English Version
This Site Is Available In English

مسئله‌ و صورت‌مسئله

مسئله‌ و صورت‌مسئله

جلسه یازدهم از دوره سی و هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی کاسپین؛ با استادی مسافر علی، نگهبانی مسافر حمید و دبیری مسافر علی با دستور جلسه " صورت‌مسئله اعتیاد " یکشنبه 1 مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به‌ کارکرد.

سخنان استاد:
از نگهبان و دبیر ایشان تشکر می‌کنم که اداره و مسئولیت جلسه را به من واگذار نمودند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. از راهنمای خوبم سعید آقا تشکر می‌کنم  که به من اجازه دادند و اعتماد کردند که در این جایگاه قرار بگیرم. دستور جلسه این هفته صورت‌مسئله اعتیاد است؛ قبل از جلسه داشتم با  خودم  مرور می‌کردم  که من  قبل از ورود به  کنگره 40 سال با این اعتیاد  دست‌وپنجه  نرم می‌کردم و زمان بسیار زیادی بود که از مصرف مواد خسته  می‌شدم و با خودم تصمیم  می‌گرفتم  که سقوط آزاد ترک کنم  و این کار را انجام می‌دادم و با این کار جانم به لبم می‌رسید و دوباره به مواد پناه می‌آوردم، چرا؟ به این دلیل که صورت‌مسئله اعتیاد را نمی‌دانستم و همیشه در این راه سرگردان بودم و این جاده را همیشه اشتباه می‌رفتم و به مقصد نمی‌رسیدم و همه اشتباهات من به خاطر بلد نبودن صورت‌مسئله اعتیاد بود و خدای خودم را شکرگزارم که با کنگره آشنا شدم و بااین‌همه تخریب به درمان واقعی رسیدم. در این مسیر از راهنمای خودم آقا سعید خیلی تشکر می‌کنم که واقعاً حال خرابی  ما را تحمل کردند. اولین برخورد من با آقا هادی، راهنمای تازه واردین بود، یک نگاهی به من کردند و به علت بالا بودن سن و سال من گفتند باید ایجنت شمارا تأیید کند و رفتیم  پیش ایجنت و پرسیدند که سواد خواندن نوشتن دارید؟ من هم گفتم بله و ما را به سه جلسه مشاوره تازه واردین هدایت کردند.

 

خاطره‌ای از زمان مصرف تعریف کنم که بی‌ربط هم به دستور جلسه نمی‌باشد، یک‌بار تاریخ اعتبار گواهینامه من تمام‌شده بود و می‌خواستم برای انجام آزمایش عدم اعتیاد به آزمایشگاه بروم، اما به دلیل مصرف‌کننده بودنم، این موضوع را با یکی از دوستانم در میان گذاشتم و ایشان گفتند من یک راهکاری دارم، آن‌هم جایگزینی و جابه‌جایی است، ایشان به من گفتند که شما هر وقت برای تمدید گواهینامه خواستید بروید یک ظرف خالی بیاورید و با شخص دیگری جابه‌جا کنیم و همه این تفکرات به خاطر ندانستن  صورت‌مسئله اعتیاد بوده است که تمام مشکلات از آن سرچشمه گرفته است. امیدوارم کسانی که خواستار رهایی هستند، با کنگره آشنا شوند.ش از این‌که به حرف‌های من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم.

مرزبان کشیک: مسافر ابراهیم
تایپ: مسافر میثم
تنظیم: مسافر محمدرضا
تهیه‌شده در سایت مسافران کاسپین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .