درمان برسد. با درمان جسم، قسمت بزرگی از روان هم درمان می‌شود ولی قسمتی از درمان روان هم‌بستگی به بهبود جهان‌بینی ما و نوع نگرش ما به زندگی دارد، نوع نگرش در همین جلسات عوض می‌شود پس کسی که فقط جلسات لژیون را شرکت می‌کند و در جلسات گروهی شرکت نمی‌کند به درمان مدنظر کنگره نمی‌رسد. اگر یک رهجو می‌خواهد به حال خوش و درمان مدنظر کنگره بگذارد باید پایش را در جای پای راهنمای خود بگذارد. ما در کنگره به این موضوع اعتقادداریم که درمان در کنگره به‌واسطه شناخت جسم، روان و جهان‌بینی و همچنین صور آشکار و صور پنهان صورت می‌گیرد. باید به‌موازات صور آشکار، صور پنهان شخص هم درمان شود یعنی شخصی که در کنگره به رهایی می‌رسد بعد از مدتی حتی نباید خواب مصرف مواد را ببیند. درمان اعتیاد در کنگره 60 یعنی یک شخص هروئینی در لابراتوار تولید هرویین کار کند ولی مواد مصرف نکند.

قسمت دوم دستور جلسه؛ تولد مسافر یوسف:
این تولدها نوید حال خوش و آرامش است و خیلی ارزشمند است که این بچه‌ها به رهایی می‌رسند. آقای مهندس دریکی از سی‌دی‌هایشان می‌فرمایند شرط رسیدن به آرامش یا جنت، پرهیزکاری و خوب زندگی کردن است. انسان‌ها با آشفتگی‌های فراوان وارد کنگره می‌شوند و کم‌کم به آرامش می‌رسند. امیدوارم که ما قدردان این آرامشی که در زندگی ما هست باشیم. به نظر من انسان‌هایی قدردان هستند که در کنگره می‌مانند و خدمتگزار می‌شوند. یوسف عزیز  بااینکه سن و سالش از من بیشتر بود ولی رهجوی فرمان‌بردار و گوش‌به‌فرمانی بود و تمام‌کارهایی که یک رهجو بایستی انجام دهد را به بهترین وجه انجام داد و در حال حاضر هم در کلینیک مشغول خدمت کردن است. سال قبل دنور شعبه شد و امیدوارم که امسال شال پهلوانی را بر روی گردن یوسف عزیز ببینیم زیرا توانایی انجام این کار را دارد. از یوسف عزیز ممنونم که در کنگره ماند و خدمتگزار شد و امیدوارم که جشن آزادمردی‌اش را همین‌جا برگزار کنیم. درنهایت این روز زیبا را خدمت جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان، خدمت دیده‌بانان محترم و همچنین راهنمایان عزیزم آقا کوروش آذر پور و آقا رضا ترابخانی تبریک میگویم. به ایجنت محترم شعبه و مرزبانان عزیز و تمام شما عزیزان نیز عرض تبریک و شادباش دارم.

اعلام سفر مسافر:
آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک. مدت‌زمان سفر اول ۱۰ و 11 روز به راهنمایی حمید آقا، روش درمان DST، داروی درمان شربت OT، ورزش در کنگره شنا. رهایی از بند مواد ۱ سال و 2 ماه و رهایی از بند بند نیکوتین 1 سال و 1 ماه.

آرزوی مسافر:
آرزو می‌کنم تمام کسانی که مصرف‌کننده هستند و در اندیشه درمان هستند صورت‌مسئله اعتیاد را درک کنند.

سخنان مسافر یوسف:
قبل از هر چیز  تشکر می‌کنم از بنیان کنگره ٦٠ که واقعاً با این اندیشه و روشن‌فکری توانستند بستری را فراهم کنند  تا تمام مصرف‌کنندگان در این مسیر به حال خوش برسند. از راهنمای خودم حمید آقا خیلی تشکر می‌کنم که واقعاً حال خرابی‌های ما را تحمل کردند و از تمام خدمتگزاران کنگره ٦٠ تقدیر و تشکر می‌کنم مخصوص خدمتگزاران شعبه کاسپین، اعم از ایجنت، مرزبان‌ها و کسانی که برای شعبه کاسپین زحمت‌کشیده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم. زمانی که من وارد لژیون شدم حمید آقا فرمودند  چه چیزی واقعاً به سفر شما لطمه وارد می‌کند من هم در جواب گفتم شغل من، و خدا را شکر به راهنمایی ایشان توجه کردم و به نتیجه دلخواه خودم که همان رهایی بود رسیدم و در پایان از خودم بگویم هر‌چند من، یک فرد ازخودراضی هم نبودم ولی واقعاً سفر اول خوبی داشتم و از راهنمای خودم فرمان‌برداری می‌کردم و آنچه وظیفه یک رهجو بوده است را رعایت می‌کردم و اینکه توی حاشیه نبودم و سعی کردم در مسیر کنگره و آموزش‌ها قرار داشته باشم. از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما سپاسگزارم.

مرزبان کشیک: مسافر رمضان
تایپ: مسافر احمد، مسافر میثم
تنظیم: مسافر محمدرضا
تهیه‌شده در سایت مسافران کاسپین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .