English Version
This Site Is Available In English

رمز و راز موفقیت غیر از تمرین و تکرار نیست

رمز و راز موفقیت غیر از تمرین و تکرار نیست

جلسه ششم از سری پنجاه و پنجم کارگاه‌های آموزش عمومی کنگره۶۰، نمایندگی سلمان فارسی به استادی راهنمای محترم مسافر علی ( مسئول سایت )، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر مهران با دستور جلسه از سایت واینستاگرام درکنگره 60 چگونه استفاده کنیم ؟مقاله نویسی در روز سه شنبه 27 شهریور ماه 1403 ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد: 

زمانی که شما در اینترنت واژه‌ای مثل اعتیاد سرچ بزنید هزاران پیج، صفحه و وب‌سایت برای شما باز می‌شود، وب‌سایت اول و وب‌سایت هزارم شمارا به‌جایی می‌برد که درمورد اعتیاد مطالبی است. اینکه مطلبی در اول نمایش داده می‌شود و آن‌یکی در پایین‌تر دلایل زیادی دارد، مهم‌ترین دلیل که باعث می‌شود یک پیج به ابتدای جدول نزدیک شود، تعداد بازدید از آن صفحه است. برای اینکه بتوانیم از طرف خود سهمی داشته باشیم تا از طریق سایت فرد مصرف‌کننده‌ای با کنگره۶۰ آشنا شود، با بازدید از صفحات و مطالب کنگره۶۰ لایک کردن  مطالب اینستاگرام می‌توانیم به این کار کمک کنیم.

سایت سلمان فارسی مجموعه‌ای است که به‌صورت گروهی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد، این فعالیت‌ها مانند اجرای تئاتری زیبا می‌ماند که وقتی وارد سایت نمایندگی می‌شوید، صحنه‌ی اجرای تئاتر را می‌بینید که پر از زیبایی، تنوع رنگ و حس خوب است. در پس این اجرای زیبا عواملی در پشت‌صحنه حضور دارند، فعالیت‌های سنگینی انجام می‌دهند که قابل‌رؤیت نیست. خدا را شکر که در حد بضاعت تلاش کردم که بتوانم امانت‌دار خوبی باشم و آموزش‌هایی که از مسئولان گذشته راهنمای محترم آقای مسعود شهابی و آقای محسن مهربان گرفتم را به دیگران انتقال بدهم. دریافت و انتقال سینه‌به‌سینه همین آموزش‌ها این جریان را به وجود آورده که یکی از بهترین سایت‌های کنگره۶۰ را داشته باشیم که حتی از دیگر شعبه‌ها به اینجا مراجعه کرده و روند کاری ما را در شعبه خود اجرایی می‌کنند؛ نمایندگی‌هایی هستند که شاید در طول هفته ۳ یا ۴ مطلب در سایت خود بارگزاری می‌کنند، اما نمایندگی سلمان فارسی در هرروز فعالیت، بین ۲ تا ۴ مورد در لینک و آدرس خود بارگزاری می‌کند. این همان فعالیت‌های سنگین و غیرقابل رؤیت عوامل پشت‌صحنه‌ است که خدمت شما عرض کردم.

در ابتدای جلسه که استاد شروع به صحبت کردن می‌کند، یکی از خدمتگزاران سایت می‌آید و صدای ایشان را ضبط می‌کند، در گروه روبیکای سایت ارسال می‌شود و تعدادی از دوستان این صحبت‌ها را واو به واو بدون هیچ تغییر یا کم و کاستی به نگارش در می آورند، در مرحله بعد دیگر دوستان صحبت‌های نگارش شده را بدون اینکه موضوع و مفهوم را تغییر دهند با ادبیات و جمله‌بندی فارسی صحیح و رعایت پاراگراف‌ها ویرایش می‌کنند، بعد از ویرایش توسط فرد ویرایشگر، مطلب توسط من یا دبیر سایت یا فرد باسابقه‌ای در سایت کنترل نهایی و بارگزاری می‌شود.

موردهای دیگری است که در طول هفته در سایت قرار داده می‌شود، مانند مقاله که هر هفته پیرامون دستور جلسات هفتگی توسط راهنمایان محترم نوشته می‌شود، یا مانند یادداشت و سی‌دی‌های آموزشی که از تمام منابع کنگره۶۰ توسط افراد سفر دوم نوشته‌شده و در سایت بارگزاری می‌شود. هر پنجشنبه لژیون جونز ساعت 14 در شعبه برگزار می‌شود که افراد زیادی یا اطلاعاتی از این لژیون ندارند یا امکان حضور برای آن‌ها مهیا نیست، مطالب مهم این لژیون نیز در سایت بارگزاری می‌شود. اطلاعیه‌های مهم نمایندگی مثل تولد، زمان آزمون و زمان‌بر گزاری لژیون سردار هم برای در جریان گرفتن اعضا در سایت قرار می‌گیرد.

فعالیت‌های کنگره۶۰ تنها معطوف به آدرس و لینک در گوگل نیست، به‌واسطه اینستاگرام و تلاش‌های خانم شانی دژاکام پیجی در اینستاگرام باز شد که عناوین مهم در نمایندگی‌ها مثل تولدها، جشن‌ها و آزمون‌ها  در آن به اشتراک گذاشته می‌شود. چند وقتی بود که نمایندگی سلمان فارسی از این موضوع محروم شده بود، مرزبان خبری شخصی است که باید عکس این موضوعات را برای خانم شانی ارسال کرده تا پخش شود، به دلیل مشغله‌های زیاد مرزبان خبری با هماهنگی و صلاحدید ایجنت محترم، از طرف سایت دستیاری برای ایشان انتخاب شد تا به او کمک کند و به این حرکت که سرعتش کم شده بود انرژی و تحرک بدهیم.

مورد سوم دستور جلسه مقاله‌نویسی است، ما در این دانشگاه آموزشی قرار گرفتیم که همه جوره به سمت پیشرفت حرکت کنیم و از زندگی و شخصیت اعتیاد گونه‌ای که داشتیم فاصله بگیریم. افراد تحصیل‌کرده حتماً در جریان هستند که مقاله‌نویسی علمی، آداب به‌خصوص خود را دارد، مقاله باید چکیده، اهمیت و ضرورت موضوع، پیشینه و از همه مهم‌تر نتیجه‌گیری داشته باشد. پیشینه یعنی من برای اینکه موضوعی را به نگارش دربیاورم و راجب آن صحبت کنم، باید کلی مطالعه داشته باشم و از منابع بسیاری استفاده کرده تا بتوانم به یک موضوع شروع و پایان خوبی بدهم.

وقتی استاد می‌خواهد جلسه را به مشارکت بگذارد می‌گوید مثلاً در ۳ دقیقه پیرامون دستور جلسه از تجربه خود بگو، از شعار دادن و نصیحت کردن هم پرهیز کن، یعنی ‌مشارکت کن و مطلبی یاد شخص دیگری بده، متأسفانه باب شده که در مشارکت‌ها یا در مطالبی که اشخاص برای سایت می‌آورند فقط ‌موضوع تعیین‌شده را تکرار می‌کنند، یا تیتر و مطالبی که داخل کتاب‌ها نوشته‌شده را تکرار می‌کنند، این مطالب را آقای مهندس دژاکام به زیباترین شکل ممکن که شخص بی‌سوادی مانند من نیز متوجه شود، توضیح داده و تفسیر کرده‌اند، من در مشارکت‌ها یا در مطالب ارسالی باید از تجربه‌ها یا  اندوخته‌هایی که از مطالعه به دست آوردم استفاده کنم و چیزهایی که یاد گرفتم را به دیگران انتقال بدهم، از همه عزیزان خواهش می‌کنم که به این موضوع اهمیت ویژه‌ای اختصاص بدهند.

آقای مهندس دژاکام گفتند که ما عکس گرفتن‌ها را کم کردیم، اما دلیلشان واقعاً زیبا و به دلنشین بود، عکس گرفتن‌ها کم شد که به درک وقایع اهمیت بدهيم و ثبت وقایع باعث نشود از درک موضوعات غافل بشویم. فعالیت در قسمت سایت باعث شد به دلیل تکرار در ثبت وقایع، به درک واقعی مفاهیم تا حدودی پی ببرم و تلاش کنم تا کفه صلح و آرامش را برای خودم مستحکم کنم، بیت شعری چند وقت پیش باعث شد مجدد سری به خود بزنم، من آن بودم که می‌گفتم به هر پرسش دوصد پاسخ، کنون گر نام دیرین مرا پرسی، جوابش را نمی‌دانم. وقتی استاد جلسه صحبت می‌کند می‌شنوم، وقتی در مرحله نگارش و ویرایش است به آن دسترسی دارم، زمانی که کنترل نهایی را انجام می‌دهم؛ با دقت دوباره می‌خوانم، مگر رمز و راز موفقیت غیر از تمرین و تکرار است؟ خدمتگزاران سایت صحبت‌های استاد جلسه را چند بار می‌خوانند، می‌شنوند، نکات آموزشی و مهم آن را ملکه ذهن خود می‌کنند و برای اینکه زندگی بهتر شود، از آن استفاده می‌کنند. خدمت در تمام جایگاه‌های کنگره۶۰ مقدس و پر از بار آموزشی است، اما ازآن‌جهت که من برای درمان قطعی باید نگرش جدیدی پیدا کنم، خدمت در قسمت سایت به تقویت جهان‌بینی من کمک شایانی می‌کند.

همه ما در اینجا قرار داریم که آموزش بگیریم و به سمت تعادل و حال بهتر حرکت کنیم، هر مجموعه‌ای بدون نقص نیست و عیب‌هایی دارد که افراد در آن مجموعه باید تلاش بکنند تا عیب‌ها را پیدا و برطرف کنند. در زمانی که به‌عنوان مسئول سایت در خدمت شما عزیزان بودم، تلاش کردم که نقص‌ها را رفع بکنم، اما در موقعیت‌هایی موفق نشدم، اگر کوتاهی و قصوری از قسمت سایت دیده‌شده از همین‌جا از تمام شما اعضا نمایندگی سلمان فارسی عذرخواهی می‌کنم.

مرزبان کشیک

نگارش: اصفر زارعین لژیون6، امید برکت لژیون4، اکبر بدیعی لژیون5، علی محسنی لژیون11

ویرایش: مسافر محمد دادگستر لژیون10، مسافر حسین مظاهری لژیون12 

کاور: مسافر حسین نریمانی لژیون 17

تنظیم: مسافر رسول جعفری لژیون 4

از طرف خدمتگزاران سایت تقدیم نگاه زیبایتان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .