English Version
This Site Is Available In English

صورت مسئله اعتیاد راه درمان را هموار و مشخص نموده

صورت مسئله اعتیاد راه درمان را هموار و مشخص نموده

دهمین جلسه از دوره شصتم‌ کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی ابن‌سینا با استادی همسفر مریم، نگهبانی‌ همسفر مینا و دبیری همسفر سمیرا با دستور جلسه «صورت مسئله اعتیاد» روز سه‌شنبه در تاریخ ۳ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
دستور جلسه در مورد صورت مسئله اعتیاد است، همان‌طور که می‌دانیم اعتیاد یک مسئله است و هر مسئله یک صورت‌ مسئله‌ای دارد. ما در تمام مراحل زندگی با یک‌سری مسائل روبه‌رو هستیم که اگر بخواهیم آن مسائل را حل بکنیم بایستی ابتدا صورت مسئله را حل کنیم.

یکی از مشکلات اصلی اعتیاد این بوده است که هیچکس نتوانسته به این نتیجه برسد که اعتیاد چیست، چه عوارضی بر روی جسم می‌گذارد و چون نتوانستند صورت مسئله اعتیاد را حل کنند به این نتیجه رسیده‌اند که اعتیاد درمان ندارد؛ ولی در کنگره ۶۰ صورت مسأله اعتیاد در قالب یک مثلث عنوان شد که اضلاع آن جسم، روان و جهان‌بینی می‌باشد که این سه ضلع می‌بایست به تعادل برسند.

صورت مسئله اعتیاد راه درمان را هموار و مشخص نموده که مشکل در کدام قسمت می‌باشد و چگونگی حل آن را نیز آموزش می‌دهد. قسمت اول، جسم بیمار است که مهم‌ترین بخش درمان را تشکیل می‌دهد که باید فیزیولوژی بدن شخص راه‌اندازی و بازسازی شود که به مدت زمان مشخصی نیاز دارد. قسمت دوم روان است که به خلق‌وخوی بیمار ارتباط دارد که در اثر استفاده از مواد مخدر از تعادل خارج گردیده است؛ زمانی‌که جسم در مدت زمان تعیین‌شده به تعادل برسد روان نیز به تعادل خواهد رسید.

قسمت سوم مربوط به جهان‌بینی است؛ زمانی‌که فرد از مواد مخدر استفاده می‌کند نگرش او نسبت به پیرامون و اطرافیانش تغییر می‌کند و بایستی در طول زمان این قسمت نیز به تعادل برسد. اعتیاد مسمومیت مزمن و وابستگی دارویی نیست؛ بلکه جایگزینی صورت گرفته است. به این معنی که مواد مخدر بیرونی جایگزین مخدرهای طبیعی بدن شده است و در سیستم‌ایکس اختلال ایجاد نموده است. مخدرهای طبیعی بدن بسیار مهم می‌باشند و اگر در کار آن‌ها اختلال ایجاد شود شخص احساس خماری می‌کند. مهم‌ترین مخدرهای طبیعی بدن انسان، چشمه‌های خمر انسان است که اگر درست و به موقع کار خود را انجام دهند، شخص احساس آرامش و آسایش می‌کند.

آقای مهندس، ۱۷ سال مصرف‌کننده مواد مخدر بودند و بارها برای ترک اعتیاد خود اقدام کردند و با شکست مواجه شدند و به این نتیجه رسیدند که بازسازی تأثیر و تخریبی که مواد افیونی بر ساختارهای جسم می‌گذارد در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نمی‌باشد و در نتیجه برای تولید و بازسازی سیستم‌های شبه‌افیونی و سیستم‌های ضددرد بدن خود به مدت ۱۱ ماه مواد مصرفی خود را کاهش و به صفر رساندند و توانستند اعتیاد خود را درمان کنند و اولین خشت و بنای علمی کنگره ۶۰، مقاله‌ای بود که آقای مهندس تحت عنوان صورت مسئله اعتیاد ارائه دادند و توانستند صورت مسئله اعتیاد را حل کنند و اعتیاد را درمان نمایند.

امروزه بیش از میلیون‌ها نفر انسان دردمند، طبق متد DST و با داروی OT در حال درمان اعتیاد هستند و صورت مسئله اعتیاد نیز مانند صورت مسئله زندگی می‌باشد؛ اگر جسم، روان و جهان‌بینی ما به تعادل برسد قطعا احساس خوبی خواهیم داشت و می‌توانیم عطر و طعم زندگی را بچشیم.

رهایی ۴۰ سی‌دی همسفر هنگامه رهجوی راهنما همسفر بهجت (لژیون دوازدهم)

رهایی ۳۰ سی‌دی همسفر سهیلا رهجوی راهنما همسفر ایران (لژیون چهاردهم)
رهایی ۳۰ سی‌دی همسفر رویا رهجوی راهنما همسفر ایران (لژیون چهاردهم)
رهایی ۳۰ سی‌دی همسفر کبری رهجوی راهنما همسفر ایران (لژیون چهاردهم)
رهایی ۳۰ سی‌دی همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر ایران (لژیون چهاردهم)

لژیون خدمتگزار: لژیون پنجم به راهنمایی همسفر طاهره
تایپ: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر اشرف (لژیون هشتم)
عکاس خبری، ویراستاری و ارسال: همسفر ملیکا رهجوی راهنما همسفر مهناز (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ابن‌سینا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .