English Version
This Site Is Available In English

کسی که بتواند از مادیات بگذرد نیمی از مسیر تکامل را طی کرده است

کسی که بتواند از مادیات بگذرد نیمی از مسیر تکامل را طی کرده است

جلسه یازدهم از دوره چهلم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی امین قم، با استادی پهلوان محترم مسافر نعمت، نگهبانی مسافر حسن و دبیری مسافر هادی، با دستورجلسه "صورت مسئله اعتیاد" یکشنبه 1 مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان نعمت هستم یک مسافر
خداوند را شاکرم که امروز این اجازه را به من داد تا در شعبه قم بتوانم حضورداشته باشم و از شما عزیزان آموزش بگیرم؛ از آقای مهندس و خانواده محترمشان بابت این بستر که برای ما فراهم کرده‌اند تا بتوانیم آموزش‌هایی را در مورد شناخت انسان و هستی بگیریم، تشکر می‌کنم.
هم‌چنین از آقای منصوری دیدبان محترم که اجازه همراهی به من دادند و ایجنت و گروه مرزبانی که استادی جلسه را به من سپردند، تشکر می‌کنم.
دستور جلسه در مورد "صورت‌مسئله اعتیاد" هست؛

وقتی مشاهده می‌کنیم که در سال 2024 بزرگ‌ترین دانشگاه‌های امریکا هنوز به دنبال دارویی هستند تا بتوانند شیشه را درمان کنند، به صحت جمله جناب مهندس پی می‌بریم که"جهان پزشکی هنوز به نقطه صفر اعتیاد هم نرسیده است". در کنگره 60 سالانه تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان شیشه و سایر مواد مخدر دارند به درمان و حال خوب می‌رسند. آبروی علم به عمل آن است.
در دنیا نه‌تنها درمان اعتیاد، بلکه درمان سرطان و بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز کشف نشده است و دلیل آن عدم شناخت انسان است. آقای مهندس جسم انسان را به ماشین تشبیه می‌کنند، همان‌گونه که برای تعمیر ماشین ابتدا باید اجزای آن را شناخت، در درمان بیماری‌های انسان نیز باید سیستم جسم انسان را شناسایی کرد. من در کنگره برای اولین بار صور آشکار و پنهان انسان را شناختم و فهمیدم در اعتیاد هر دو قسمت دچار مشکل شده است و حتی با مرگ هم از بین نمی‌رود.
اما در مورد گل‌ریزان پیش رو باید بگویم که من حدود 6 سال است که توفیق خدمت مالی در کنگره را دارم. من اگر پشت چراغ‌قرمز کودکی متکدی را ببینم، به او پولی نمی‌دهم و در عوض آن پول را در سبد کنگره می‌اندازم؛ زیرا ریشه آن اعتیاد است و من در جای درستی به نام کنگره خدمت مالی انجام می‌دهم. اگر مصرف‌کننده به درمان برسد، خانواده خود را سروسامان می‌دهد. انسانی که می‌خواهد بخشش کند، درواقع می‌بایست از بهترین چیزهای خود بگذرد. اینکه من مبلغی را ببخشم و فشاری را حس نکنم، تغییری در من ایجاد نخواهد شد.
کمک کردن و غذا دادن به افراد نیازمند کاری بسیار زیبا هست، اما در کنگره انسان‌ها احیا می‌شوند و این بسیار ارزشمند است. در قرآن خداوند خود را بخشنده و مهربان می‌خواند و ما باید صفات خداوند را داشته باشیم. کسی که بتواند از مادیات بگذرد نیمی از مسیر تکامل را طی کرده است. تنها چیزی که انسان می‌تواند با خود از این دنیا ببرد همین بخشیدن‌ها و اعمال نیک است.
من از وقتی‌که وارد کنگره شدم و خدمت مالی انجام دادم، برکت به زندگی‌ام سرازیر شده و این برکت تنها برکت مالی نیست بلکه در بسیاری از جهات به من برمی‌گردد و این موضوع را کاملاً حس می‌کنم.

صحبت‌های دیده‌بان محترم آقای منصوری در شعبه امین قم:
سلام دوستان اصغر هستم یک مسافر
خداوند را بابت نعمت‌هایی که به ما ارزانی داشته سپاسگزاریم، خداوند در قرآن می‌فرماید ما وصل‌کننده هستیم، حال خداوند چه چیزهایی را وصل می‌کند؟ در واقع هرچه را که انسان بخواهد، چون او اشرف مخلوقات است.
همیشه به رهجوهایم گفته‌ام خداوند قابلیت فرمانده بودن را درون انسان قرار داده، به همین خاطر هست که انسان همیشه از خداوند درخواست می‌کند و خداوند اجابت می‌کند، پس باید قدر خود را بدانیم. از این بابت خیلی باید خداوند را سپاسگزار باشیم.
به نظر من دستور جلسه امروز را از این به بعد باید جشن بگیریم، از روز اَلَست تا همین ۳۰ سال پیش هیچکس نتوانسته بود بفهمد که صورت‌مسئله اعتیاد چیست، هنوز هم خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا نمی‌دانند که صورت مسئله اعتیاد چیست، حتی پزشکی مدرن نیز این را متوجه نشده است. اما یک مردی آمد و ۳۰ سال پیش صورت‌مسئله اعتیاد را کشف نمود، و روش دی‌اس‌تی را به ما ارزانی داشت. من عقیده دارم که در کنگره هیچ وقت چیزی از ما کم نمی‌شود. مثلاً شخصی که مصرف کننده هست روزانه چیزی حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد، که در ماه حدود ۱۵ میلیون تومان می‌شود، اما از همان روزی که وارد کنگره می‌شود این مقدار به ماهانه یک میلیون تومان تقلیل می‌یابد.
خداوند در کلام‌الله می‌فرماید در راه من به شما آسیبی نمی‌رسد.
همین آقا نعمت که نشان بی‌نشانی دارد بعد از اینکه ۵۰۰ میلیون داد و پهلوان شد، زمینی را خرید در اصفهان که همه فکر می‌کردند بی‌ارزش است، ۳۰ سال بود که همه آن زمین‌ها را به خاطر بی‌آبی رها نموده بودند، اما زمانی که با اجازه جناب مهندس در آن زمین چاه حفر کردند به آب رسیدند. و پول‌هایی که امسال آقا نعمت کمک کرده است همه از درآمدهای کشاورزی آن چاه می‌باشد.
به نظرم این‌ها معجزه نیست بلکه وعده خداوند است.
همانطور که به جناب مهندس الهام شد تا روش دی‌اس‌تی را کشف نمایند، به همه انسان‌ها نیز این الهامات می‌شود و راهش در وادی پنجم ذکر شده است یعنی دوری از ضدارزش‌ها، همچنین به پیشینه و اعمال ما بستگی دارد.
دستور جلسه این هفته فقط برای موضوع اعتیاد نیست.
وقتی که من به کنگره آمدم فقط یکی از مشکلاتم اعتیاد بود، مقدار زیادی بدهی داشتم، حتی صحبت کردن را خوب نمی‌دانستم و در واقع راه خوب زندگی کردن را نمی‌دانستم. این دستور جلسه در واقع شروع انسانیت ماست که با سالم شدن جسم شروع می‌شود، در کنار درمان جسم راه خوب زندگی کردن را به ما آموزش می‌دهند. خیلی جاها فکر می‌کنند که ما معتادهای پولدار را دور هم جمع می‌کنیم، اما خبر ندارند که با یاد گرفتن خوب زندگی کردن وضع مالی ما نیز خوب می‌شود.
همین آقا نعمت که پهلوان هست میشه می‌گوید خدا را شکر که قسمتم شد ۳ میلیارد به کنگره کمک کنم، اما در مقابل ۱۰۰ میلیارد به او بازگشته است.
در واقع کنگره نیست که به ما نیاز دارد، این ما هستیم که به کنگره نیاز داریم.
خداوند در قرآن می‌فرماید آیا ما به شما محتاج هستیم یا شما به ما محتاج هستید؟
از چیزی نترسید، مثل اولین پله‌ای که در کنگره کم می‌کنید یا مصرف مواد را قطع میکنید، چه اتفاقی می‌افتد ، چند برابر آن در بدنتان دینورفین رشح می‌شود.
این وعده خداوند است، ما دیگر با وشت و پوستمان این را درک کرده‌ایم.
چند روز دیگر که خبر آمد قرار است این مکان را بخریم، نترسید و دست در جیبتان کنید.
بخرید خریده‌اید، نخرید هم خریده‌اید. ما فقط تذکر دهنده هستیم.
اینکه می‌گویند صدقه یا کمک کردن بلا را فع می‌کند واقعیت دارد. آمده است روزی شخص بزرگی با یکی از نزدیکان در راه چوپانی را دیدند، آن شخص بزرگ به همراهش گفت که این چوپان تا شب مرگش فرا می‌رسد، ولی هنگام غروب هر دو دیدند که چوپان از صحرا برگشت.
همراه به آن شخص بزرگ گفت که چه شد چوپان که هنوز زنده است، آن شخص از چوپان خواست تا بگوید چه کار خاصی را امروز انجام داده، چوپان بعد از کمی تفکر گفت امروز مانند روزهای دیگر بود، فقط فرد گرسنه‌ای را دیدم و غذایم را با او شریک شدم، آن شخص دست در خورجین چوپان کرد و ماری را بیرون آورد و گفت این مار مامور بود تا به زندگی تو پایان دهد اما به خاطر عمل نیکی که انجام دادی تقدیر تو تغییر کرد.
بله، این‌ها واقعیت دارد. ما می‌توانیم تقدیرمان را عوض کنیم. مثل همین الان که لباس سفید پوشیده‌ایم. اما عده‌ای در کمپ‌ها، عده‌ای در زندان‌ها و عده‌ای در بیمارستان‌ها بستری هستند، ولی ما که مانند لباس احرام فید پوشیده‌ایم کنار همدیگر حالمان بسیار خوب است، چون خواسته‌ایم که تقدیرمان را عوض کنیم.
انسان جایگاهش دست خودش است و خودش می‌تواند آن را تغییر دهد.
زمانی که من به کنگره آمدم ۱۲ مرتبه تلاش ناموفق برای ترک اعتیاد داشتم، بعد از گذشت دو روز ، یک قرآن جلوی همسرم گذاشتم که اگر بعد از ۱۱ ماه من خوب نشدم دیگر مرا بکشید. هیچ یک از خانواده‌ام باور نمی‌کردند که به درمان برسم. به آنها گفتم که درمان اعتیاد کشف شده است. فردای آن روز همسفرم را به کنگره آوردم تا به یقین رسید.
درمان اعتیاد مسئله کمی نیست بلکه بسیار عمل عظیمی می‌باشد. اما آیا این درمان حرکت نمی‌خواهد؟
ما در زمان مصرف  چه تاوان‌هایی داده‌ایم و در مقابل چه چیزهایی دریافت نموده‌ایم؟
زمانی که من در چهارراه‌ها زنان و کودکان کار را می‌بینم، به خودم می‌گویم اصغر این‌ها وظیفه توست، وظیفه دولت نیست زیرا دولت بلد نیست، همچنین وظیفه پولدارهای بیرون نیست، چون اصلاً پول نمی‌خواهیم، کمک کسی را نمی‌خواهیم، چون وظیفه خودمان است که قدردان باشیم.
در واقع خداوند دست ما را گرفته و وظیفه ماست که دست دیگران را بگیریم.
امیدوارم که جناب مهندس اجازه خرید این شعبه را صادر نمایند که از اجاره هم در بیاییم.
سال ما از امروز با دستور جلسه صورت مسئله اعتیاد شروع می‌شود، صورت مسئله اعتیاد برای همه چیز است و فقط برای اعتیاد نیست.
از کنگره خوب استفاده کنید، سی‌دی‌ها را کامل بنویسید، کنگره همیشه هست ولی ما وقت معینی داریم، خداوند زمانی به ما اجازه می‌دهد که در این صندلی‌ها را بدانیم.
خیلی‌ها به کنگره می‌آیند، اما تعداد کمی هستند که ماندگار می‌شوند، این تعداد اندک کسانی هستند که قوانین و حرمت‌های کنگره را درست انجام می‌دهند.
ممنون که به صحبت‌های من توجه نمودید.

تایپ:مسافر حسن لژیون دوم و مسافر محمد لژیون دوم
ارسال خبر: مسافر صادق لژیون دوم
عکاس: مسافر میلاد لژیون هشتم
مرزبان خبری: مسافر محترم علیرضا
تهیه و تنظیم: گروه سایت مسافران امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .