English Version
This Site Is Available In English

کلید اعتیاد به دستان آقای مهندس گشوده شد

کلید اعتیاد به دستان آقای مهندس گشوده شد

جلسه یازدهم از دوره سی و دوم کارگاه آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی امین قم با استادی همسفر‌ اعظم، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر مرضیه با دستور جلسه هفتگی «صورت مسئله اعتیاد» روز دوشنبه 2 مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا خدا را شکر‌ می‌گویم که در این جایگاه هستم و توفیق خدمت به من داده شد. از راهنمای‌ عزیزم‌ خانم‌ الهام‌ بابت تمام زحمات‌شان سپاسگزارم.

زمان تحصیل، همیشه به ما می‌گفتند: «فهمیدن سوال نصفی از جواب را به ما می‌دهد و نصف جواب در فهمیدن درست سوال است» در آن زمان به درستی مفهوم این جمله را متوجه‌ نمی‌شدیم؛ اما اکنون که‌ می‌خواهیم درباره‌ صورت‌مسئله اعتیاد صحبت کنیم، بایستی‌ درمان و پیشینه‌‌ اعتیاد را بدانیم. از زمانی که انسان مواد مخدرها را کشف کرد، شاید هزاران سال می‌‌گذرد، انسان متوجه شد که با مصرف آن‌ها حال خوب ولی از نوع کاذب به او دست می‌دهد به این دلیل خواست که این وابستگی را  از بین ببرد و دقیقا درمان اعتیاد از نظر زمانی با مصرف مواد‌مخدر مصادف است.

در تمام دنیا کسی موفق نشد که صورت‌مسئله‌ اعتیاد را به درستی کشف نماید و به این دلیل  راه‌ حل‌های مختلف و اشتباه پا به عرصه گذاشت که همه آن‌ها با شکست مواجه شدند و به سرانجام‌ نرسیدند. اگر اعتیاد را به عنوان یک مسئله نگاه کنیم، بایستی بدانیم که هر مسئله‌ای راه حلی دارد و کلید اعتیاد به دستان آقای مهندس گشوده شد. اعتیاد بیماری‌ تک بعدی نیست یا به عبارتی درگیری‌ روحی و روانی نیست بلکه اعتیاد از سه بعد جسم، روان و جهان‌بینی تشکیل‌شده است و برای شکافتن صورت مسئله اعتیاد بایستی، یک اندازه به ضلع توجه داشته باشیم که این توجه کردن نیز ترتیبی دارد؛ اگر ما جسم‌ را درمان نکنیم، جهان‌بینی درستی نخواهیم داشت، لذا مهم‌ترین مسئله جسم و فیزیولوژی انسان است‌ که در ابتدا باید آن را درمان کنیم. بهترین، سالم‌ترین و ارزان‌ترین دارو  همان (اپیوم تینکچر) است، پارامتر بعدی بسیار مهم، زمان است که درمان بایستی به مدت ۱۱ ماه انجام شود.

«اعتیاد مسمویت‌مزمن نیست بلکه اعتیاد جایگزینی‌ مزمن است» که در واقع مواد مخدر بیرونی جایگزین مواد مخدردرونی‌ فرد شده و سیستم‌ایکس انسان را از تعادل خارج می‌کند و در مرحله‌ اول باید مواد از بدن خارج شود تا کارخانه‌های شبه افیونی بدن شروع به بازسازی خود کنند که برای این امر اقای‌مهندس سه سفر را در نظر گرفته‌اند:۱_ سفر اول؛ ازمصرف مواد مخدر تا قطع آن که مرحله‌ی‌درمان است. ۲_سفر‌دوم؛ از قطع مواد‌مخدر تا رسیدن به خود که‌ همان جهان‌بینی است. ۳- سفرسوم؛ از رسیدن به خود تا رسیدن به قدرت‌مطلق یا خالق خود که مرحله خداشناسی است.

آقای مهندس دژاکام در حین درمان‌اعتیاد با متد DST و داروی OT پی بردند این روش و دارو پاسخگوی بسیاری‌ از بیماری‌های دیگر نیز می‌باشد که در حال‌حاضر این موضوع را در معتبرترین مجلات و دانشگاه‌ها مقاله ارائه می‌دهند. از‌ آقای مهندس در کنفرانس‌های بین المللی دعوت می‌شود و این موضوع نشان‌دهنده‌ پویا بودن کنگره‌ است که با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد. امیدوارم که در این مسیر حرکت کنیم و به جهانی‌شدن کنگره کمک کنیم.

در ادامه از راهنمای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تازه‌واردین همسفر فاطمه تقدیر شد.

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر
خداوند را شاکر هستم که یک بار دیگه اجازه داد در کنگره حضور پیدا کنم.
همیشه از خداوند و آقای مهندس و خانواده محترمشان سپاسگزار هستم که اجازه خدمت در این جایگاه به من داده شد و همچنین خداوند را شاکر هستم که اجازه داد خدمتم را به پایان برسانم. من هم مانند همه همسفران دیگر با حال بد و پر از ناامیدی و حس منفی وارد کنگره شدم، در بدو ورود وارد لژیون راهنمای عزیزم خانم عطیه شدم و  همیشه در لژیون به ما می‌گفتند: «آموزش در کنگره بسیار زیاد است ولی زمانی که راهنما می‌شوید، در آن زمان متوجه می‌شوید که کنگره کجا است و آموزش‌هایی که می‌گیرید بسیار بیشتر است».
واقعا هم همینطور بود من بعد از ۳ سال که وارد کنگره شدم در جایگاه راهنمای تازه واردین نمره قبولی کسب کردم و در سال ۹۸ شروع به خدمت در این جایگاه کردم.
آموزش‌هایی که در این جایگاه می‌گیریم خیلی متفاوت است، چون باید تمام آموزش‌ها را کاربردی کنیم تا خودت به آرامش و حس خوب نرسی نمی‌توانی یک تازه وارد را راهنمایی کنی.
تازه واردی که پر از حس‌های منفی ناامیدی و حال بد است. وقتی یک تازه وارد را راهنمایی می‌ کردم و بعد از چند وقت متوجه تغییر این تازه وارد می‌شدم، وجودم سرشار از انرژی و حال خوب می‌شد. امیدوارم همه همسفران عزیز به حال خوش و آرامش برسند و در کنار مسافرشان زندگی خوبی داشته باشند؛ چون همسفرانی که در این جایگاه قرار دارند، لایق بهترین‌ها هستند. و همچنین از راهنمای عزیزم خانم کبری خیلی تشکر می‌کنم، امیدوارم بهترین حال را داشته باشند و بهترین‌ها نصیب‌شان شود.
من در این جایگاه آموزش‌های زیادی گرفتم به خصوص وقتی در جلسه راهنمایان حضور پیدا می‌کردم از راهنمایان محترم آموزش‌های زیادی دریافت کردم و سعی کردم که در زندگی خود کاربردی کنم، همیشه سپاسگزار تمام خدمتگزاران کنگره هستم، سپاسگزار ایجنت های دوره قبل و ایجنت محترم این دوره خانم آرزوی عزیزم هستم و همچنین مرزبان‌های دوره قبل و  این دوره خانم نسرین ، خانم مرجان عزیزم و خانم ناهید عزیز که خیلی جاشون خالی هست. ان‌شالله همه این عزیزان بهترین‌ها نصیب‌شان شود و بهترین حال خوش را داشته باشند.

مرزبانان کشیک: مسافر علیرضا و همسفر نسرین
تایپ: همسفر مریم رهجوی راهنماهمسفر اعظم (لژیون یکم)
عکاس:همسفر نسرین ،مرزبان خبری
ویراستار: همسفر زهرا ،خدمتگذار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .