English Version
This Site Is Available In English

جسم علاوه بر مواد داخل جدول مندلیف به تعدادی ویتامین هم نیاز دارد

 جسم علاوه بر مواد داخل جدول مندلیف به تعدادی ویتامین هم نیاز دارد

 

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکرم که در حال آموزش گرفتن از جناب مهندس حسین دژاکام از بهترین‌های علم پزشکی هستم. دستور جلسه امروز ساختمان جسم2 می‌باشد که به‌صورت سلسله وار باهم مرتبط می‌باشند. در سی دی ساختمان شش جناب مهندس دژاکام در مورد بازی دومینو صحبت می‌فرمایند که اگر یک قطعه را از وسط آن برداشته شود بازی ادامه پیدا نمی‌کند و این بازی را به شیر دادن مادر به فرزند خود تشبیه می‌کنند که باید دو سال این کار ادامه داشته باشد، با گرفتن فرزند از شیر این بازی هم پایان می‌یابد، اگر شیر دادن به‌صورت ناگهانی کمتر از دو سال قطع شود همان‌گونه که در قرآن کریم نیز آمده است، مادر از این کار آسیب می‌بیند.

در اوایل فکر می‌کردم حضورم در  لژیون جونز برای کاهش وزن است، اما مطالب آموزنده و کاربردی زیادی با گوش دادن به سی‌دی‌ها آموختم. آقای مهندس دژاکام استفاده از شیر گاو یا شیر بز را به دلیل داشتن املاح و مواد لازم برای نوزاد به‌جای شیر خشک ترجیح می‌دهند، زیرا سیستم ایکس و مواد شبه افیونی در شیر این موجودات از انسان نیز بیشتر می‌باشد. جناب مهندس ساختار جسم را مانند مثلثی تشبیه می‌کنند که یک ضلع مواد داخلی بدن یا همان مواد شبه افیونی است، ضلع دوم آن مواد خارجی بدن شامل جدول مندلیف می‌باشد که بدن مواد و املاح را با تغذیه  به دست می‌آورد و ضلع سوم آن ژن می‌باشد. ایشان می‌فرمایند به چه دلیل این مطالب را باید بیاموزیم زیرا بدانیم چگونه از این جسم باید مراقبت نماییم. زمانی با خودم تفکر می‌نمودم جسمی که قرار است در زیرخاک مدفون شود و جانوران و حشرات آن را نابود کنند اهمیت دادن به آن بسیار اشتباه است، اما با ورود به کنگره60  و حضور در لژیون جونز آموختم که جسم  همان شهر می‌باشد که باید از آن مراقبت نمایم تا نابود نشود.

جناب مهندس دژاکام مجدداً تأکید می‌فرمایند که بچه‌های کنگره60  نباید به دلیل بیماری فوت شوند و تنها باید به دلیل کهولت سن از دنیا بروند این مطلب برای بنده بسیار جالب بود. جسم علاوه بر مواد داخل جدول مندلیف به تعدادی ویتامین هم نیاز دارد. در این سی دی آموزش می‌گیریم که باوجود گرسنگی زیاد اگر تعداد صد عدد قرص ویتامین مصرف کنیم گرسنگی ما رفع نمی‌شود. متأسفانه مصرف قرص‌های ویتامین بین افراد رایج شده است به‌طوری‌که با کوچک‌ترین مشکل افراد به مصرف این داروها روی می‌آورند، جناب مهندس دژاکام تأکیددارند این منابع با تنوع غذایی باید به دست آید. این قرص‌ها و مکمل‌ها برای افراد مسن که مشکل هضم، جویدن و جذب دارند می‌باشند.

ویتامین‌ها مانند کاتالیزور در بدن عمل می‌کنند یعنی مانند واسطه‌ای که در معامله خرید ماشین باعث انجام آن می‌شود، ویتامین‌ها نیز این‌گونه عمل می‌کنند. ویتامین‌ها در بدن تولید نمی‌شوند به جزء ویتامین  B12  و K که به مقدار کم در بدن تولید می‌شوند. استفاده مواد غذایی مانند سالاد نیم ساعت قبل از غذا، جگر گاو، جگر گوسفند و تخم‌مرغ آب پز نیز توصیه می‌شود. در ادامه استاد تأکید می‌کنند بر خلاف نظر عام استفاده از دنبه گوسفند و مواد غذایی چرب، بر مصزف روغن پالم ترجیح داده شود.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .