English Version
This Site Is Available In English

خدمت سایت، باعث آشنایی با شخصیت‌های مختلف بود

خدمت سایت، باعث آشنایی با شخصیت‌های مختلف بود

خداوند سر را می‌بیند و سرداری می‌بخشد. لایق خدمت بودن از افتخارات بنده‌های خوب خداست. گاهی باید دیده نشد و چراغ‌ خاموش خدمت کرد. سایت از جمله این خدمت‌هاست. کسی نمی‌بیند؛ اما باعث رونق شعب سایت فعال است.

همسفر ملیکا به همراه مسافرشان عباد با آخرین آنتی‌ایکس مصرفی تریاک و شیره وارد کنگره شدند. با متد DST و داروی OT به مدت ۱۰ ماه و ۱۶ روز با راهنمایی مسافر امیر ایمانی و همسفر آرزو سفر کردند. هم‌اکنون به مدت ۴ سال و ۵ ماه و ۹ روز است که با دستان پرتوان آقای مهندس از بند اعتیاد آزاد و رها هستند. همسفر ملیکا در جایگاه مسئول سایت نمایندگی ابن‌سینا در حال خدمت است.

به نظر شما چرا یک شعبه برای قوی شدنش نیاز به سایت قوی دارد؟ لطفا توضیح بدهید.
در ابتدای سخن خدا را بابت این مسیر سبز عاشقی شاکرم. هفته سایت را خدمت آقای مهندس، خانم شانی ایجنت اینستاگرام، تمامی مرزبانان خبری شعب سراسر کشور و خدمتگزاران سایت تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم بهترین‌ها روزی قلب مهربان‌شان‌ شود. در پله اول همیشه گفته شده که خدمت در سایت یک خدمت چراغ‌ خاموش است که دیده نمی‌شود؛ اما سختی این مسیر بسیار زیاد است. علاوه بر شعب، هر سازمان و نهادی در این عصر تکنولوژی نبایستی برای بروز نگه داشتن علم خود فقط متکی بر عوامل درونی از جمله منابع مکتوب، کتاب‌ها و حضور در کلاس‌ها و ... باشد؛ بلکه لازم است هر سازمان و سیستمی در عرصه فضای مجازی نیز به گسترش روند پیشبرد اهداف مورد نظر و نحوه عملکرد خود اقدام نماید. کنگره ۶۰ که جمعیت احیای انسانی است، نیاز دارد برای این‌که بتواند باعث جذب افراد خواستار درمان شود حرکت‌های بیرونی خود را که شامل سایت و اینستاگرام می‌شود گسترش دهد و این میسر نمی‌شود؛ مگر این‌‌که اعضای هر نمایندگی با نوشتن مطالب در قالب مقاله، دلنوشته، برداشت دستور جلسه، برداشت سی‌دی و ... با خدمتگزاران سایت همکاری کنند و نیز با بازدیدهایشان از مطالب از سایت نمایندگی حمایت کنند. به همین علت، یکی از عوامل داشتن شعبه پرقدرت و فعال، داشتن سایتی فعال و بروز است.

هر خدمتی تجربه‌ای دارد. لطفا از تجربه اموزنده خودتان در سایت بفرمایید؟
بنده بسیار خرسندم که افتخار خدمت در این جایگاه شیرین را داشتم. برای من خدمت فرقی نمی‌کند. از این‌که برای خدمتگزار بودن انتخاب شده‌ام افتخار می‌کنم؛ چرا که هر کسی قادر به خدمتگزار بودن نیست. بنده در دوره قبل به عنوان تایپیست بودم و اکنون در جایگاه مسئول سایت در حال خدمت هستم. خدمت سایت باعث شد بنده با شخصیت‌ها، افکار، بیان‌ها، عقاید و حس‌های مختلف آشنا شوم و از هر مطلبی آموزشی دریافت کنم. نظم و انضباط یکی از امور مهم در سایت محسوب می‌شود که هر لحظه از زندگی‌ام که روی نظم بوده، نشأت گرفته از سایت بود. همچنین صبر من در برابر خیلی فشارها بیشتر شد.

به نظر شما نوشتن مقاله چه تاثیری در اهداف کنگره ۶۰ دارد؟
همه ما با ساختار انشانویسی آشنا هستیم و آن را در دوران مدرسه تجربه کردیم. مقاله اعتبار علمی بیشتر با ذکر منبع مورد نظر دارد و اعضای کنگره با استفاده از پیش‌نیازهایی مثل سی‌دی‌ها، منابع مکتوب، آموزش‌های لژیون، صحبت‌های چهارشنبه آقای مهندس و سایت شعب مختلف، مقاله‌ای تهیه کنند و تاثیر مقاله از جهت علمی بودن آن بهتر می‌تواند خود را نشان دهد و افراد با خواندن مقالات می‌توانند به عملکرد سیستم کنگره پی ببرند.

نظم و انضباط شما واقعا ستودنی است. این ویژگی خوب از کجا سرچشمه می‌گیرد؟
من هر چیزی دارم از کنگره دارم. اگر نظمی وجود دارد، این نظم از آموزش‌های راهنمایان، ایجنت و مرزبانان و خدمتگزارانی است که قبل از من کاشتند و من خوردم و اکنون وظیفه من است که بکارم تا دیگران بخورند.

اعضای کنگره ۶۰ چگونه می‌توانند در اینستاگرام پیام رهایی را به دیگران برسانند؟
جوانان زیادی وقت خود را در این شبکه مجازی صرف می‌کنند. مرزبانان خبری شعب با تهیه گزارش در قالب فیلم کوتاه و استوری عملکرد شعب را به رابطین اینستاگرام می‌رسانند و پیام‌های رهایی در قالب پست و استوری اطلاع‌رسانی می‌شود و با اشتراک‌گذاری این مطالب می‌توان پیام رهایی را به سایرین رساند؛ البته فراموش نکنیم که اذن ورود به این مسیر فقط به کسانی داده می‌شود که خواستار رهایی و درمان هستند.

من فکر می‌کنم مسئول سایت خیلی وقتش پر است و زمان زیادی برای این خدمت می‌گذارد. آیا وقتی مسئول سایت شدید، برای این خدمت خیلی وقت می‌گذارید؟
هر مسئول سایت، تعدادی تایپیست دارد. مسئول سایت با اطلاع دادن به راهنمایان برای جمع‌آوری مطالب مورد نیاز، باید مطالب را به دست تایپیست‌ها برساند و آن‌ها نیز در زمانی مشخص‌شده مطلب ویسِ تایپ‌شده را مجددا به دست مسئول سایت برسانند. ایشان موظف است متن را کاملا بازنگری و ویراستاری کند؛ اگر جمله و مطلبی در متن باشد که حس کند بار منفی برای خواننده دارد یا باید حذف کند و یا با جمله دیگری آن را جایگزین کند؛ چرا که برداشت هر فرد متفاوت است و ما نمی‌خواهیم دیگران بار منفی از کلمات بگیرند؛ بنابراین زمان من اکثرا برای جمع‌آوری مطالب، ویراستاری مطالب و بارگزاری آن‌ها در سایت گرفته می‌شود که هر ثاینه‌اش آموزش است.

مصاحبه‌کننده: همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر نسرین (لژیون دهم)
مصاحبه‌شونده، ویراستاری و ارسال: همسفر ملیکا رهجوی راهنما همسفر مهناز (لژیون دوم) مسئول سایت
همسفران نمایندگی ابن‌سینا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .