English Version
This Site Is Available In English

اعتیاد را به سیگار، اضافه وزن و بیماری‌ها تعمیم می‌دهیم

اعتیاد را به سیگار، اضافه وزن و بیماری‌ها تعمیم می‌دهیم

دوازدهمین جلسه از دوره چهارم جلسات لژیون سردار همسفران کنگره ۶۰، ویژه نمایندگی ابن‌سینا با استادی دستیار اسیستانت لژیون سردار همسفر اعظم، نگهبانی پهلوان همسفر لیلا و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه «صورت مسئله اعتیاد» روز سه‌شنبه در تاریخ ۳ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
دستور جلسه در مورد صورت مسئله اعتیاد است که در ابتدا بایستی بدانیم صورت مسئله اعتیاد به چه معناست. صورت مسئله اعتیاد یعنی یک‌سری مواد مخدر بیرونی جایگزین مخدرهای درونی بدن شده است. در نظر علم پزشکی در مورد درمان اعتیاد هنوز به نقطه صفر هم نرسیده‌اند و عقیده پزشکان این است شخصی که مواد مخدر مصرف می‌کند مسموم شده و بایستی سم‌زدایی شود؛ در صورتی‌که به این صورت نیست؛ زیرا هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که اگر شخصی که سابقه مصرف مواد ندارد ۱/۵ گرم تریاک مصرف کند می‌میرد؛ ولی شخصی که مصرف‌کننده است آن مقدار را مصرف نکند برای او مشکل پیش می‌آید؛ بنابراین مواد مخدر برای شخص سالم سم تلقی می‌شود و برای مصر‌ف‌کننده حکم دارو را دارد.

آقای مهندس مقاله‌ای تحت عنوان صورت مسئله اعتیاد در اولین کنگره سراسری پزشکی ارائه دادند و به همگان آموزش داد اعتیاد مسمومیت مزمن نیست؛ بلکه جایگزینی مزمن است. هر دارویی که استفاده بی‌رویه از آن شود سم می‌باشد. به طور مثال شخصی که بیماری قلب یا فشار خون بالا دارد و دارویی که مصرف می‌کند برای او حکم دارو را دارد؛ ولی برای شخصی که سلامتی جسمی دارد آن دارو برایش سم تلقی می‌شود و ایجاد ناراحتی می‌کند. در سی‌دی نامه ۷ آقای مهندس فرمودند:« اعتیاد را به سیگار، اضافه وزن و بیماری‌ها تعمیم دادیم. ما هم صورت مسئله اعتیاد را به لژیون سردار تعمیم می‌دهیم. تعمیم به معنای گسترش دادن می‌باشد.

امروز در لژیون سردار صورت مسئله را برای خود باز و حل کنیم. چنین بستری برای من باز شده و از این فضا، مکان و بستر استفاده درست را انجام دهم و عضو لژیون سردار باشم و اگر عضو این لژیون شدم چه ویژگی‌های برای من خواهد داشت؟ بایستی هر کدام از ما به این درک و آگاهی برسیم که خسارت‌هایی را به خود و جامعه وارد کرده‌ایم و لژیون سردار جایی است که به ما اجازه جبران خسارت را می‌دهد. با عضو لژیون سردار شدن به ما آموزش داده می‌شود که رشد و ارتقا پیدا کنیم و به حس‌وحال خوب برسیم. در نظر بگیرید یک غذای خوب در رستوران عالی سِرو می‌کنیم و برای ما لذت‌بخش است؛ اما لذت آن غذا خوردن گذرا می‌باشد؛ ولی عضو لژیون سردار، دنور و پهلوان شدن لذتی ماندگار را به ارمغان می‌آورد و حس و انرژی بی‌نظیری دارد.

کمک‌ مالی من به این دلیل نیست که کنگره پول‌دار شود، دیده‌اید و شنیده‌اید اشخاصی خارج از کنگره و یا از کشورهای دیگر قصد دارند مبالغی را به عنوان کمک به کنگره ۶۰ اهدا کنند؛ ولی آقای مهندس قبول نمی‌کنند؛ پس ما باید سپاسگزار و قدردان آقای مهندس باشیم که اجازه را به ما داده و فرصت در اختیار ما گذاشته‌اند تا عضو لژیون سردار شویم. از زمانی‌که عضو لژیون سردار شدم نوع نگاه، تفکرات و دیدگاه من تغییر کرده است و به حس خوب رسیده‌ام؛ اگر کسی است که برای ورود به این لژیون دو دل است به نظر من با اطمینان کامل قدم به این لژیون بگذارد و اگر من به کسی توصیه می‌کنم؛ چون لیاقت رسیدن به حال خوش را دارند و از این حس‌وحال بی‌نصیب نمانند و وظیفه تک‌تک ما است که این شعاع را گسترده کنیم تا بتوانیم در پیشبرد اهداف و تحقیقات علمی کنگره قدم برداریم.

در گذشته به ما یاد دادند که پس‌انداز داشته باش و به چه شکل پول در بیاور و ما امروز پس‌انداز کردن را در کنگره آموزش می‌گیریم؛ ولی طریق پول خرج کردن را بیرون از کنگره به ما یاد ندادند. در کنگره آموختیم که چطور پول در بیاوریم، از چه راهی به دست آوریم و چطور خرج کنیم. در کنگره کمک مالی انجام می‌دهیم برای کمک به انسان‌های دردمند که توان مالی ندارند و با کمک‌های مالی افراد چراغ کنگره روشن بماند تا با کمک به یک نفر، فرد بیمار، یک خانواده و جامعه به حال خوب برسند.

در لژیون سردار اگر شخصی پهلوان می‌شود به همان اندازه رشد می‌کند و اگر فکر و اندیشه بزرگ شود، او یاد می‌گیرد که برای خواسته‌ای که دارد تلاش کند و این لژیون یک بهانه است برای این‌که قدم‌های بزرگ‌تری در زندگی برداریم و پایه‌های زندگی خود را مستحکم کنیم.

تایپ: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر اشرف (لژیون هشتم)
عکاس خبری: مرزبان خبری همسفر اعظم
ویراستاری و ارسال: همسفر ملیکا رهجوی راهنما همسفر مهناز (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ابن‌سینا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .