English Version
This Site Is Available In English

صور پنهان مسئله اعتیاد

صور پنهان مسئله اعتیاد

مشارکت مکتوب از لژیون شانزدهم، راهنما همسفر زهرا

همسفر عزت
یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم درمان اعتیاد شناخت صورت‌مسئله اعتیاد است که اگر آن را به‌درستی نشناسیم مسلماً در درمان آن با شکست‌های پی‌درپی مواجه خواهیم شد. چنانچه می‌بینیم مصرف‌کنندگان بسیاری را که بارهاوبارها اقدام به قطع و ترک مواد کرده است؛ ولی بعد از چندی مجدداً به مصرف مواد روی آوردند که دلیلش همان عدم شناخت کافی از اعتیاد است. همان‌طور که می‌دانیم اعتیاد موجب تخریب سیستم‌های ضددرد و مواد شبه افیونی جسم می‌گردد که با نظم‌دادن به مصرف مواد و کم‌کردن پله‌ای آن باتحمل عکس‌العمل‌های آشکار مانند درد، خماری، عطسه، آبریزش بینی و... کم‌کم سیستم‌های طبیعی جسم شروع به کار می‌کنند و در مدت 11 ماه مصرف به صفر رسیده و قطع می‌شود؛ ولی این فقط جنبه ظاهری است که نمی‌توان به آن اعتماد و اکتفا کرد؛ زیرا اعتیاد همان‌گونه که در جسم تخریب ایجاد کرده موجب تخریب روان و نگرش فرد مصرف‌کننده به پیرامون خود وجهانش نیز شده است که صور پنهان مسئله اعتیاد است که اغلب نادیده گرفته می‌شود؛ لذا به‌خاطر ناآگاهی از این مهم، اعتیاد را بیماری درمان‌ناپذیر یا لاعلاج تلقی می‌کنند در صورتی که در کنگره باتوجه‌به هر دو جنبه آشکار و پنهان که البته صور پنهان از اهمیت بیشتری برخوردار است مسئله اعتیاد حل شده و شاهد به درمان و به تعادل رسیدن بسیاری از مصرف‌کنندگان هستیم که سال‌هاست پایدار و استوار این درمان و رهایی را حفظ کرده‌اند که تنها دلیل موفقیتشان توجه به درمان توأم جسم با روان است. به امید روزی که تمامی مصرف‌کنندگان به اهمیت این موضوع پی ببرند و روزبه‌روز شاهد رهایی‌های ماندگار و پایدار باشیم.

همسفر لیلا
درمورد دستور جلسه صورت‌مسئله اعتیاد ابتدا باید بدانیم اعتیاد چیست؟ اعتیاد یک مسئله است و هر مسئله‌ای هم صورت‌مسئله‌ای دارد و تعدادی سؤال بی‌جواب. پس برای حل صورت‌مسئله باید ابتدا پاسخ این سؤالات را بیابیم. پیدانشدن جواب صحیح این سؤالات باعث شد مسئله اعتیاد حل نشود که هیچ، بلکه با گمراهی و ناآگاهی به این نتیجه برسند که اعتیاد درمان ندارد و یا در کوتاه‌ترین زمان قابل‌درمان است که نتیجه‌ای کاملاً اشتباه بود، اما به شکرانه خداوند با علم جناب مهندس دژاکام و کنگره ۶٠  مسئله اعتیاد نه تنها حل گردید که با روش DST موفق به درمان آن هم شدند. من نیز تا قبل از ورود به کنگره۶٠ فکر می کردم اعتیاد مشکل غیرقابل حلی نیست و فقط نیازمند خواست مسافرم است تا در مدت چند روز به راحتی آن را کنار بگذارد که البته هیچگاه ممکن نبود و پس از گذشت چند روز دوباره درگیر مصرف می شد و همین مسئله باعث ناراحتی بیشتر می شد چون دلیل را بی اراده بودن او می دانستم. ولی با علم کنگره و آموزش هایی که گرفتم فهمیدم که مسئله اعتیاد بسیار فراتر از چیزی است که ما گمان می کنیم. به امید روزی که این علم جهانی شود و راه برای تمامی گرفتاران در دام اعتیاد به مسیر کنگره ۶٠ نمایان شود.

همسفر فرنگیس
اعتیاد نه‌تنها یک بیماری خطرناک است؛ بلکه یک بلای خانمان‌سوز هم هست درحالی‌که درمان بیماری اعتیاد و بازگرداندن این بیماران به جامعه و خانواده با چالش‌ها و موانع بسیاری همراه بود که آقای مهندس با روش DST توانستند هزاران نفر را درمان کنند. جناب مهندس مسئله اعتیاد را برای ما باز کرد که سه ضلع دارد جسم، روان و جهان‌بینی که با شروع سفر مسافر و مصرف شربت OT و حضور در جلسات و گوش‌کردن به سی‌دی‌ها، جهان‌بینی فرد تغییر می‌کند و به سمت مثبت‌ها و درستی حرکت می‌کند. من قبل از ورود به کنگره از مسافرم می‌خواستم ترک کند و کلمه اجبار به مصرف را درک نمی‌کردم. وقتی وارد کنگره شدم و درپی آموزش‌هایی که جناب مهندس برای ما گذاشتند فهمیدم که اعتیاد بیماری است و باید درمان شود. این بیماران با مصرف مواد مخدر سیستم شبه افیونی بدن که به طور خودکار کار می‌کند را از کار می‌اندازد و جسم و روان فرد را وابسته به مواد می‌کند. زمانی که مصرف نمی‌کنند نمی‌توانند حتی کارهای شخصی خود را انجام دهند. محیط خانه و زندگی شخصی سالم از اهمیت بالایی برخوردار است، زندگی با افرادی که دچار بیماری اعتیاد هستند خطرناک است. اینکه فرزندان آن خانواده را در آینده درگیر کند بسیار بالا است. خدا را شاکر هستم به‌خاطر وجود آقای مهندس که باعث شدند هزاران نفر نجات پیدا کنند و از خداوند برایشان آرزوی سلامتی دارم.

همسفر فرین
صورت‌مسئله اعتیاد مسئله مهم و حائز اهمیت است و مهم‌ترین بخش از حل هر مسئله‌ای است. در مورد بیماری اگر درد مشخص شود درمان آن هم به بهترین شکل قابل‌انجام است. اگر درد تشخیص داده نشود امکان دارد که فرد هم هزینه بیش از حد انجام دهد و هم درد زیادی را تحمل کند و به نتیجه نرسد و پروسه درمان صورت نگیرد. وقتی که می‌گوییم اعتیاد چیست؛ یعنی این یک پرسش است و این پرسش صورت‌مسئله دارد که باید به آن آگاه شویم. اینکه ریشه بیماری اعتیاد از کجا شکل‌گرفته است و فرد مصرف‌کننده در کدام بخش از جسم و روح آسیب ‌دیده است که بتواند راه درمان را در پیش بگیرد. در بخش اعتیاد بیشترین توجه روی این بوده است که ما اعتیاد را می‌شناسیم و می‌دانیم اعتیاد چیست و بر حسب شناسایی خودمان که اشتباه تشخیص می‌دادیم، شروع به درمان از راه‌های نادرست و بدون نتیجه اقدام می‌کردیم. در واقع بر این باور بودیم که اعتیاد یک مسمومیت مزمن است و با این باور سالیان سال در گمراهی روش درمان بودیم تا این که جناب مهندس با ابداع روش DST در صورت‌مسئله اعتیاد این معادله را بر هم زدند و فرمودند که اعتیاد مسمومیت مزمن نیست؛ بلکه جایگزینی مزمن است و مواد مخدر به‌جای شبه افیونی درون بدن که به طور طبیعی در وجود انسان‌ها ترشح می‌شود قرار گرفته و آن‌ها را از کار انداخته است جایگزین شده و جسم و روان انسان را وابسته خودکرده است. مطالعه و کاربردی‌کردن درباره صورت‌مسئله اعتیاد از اولین، مهم‌ترین و ضروری‌ترین امور در درمان اعتیاد است که هم همسفر و هم مسافر باید به این مطلب آگاهی داشته باشند تا بتوانند بیماری اعتیاد و بیماری‌های دیگر را از راه درست درمان کنند.

ویراستار: همسفر طاهره رهجوی راهنما همسفر فریبا (لژیون یکم)
رابط خبری: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر فریبا (لژیون یکم)
ارسال: همسفر پریسا خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی البرز کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .