English Version
This Site Is Available In English

روش DST معکوس کردن فرایند اعتیاد است

روش DST معکوس کردن فرایند اعتیاد است

صورت‌مسئله اعتیاد اولین بنای علمی کنگره ۶۰ است که آقای مهندس دژاکام با کشف آن به درمان اعتیاد رسیدند. اما صورت‌مسئله چیست؟ صورت‌مسئله یعنی چیزی که ما می‌بینیم، انسانی که شاد یا غمگین است از صورت آن می‌توان به احوالات آن پی برد به‌قول‌معروف رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون. برای مسائل هم همین‌طور است که از صورت آن مشکل می‌فهمیم که آن مشکل بزرگ است یا کوچک و حل آن چگونه امکان‌پذیر است.

اگر صورت آن پوشیده باشد دیگر نمی‌توانیم پی به ماهیت آن ببریم پس اول باید نقاب را کنار بزنیم تا صورت مشکل را ببینیم، آقای مهندس نقاب و حجاب را از روی اعتیاد برداشتند صورت آن این بود که اعتیاد چیست، اثرات آن کجا و چه سیستم‌هایی را از کار می‌اندازد؟ سیستم‌هایی که همه مسائل حیاتی ما را کنترل می‌کنند در بدن تولید می‌شود و شامل ناقل‌های عصبی، هورمون‌ها و غدد درون‌ریز و برون‌ریز ‌است که به آن سیستم ایکس می‌گویند. مواد مخدر کارخانه‌هایی که این مواد را در بدن تولید می‌کند از کار می‌اندازد، در ابتدا فیزیولوژی و جسم دچار اشکال می‌گردد سپس روان یا صور پنهان از تعادل خارج می‌شود و این به معنای این نیست که مصرف‌کننده مواد مخدر بیمار روانی است؛ بلکه در اثر تخریب سیستم ایکس است که باعث از تعادل خارج‌شدن مخدرهای طبیعی بدن شده و باعث افسردگی، گوشه‌گیری و ناامیدی می‌شود و از خواب‌وخوراک، شادی، غم، آرامش و نشاط محروم می‌شود. همچنین تفکرات فرد به سمت جهان‌بینی افیونی می‌رود و از همه طلبکار و متوقع است و قادر به تصمیم‌گیری و انجام مسئولیت‌های خود نیست برای چنین فردی زندگی بدون مواد مخدر هیچ معنا و مفهومی ندارد. قدم بعدی آقای مهندس این بود که چگونه این کارخانه‌ها را دوباره بازسازی کنیم؟

مواد مخدر همانند هورمون‌ها و مواد شبه افیونی بدن هستند که رفته‌رفته جایگزین مواد ترشحی بدن انسان می‌شوند و اگر بخواهیم این فرایند را معکوس کنیم بایستی از روش DST  و با داروی اوپیوم تینکچر یا OT در قالب پله‌های ۲۱ روزه استفاده کنیم که هر سه ضلع مثلث درمان اعتیاد یعنی جسم، روان و جهان‌بینی طی حداقل ۱۰ ماه به درمان می‌رسد که کوچک‌ترین وسوسه یا بازگشتی نیز ندارند. داروی OT بیشترین شباهت را به ناقل‌های عصبی و هورمون‌های بدن انسان دارد روش DST یا درمان تدریجی هم به این خاطر است که فرد مصرف‌کننده یک‌شبه معتاد نشده است، فردی که نیاز به مصرف مواد مخدر پیدا می‌کند یک‌روزه و یا یک‌ماهه معتاد نشده است؛ بلکه در طول روزها و شاید سال‌ها رفته‌رفته اقدام به مصرف مواد مخدر کرده است؛ زیرا مواد مخدر بیرونی جایگزین مواد شبه افیونی بدن شده‌اند.

روش DST معکوس کردن فرایند اعتیاد است و همان راهی را که فرد مصرف‌کننده به‌سوی اعتیاد پیموده همان را پله‌پله و قدم‌به‌قدم در جهت معکوس طی می‌نماید و همه این‌ها به واسطه صورت‌مسئله اعتیاد بود؛ زیرا اگر صورت‌مسئله اعتیاد و جایگزینی مواد بیرون با مواد درون کشف نشده بود همواره باور بر این بود که بایستی با فرایندی عجولانه و بسته به اراده فرد در مدت ۳ الی ۴ روز یا ۲۰ روز فرد معتاد بهبود پیدا کند یا از اعتیاد رهایی یابد؛ زیرا تئوری سیستم ایکس یعنی کارخانه‌های شیمیایی بدن و نوروترانسمیترها و ناقل‌های عصبی که برای گذراندن زندگی فرد نیاز بود بر همگان پوشیده بود.

در نتیجه به این باور می‌رسیم که تمام درد و رنج بشر از دانش‌های کشف نشده است و آقای مهندس با کشف صورت‌مسئله اعتیاد و روش درمان تدریجی اعتیاد در جهت التیام یکی از بزرگ‌ترین دردهای بشریت جامه عمل پوشاندند و این کشف در جوامع علمی به‌عنوان الگوی جهانی پذیرفته شده است. سپاس خداوند را که با کشف صورت‌مسئله اعتیاد به دست استاد عزیزمان اکنون به‌درستی می‌دانیم که هیچ روشی به جز متد DST برای درمان اعتیاد در دنیا وجود ندارد.

منابع: مقاله دیده‌بان آقای علی خدامی، مقاله استاد امین دژاکام
نویسنده: راهنمای تازه‌واردین همسفر شبنم رهجوی راهنما همسفر فریبا (لژیون یکم)
رابط خبری: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر فریبا (لژیون یکم)
ویراستاری و ارسال: همسفر پریسا خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی البرز کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .