English Version
This Site Is Available In English

ترسیم یک مثلث برای درمان اعتیاد

ترسیم یک مثلث برای درمان اعتیاد

جلسه نهم از دوره چهل و نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰  همسفران نمایندگی البرز کرج با استادی راهنما همسفر فریده، نگهبانی همسفر مانیا و دبیری همسفر الهام با دستور جلسه «صورت‌مسئله اعتیاد» در روز دوشنبه ۲ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه این هفته صورت‌مسئله اعتیاد است، قبل از اینکه من به صورت‌مسئله اعتیاد بپردازم، باید بگویم چرا می‌گوییم مسئله اعتیاد؟ در واقع مسئله از یک سری سؤال‌های بی‌جواب به وجود می‌آید، موضوعاتی که برای ما سؤال پیش می‌آید و ما جواب آن را پیدا نمی‌کنیم، مثل همین اعتیاد که سال‌ها ناشناخته بود و هیچ‌کس جواب منطقی برای درمان این بیماری پیدا نمی‌کرد و هیچ‌کس راه‌حل درستی برای این بیماری نداشت و مجهولات بسیاری وجود داشت از قبیل اینکه چرا از هر راهی که وارد می‌شویم نمی‌توانیم اعتیادمان را درمان کنیم و جواب نمی‌گیریم و بعد آقای مهندس آمدند همه اینها را به یک مجهول تبدیل کردند و در واقع مبدأ اعتیاد را مشخص کردند. ایشان پس از تحقیق و بررسی گسترده به این نتیجه رسیدند که سیستم‌های تولیدکننده موادمخدر شبه افیونی و مخدرهای طبیعی «درون‌ریز و برون‌ریز» یا به عبارتی سیستم ایکس بدن دچار اختلال شده و مخدرهای بیرونی جایگزین مخدرهای طبیعی بدن شده است و برخلاف عقیده پزشکان که معتقد هستند اعتیاد مسمومیت مزمن است در کنگره ما معتقد هستیم اعتیاد مسمومیت مزمن نیست؛ بلکه جایگزینی مزمن است؛ چون مخدرهای بیرونی جایگزین مخدرهای درونی انسان شده است و باعث شده سیستم ایکس بدن از تعادل خارج شود.

زمانی که سیستم ایکس بدن درست کار نمی‌کند باعث می‌شود که در درجه اول فیزیولوژی و جسم شخص دچار مشکلات ‌شود و شخص دچار عکس‌العمل‌های پنهان و آشکار می‌شود مثل عطسه، شل‌شدن عضلات، گرفتگی رگ‌ها و عکس‌العمل‌های پنهان مثل افسردگی، میل به خودکشی، عدم اعتمادبه‌نفس و عدم میل به زندگی و...، در درجه دوم خلق‌وخو و روان انسان دچار اختلال می‌شود مثل پرخاشگری و ازاین‌قبیل مشکلات و در درجه سوم جهان‌بینی و نوع نگرش انسان نسبت به خود و جهان اطرافش دچار مشکل می‌شود و زندگی را به شکل دیگر یعنی به‌صورت منفی می‌بیند. آقای مهندس دژاکام درمان اعتیاد را به شکل یک مثلث برای ما ترسیم کردند که اضلاع این مثلث عبارت‌اند از: جسم، روان و جهان‌بینی که جسم و روان در طول 11 ماه قابل‌درمان است و با به تعادل رسیدن جسم، روان هم به تعادل می‌رسد که 90 درصد این بیماری برطرف می‌شود و 10 درصد آن در طول زمان برطرف می‌شود؛ ولی جهان‌بینی همچنان به قدرت خودش باقی است که اگر جهان‌بینی فرد رشد نکند باوجوداینکه جسم و روانش درمان شده است باز هم فرد به اعتیاد خودش برمی‌گردد. پس باید هر سه ضلع با هم به تعادل برسند و جهان‌بینی فقط مختص مصرف‌کننده‌ها نیست ما همسفرها هم نیاز داریم جهان‌بینی خود را رشد دهیم تا بتوانیم با مشکلات زندگی آن‌طور که باید برخورد کنیم و راه‌حلی برای آنها پیدا کنیم.

و در ادامه اعلام رهایی ۳۰ سی‌دی‌ همسفر سوری و همسفر حسیبه رهجویان راهنما همسفر بتول از لژیون پنجم؛

و اعلام رهایی ۳۰ سی دی و ۴۰ سی دی همسفر فاطمه و رهایی ۴۰ سی دی همسفر مونا رهجویان راهنما همسفر سحر از لژیون دهم؛

و اعلام رهایی ۳۰ سی دی راهنما همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر فریبا و رهایی ۳۰ سی دی همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر فاطمه از لژیون هشتم؛

و اعلام رهایی ۳۰ سی دی همسفر ژاله رهجوی راهنما همسفر سعیده از لژیون هفتم؛

و اعلام رهایی مسافر تغذیه سالم همسفر بهناز رهجوی راهنما همسفر کبری از لژیون جونز؛

عکس: همسفر سپیده مرزبان خبری
تایپ: همسفر غزاله رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون هشتم)
ویراستاری و ارسال: همسفر پریسا خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی البرز کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .