English Version
This Site Is Available In English

مسئولیت‌ها در هر سیستم باید توسط انسان‌های صالح انجام شود

مسئولیت‌ها در هر سیستم باید توسط انسان‌های صالح انجام شود

«خلاصه سی‌دی هسته خارجی»

همه ما در این عالم مسافر تنها هستیم، اگرچه در جامعه با هم زندگی می‌کنیم و نسبت به یکدیگر صمیمیت، عشق و محبت داریم ولی همه ما تنها به دنیا می‌آییم‌، تنها هستیم و به جهان دیگر هم تنها می‌رویم و فقط چیزی را که کسب کرده‌ایم با خود به جهان دیگر حمل می‌کنیم، یعنی روزی می‌رسد که هیچ نفسی بار نفس دیگر را به دوش نمی‌کشد، اشخاصی که در کنگره سفر می‌کنند، مسافر تنها هستند.

شرط رسیدن به جنت یا آرامش  پرهیزکاری یا درست زندگی کردن است که بدین منظور باید از مسائل ضد ارزشی دوری کنیم. در حیات، انسان‌های مقرب پروردگار باید مشخص شوند و مسئولیت‌‌‌ها در سیستم یا طبیعت باید توسط انسان‌های صالح به انجام برسد. اهمیت ندادن به قوانین، انسان را به قالب حیوانی سوق می‌دهد و راه مستقیم، آنان را به نور نزدیک می‌گرداند.

هر کلمه بار معنایی را برای ما مشخص می‌کند. جنت یعنی بهشت و از ریشه لغت جن گرفته شده است. جن یعنی چیزی که پنهان است و قابل رویت نیست. ما بارها به این موضوع اشاره کردیم که جنت و دوزخ هر دو تمثیل هستند. برخی از مسائل برای ما قابل درک و فهم نیستند، برای بهتر فهمیدن این مسائل از تمثیل استفاده می‌کنیم. جهنم و بهشت، هم در این جهان و هم در جهان آخرت وجود دارد، جاری و در حال حرکت است و هر شخصی در جهنم یا بهشت خود قرار دارد.

در مورد هسته ما دو مفهوم را بررسی می‌کنیم؛ مورد اول هسته خود جسم است. مورد دوم هسته خارجی می‌باشد که همان بقایایی از جسم خاکی است که به صورت بخار در می‌آید و به مکان‌های تعیین شده سفر می‌کند. مرکز جهان هستی از امواج و ارتعاشات به وجود آمده است. ما اگر در جسم به هسته درون خود بنگریم و تمامی آن را خوب از لحاظ امور علمی بشکافیم به جهان هستی بعد خویش دست یافته‌ایم و بدون مانع می‌توانیم به مرکزیت آن، که بخار هستی است توجه نماییم، مگر در صورتی که فقط مال، جاه و مقام  را طلب نموده باشیم و این اصلا با تفکر انسان واقعی موافق نیست.

ما باید در زندگی به این نکته توجه داشته باشیم که از اموال و دارایی خود در طول حیات استفاده کنیم و بتوانیم از اموال خود به دیگران ببخشیم. اشخاصی که در کنگره‌۶۰، پهلوان می‌شوند افراد بسیار باهوش و فهمیده‌ای هستند. بعضی از افراد برای به دست آوردن هر چیزی، تلاش بسیاری می‌کنند؛ ولی برای نگهداری آن هیچ تلاشی نمی‌کنند. خوش به حال شخصی که وقتی چیزی را به دست آورد، قدر آن را می‌داند و از آن استفاده می‌کند.

در غرب مشاهده می‌شود که مسئله علم با مسئله مذهب، مخالف است. تمرکز غرب به کتاب‌های انجیل و تورات است و این کتاب‌ها توسط پیروان پیامبران و بر مبنای  سلیقه و تفکرات آن‌ها نوشته شده است. تنها کتابی که مستقیماً توسط خود پیامبر جمع‌آوری و نوشته شده است، کتاب قرآن می‌باشد. در کتاب قرآن به مسائل مربوط به آینده، هسته خارجی و صورپنهان اشاره شده است و مسائل علمی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

با توجه به بخارات هستی و کمک عقل خود خواهیم توانست به جهان‌های دیگر و به مجهولات بعد خود و به هسته خارج از جسم پی ببریم که سایر مخلوقات از این موهبت، چندان بهره‌ای نمی‌برند. هر شخصی برای دست یافتن به این مراحل بایستی لطف قدرت مطلق شامل او گردد. هستی در جهان‌های مختلف به قدری متنوع است که به تصور در نمی‌آید و به همین علت دور از باورها است و ما هنوز ذره‌ای از آن را لمس ننموده‌ایم؛ اما لطف خداوند به قدری است که در عالم، خود جویندگان نور را هدایت می‌کند.

یکی از نکات مهمی که در قرآن به آن اشاره شده است، اعتقاد به عالم غیب می‌باشد. خواب نشان‌دهنده این است که جهان دیگری هم وجود دارد. ما برای خوابی که می‌بینیم باید ظرفیت لازم را داشته باشیم به عبارت دیگر هر چه ظرفیت انسان بالا برود اطلاعات بیشتری به او داده می‌شود. برای دستیابی به مال، مقام و معنویت افراد باید از ظرفیت لازم برخوردار باشند.

در کنگره برای خدمت در هر جایگاهی باید ظرفیت لازم را داشته باشیم تا بتوانیم به نحو مطلوب خدمت کنیم. به طور مثال اگر شخصی قصد راهنما شدن دارد، باید ظرفیت لازم را داشته باشد تا در آزمون راهنمایی شرکت کند، اگر ظرفیت نداشته باشد تخریب ایجاد می‌کند به همین دلیل در کنگره برای خدمت در هر جایگاهی هر شخص باید از فیلتر‌هایی که برای خدمت در آن جایگاه، در نظر گرفته شده است عبور کند.

با چشم‌های جسم، نمی‌توانیم ابعاد غیر از حس را ببینیم و انسان با تفکر خود می‌تواند به عظمت کائنات پی ببرد. در خارج از جسم باید با دید بصیرت سیر نمود و آن را کمتر شخصی می‌تواند بفهمد و هر که فهمید او را دیوانه می‌نامند، بنابراین افراد کمی به دنیای خارج راه می‌یابند و هر فردی که راه یافت او قاعدتاً مسافر تنها است.

 

ویراستار، رابط‌خبری و نویسنده: همسفر بهاره رهجوی راهنما همسفر معصومه(لژیون دهم)
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .